Hirmuinen kipu

• Viestiketjun aloittaja nainen 24v
  • Ensimmäinen viesti
nainen 24v
Mikähän oli kyseessä? Heräsin aamulla niin hirveään mahakipuun, etten ole eläessäni niin kamalaa kipua tuntenut. Samalla alkoi menkat. Istuin pöntöllä tuskissani, taju meinasi lähteä, oksetti ja pa*katti. Hikoilin ja yritin skarpata ettei taju lähtenyt. Tuntui, että kohtu ""supisteli"". Tasaisin väliajoin se muljahteli sisällä ja se sattui! Tätä kipua kesti toista tuntia. Otin särkylääkettä mutta sekään ei auttanut. Tuntui, että mieluummin kuolisin kun kokisin sitä kipua. Makasin vaan vessanlattialla tuskissani ja raahauduin aina välillä pöntölle.

Mietin, että olisikohan kyseessä voinut olla keskenmeno, vai koinko vain hyvin kovia menkkakipuja? Menkat ei ole olleet minulla koskaan säännölliset. Edellisistä menkoista oli aikaa 6 vko, mutta ei ne periaatteessa siis myöhässä olleet, kun ne tulee aina milloin sattuu. Syytä epäsäännöllisiin kuukautisiin ei tiedetä, tutkittu kyllä on.

kolkyt ja risat
Kuvailit juuri mun normaalit kuukautiset, ellen syö pillereitä. Sairaslomapäiviä, pyörtyilemisiä, oksentamista, ripulointia jne.

Olen harkinnut sterilisaatiota, mutta huolettaa kyllä palaavatko painajaismaiset kuukautiset kun pillerit eivät ole säännöstelemässä niitä.

Tätini ruukasi juoda koviin kuukautiskipuihin pullon keskaria, se kun pisti vähän verta kiertämään päänuppiinkin. Tiedä sitten mitä sanoisivat töissä jos huitaisisi pullon karhua naamaansa särkylääkkeen sijasta ;)

rva 30
Samoin. Juuri tuollaista oli elämäni 12-19-vuotiaana kerran kuukaudessa. Siinä sitä maattiin yöllä kivusta kippurassa vessanlattialla molemmat päät vertavuotavina (siihen aikaan nenäni alkoi aina vuota verta, jos en saanut nukuttua tarpeeksi).
Tästä syystä ole käyttänyt e-pillereitä yli 10 vuotta, kun ei tee mieli olla invaliidi/kalpea pyörtyilevä zombie 1-2 päivää kuukaudesta. Toivottavasti ylimääräiset hormonit eivät ole tehneet hirveästi vahinkoa elimistössäni tai vaikeuta tulevaisuudessa toivottua raskaaksi tuloa.

Tanjuzka
Tuo kuvaus olisi sopinut myös minuun ennen pillereitä.. Paha olla, vatsa sekaisin, pyörtyilyä, oksentamista, särkyä, turvotusta ja aivan kamalia kipuja... Pillerit on onneksi auttaneet...

Yhteistyössä