Hirsitalot

Kiinnostaisi tietää onko kukaan rakentanut hirsitaloa,ottanut paketin ja rakentanut itse.Missäköhän hinnoissa liikkuu summa kun talo on valmis??Onko kokemusta jättitoimituksista?Haaveissa ois hirsitalo,mutta hirvittää jos hinta on paljon kalliimpi kuin puutalossa?!
 
Jaako
Kävin kysymässä mitä maksaisi Mammuttihirrellä ns.avaimet käteen 160 neliötä,siinä 185000.Sillä pitäisi saada jos ei tarvikkeet ta tavarat ihan miljoonaluokkaa vaan keskihintaista.Meille ei nyt kuitenkaan tule sieltä vaan Kontiolta ja osittainen toimitus vain.Pystytys maksaa jonkin verran,mutta kun itsellä ei siihen tarvittavaa taitoa tulevat sieltä kautta miehet,
Siis hinta on jokaisessa talossa ihan mitä itse siihen laittaa.Saa siitä puutalostakin minkä hintaisen vain,jos tahtoo.

 
lerppu
Meidän perhe on asunut kohta 8v hirsitalossa joka on käsityönä veistetty.. sisäpinta on samaahirttä kun ulkopinta..ei lisäeristyksiä.
Talo on talvella lämmin ja kesällä viileä.
Ulkoseinät ovat pyöröhirttä ja sisäpinta pelkka hirttä joka on piilukirveellä veistetty.
Vinkiksi khh/vh seinäksi kannattee valita joku muu pinta kun hirsi...
hirsi on surkea pitää puhtaana
 
Anoppi ja appi muuttivat juuri vapuksi uuteen hirsitaloonsa koko on n. 80 m2. Ottivat mammuttihirreltä ulko ja sisäseinät ovat samaa hirttä sellaista neliönmuotoista ja tosi paksua, ettei pitäis lisäeristyksiä tarvita. Itse pystyttivät, muutama talkoolainen oli, itse hirren päällekkäin laitto ei tuntunut vaikealta kun itsekin siinä olin seuraamassa kun vaan muistaa hyvin seurata piirrustuksia. jokaisessa hirressä oli päissä numerot ja kirjaimet kuten piirrustuksessakin. Hinnasta en oo oikei selvillä, mutta tiedän että rakensivat halvemmalla kun vastaavan kokoinen puutalo olisi maksanut niin ja nopeamminkin muistaakseni syyskuun lopulla alkoivat pystyttämään ja nyt vappuna talo on sisältä täysin valmis. yksi timpuri on ollut päivisin töissä ja itse olivat rakentamassa iltaisin ja viikonloppuisin. Oikein nätti talo tuli.
 

Yhteistyössä