Hiostaako fleece-kangas vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iina

Vieras
Täytyisi pinnasänkyyn saada "pesä" vastasyntyneelle jottei sänky tunnu niin kolkolta. Hiostaako jo vauva nukkuu fleecen päällä?
Jos hiostaa niin hiostaako myös siinä tapauksessa että laittaisin fleece-peiton alle ja lakanan vielä päälle ja vauva nukkuisi sen lakanan päällä sitten?

Peitolla koetan supistaa tuota sänkyä pesämäisemmäksi ja mietin että olisiko fleecepeitto hyvä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Moi:
Me tehtiin äitiyspakkauksen lootasta 'pesä' pinnasänkyyn! :)

Meilläkin oli tuolla edellisellä lapsella mutta nyt olen hukannut sen patjan laatikosta johonkin eikä uutta pakkausta otettu joten nyt ajattelin peitolla vähän "muurata" sänkyä pienemmäksi näin aluksi. :)

No mä olen henk.koht. sitä mieltä et hiostaa, mutta jos laitat siihen hyvän puuvillalakanan päälle ni ookoo. Mäki olen tehny tosta äippäpakkauksen lootasta "sängyn", joka oli sitte siellä pinnasängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja huh sekavaa:
kierrä siitä fleesestä putkilo, jonka muoto on pyöreä pesämäinen, teoksen päälle lakana, että se pysyy koossa...

Siis teen peitosta putkilon ja mietin juuri sitä että olisiko se pehmeä fleecepeitto hyvä vauvalle siihen putkilon päälle ( lakanan tapaan ) vai hiostaako se?
Jos hiostaa niin sitten laitan vain lakanan :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä olen henk.koht. sitä mieltä et hiostaa, mutta jos laitat siihen hyvän puuvillalakanan päälle ni ookoo. Mäki olen tehny tosta äippäpakkauksen lootasta "sängyn", joka oli sitte siellä pinnasängyssä.

Ei minun missään tapauksessa ole pakko sitä fleeceä laittaa. Eli jätän sen kokonaan pois jos kerran hiostaa :)
Ajattelin että on niin pehmoinen että olisiko se mukava vauvalle mutta en laita sitä :)
Tavallinen peitto riittää pesäksi ja sitten vain lakana päälle :)

meillä ainakin fleece peitto oli tosi hiostava oli siis vaunuissa ulkona peittona,

vähän otsikon vierestä päiväkodista sanottiin pari viikkoa sitten, et lapsen ohut aito villapuku olisi hyvä vaihtaa fleecepukuu kun on jo lämpöisempää (villapuku oli siis välikausi puvun alla) mie hieman ihmeissäni, sillä lapsi on vasta reilun vuoden ja toiseksikin se villa hengittää oikeasti tosi paljon paremmin kuin hikoiluttava fleece asu... kokemuksia tästä yhtälöstä kellään???itse ajattelin et kun on oikeasti lämpöisempää laitan paksumman kollaripuvun välikausi puvun alle, ja yleensä lapsilla kai on villapuku tai se fleece, vai olenko nyt ihan väärässä... :ashamed:

Yhteistyössä