Hinnoitteluapua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Riksu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Riksu"

Vieras
Olen kaivanut järkyn kasan kirppistavaraa ja varannut paikan lastenkirppikseltä. Vaatteet uskon osaavani hinnoitella vanhasta tottumuksesta, mutta nyt mukaan lähtee paljon muutakin.

Osaatteko auttaa hinnoittelussa? Mitä maksaisitte/millä olette saaneet myytyä?
- Avent käsikäyttöinen rintapumppu
- Lasten dvd:t. Esim. Puuha-Peteä, Postimies Patea, Pingua ja muumeja on kasassa.
- Lasten kirjat. Hyväkuntoisia eri-ikäisille (satukirjoja, opettele värit/numerot yms -tyylisiä, vaikka mitä)
- Nuorten romaanit, kerran luettuja, tosi siistejä (jotain heppasarjaa, Salattuja elämiä yms hömppää)
- Palapelit, monenlaisia, paloja varmaan 12-70 tms.
- Muistipelit ja muut pienten lasten pelit.
- Sekalaiset pikkuautot. Kaikissa renkaat yms välttämättömyydet, osasta puuttuu peili tms pientä, osa priimaa, osa kuluneita.
- Fisher Price -hahmot. Osa vähän kuluneita. Ukkeleita, eläimiä, pieniä autoja yms.
- harjoitusluistimet, parilla lapsella olleet, tukevat, mutta pientä kauneusvirhekolhua/kulumaa
- peruspotta, Baby Björn. (Ostaako kukaan edes?)

Entä Meneekö tähän aikaan t-paidat yms kesävaatteet jo kaupaksi vai raahaanko niitä turhaa? Entä talvivaatteet? Onko jo liian myöhäistä?

Jos haluat eroon niin dvd pari-kolme euroa, kirjat sama. Lelut kolme-neljä euroa, lukuun ottamatta leikkiautoja jotka pari euroa. Yli vitosta kehtaisi pyytää mistään.

Näin juuri, melkein kaikki yrittävät myydä ylihintaisia romuja jotka jäävät sitten käsiin.
Minusta kirpparin idea on enemmänkin kierrättää käyttökelpoiset tavarat, jos jotain saa vaivanpalkaksi ja kulujen jälkeen niin hyvä, mutta ei välttämätöntä.

Riippuu kirjoista. Hyväkuntoinen lastenkirja menee parilla eurolla.
Nämä kirpputoriromaanit on yleensä sellaista sontaa jota kukaan ei oikeasti lue eikä halua nurkiin pyörimään.

No joo, ehkä lastenkirjat on eri juttu kuin aikuisten kirjat. Itsekään en jaksa edes alkaa selaamaan romaaniröykkiöitä, mutta siistit lastenkirjat katson aina. Ehkä tosiaan laitan kirjoihin sen kaksi tai kolme euroa ja jolleivat mene, niin lasken hintaa.

Pikkuautoista ajattelin, että kunnosta riippuen max 0,50/auto muutaman saman sarjan auton pussukoissa. Ok?
Maksaako Little People -ukkelit saman verran vai enemmän? Ei varmaan ainakaan euroa/kpl...?

Niin ja se potta on tosiaan puhdas :D

Naapuripöydässä oli potta (se selkänojallinen malli) hintaan 5e ja meni heti. Dvd:t ja kirjat 2-4e, palapelit 2,50-4, pienet pelit 2-3 e, isommat lautapelit tms 5e tai enemmän, autot pussihintaan, samoin little peoplen hahmot. Luistimet 7e. Talvihaalarit veisin myyntiin. Kesävaatteet, jos mahtuu.

Mulla jäi 3e little people-pussi ostamatta, kun löysin maatilan lisukkeineen 6e! Se oli löytö!

Kiitos kaikille! Nähtävästi olin ajatellut oikeansuuntaisia hintoja. Joskus vaan olen hinnoitellut niin halvaksi, että tavarat ovat lähteneet käsistä ennen kuin ovat ehtineet hyllyynkään. Silloin on vähän jäänyt kaivelemaan, olisiko niistä saanut paljonkin enemmän... Luulen, että pidän tuota paikkaa viikon tai kaksi noilla hinnoilla ja jos tavaraa jää kauheasti, vielä yhden viikon -50%-lapun kanssa.

Yhteistyössä