Hinnoitteluapua kirppikselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirppikselle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirppikselle

Vieras
Viime kirppistelystä on aikaa ja silloinkin myin vain omia vaatteitani. Mitä laittaisitte hinnaksi hyväkuntoisille vauvan bodyille ja housuille, entä sitten isompien lasten housuille, college-paidoille ym?

Netistä kirppiskeskusteluja etsiessäni tuntuu että olen nyt ihan ylihinnoitellut vaatteet. Vauvanvaatteet myisin siis nyt 0,50-1 eurolla (bodyt, paidat, housut), jotkin merkkivaatteet myisin 2-4 eurolla, siistejä ja osa lähes käyttämättömiä. Mitään tahroja ei ole ja nukkavieruimpia en edes laita myyntiin. Merkit on esim. lindex, tutta, hm, p.o.p, me&i ja ihan markettitavaraa kuten ciraf.

Isompien lasten vaatteista paidat ja housut myisin 0,50-1 eurolla. Jos esim farkuissa on pieni tahra olen laittanut hinnaksi 0,20-0,50e. Pääsääntöisesti myyyn ehjää ja puhdasta, jossain collegessa voi olla pieni reikä mutta silloin laittaisin hinnaksi jonkun 0,20e.

Ostaakohan kukaan vauvan sukkia ja muita asusteita? Sukathan nyt ei vauvalla kulu.

Entä ulkovaatteet? Ihan peruslindexiä ym. toppahaalaria ja fleece-välipukua. Toppahaalarille laittaisin 5-8e kunnosta riippuen, fleecet ja villaväliasut n.1-3e.

Mitä mieltä hinnoista? Vauvanvaatteet tosiaan puhtaita ja pääosin vähänkäytettyjä, isompien lasten vaatteista esim. collareissa jo nukkaa käytön jäljiltä.

No ei kyllä ole ylihinnoiteltuja. Paremminkin vois sanoa joidenkin kohdilla jopa liian halvalla lähtee. Toisaalta niin kai se on tarkoituskin saada ne pois nurkista turhaa tilaa viemästä jossei enää tarvetta ole.

Vaikuttaa ihan hyvältä hinnoittelulta.

Aika värikkääseen hinnoittelupolitiikkaan on kirppareilla tullu törmättyä. Suuri osa on juuri mainitsemasilaista ja niistä pöydistä tulee monesti jotain ostettua. Mut oonpa törmänny sellaiseen, että tosi kulahtaneesta, tahraisesta ja rikkinäisestä lasten paidasta pyydettiin viis euroa, kun niskalapussa luki meandi, en jääny sitä pöytää penkomaan. :)

Suunnilleen tommosilla hinnoilla olen itse myynyt. Ovat ehkä vähän keskitasoa alhaisemmat.

Tai tarkennus vielä. Jos lastenvaate ehjä ja puhdas, niin oon yleensä laittanut hinnaksi euron. Jos jotain "vikaa", niin sitten vähän alempi hinta (50-80 c). Tai jos joku vähän siistimpi niin oon saattanut laittaa 1,50-3,00 e. Jotku perushaalarit olen myynyt 7-8 eurolla.

Kiitos vastauksista, oikeilla jäljillä siis ollaan. Eihän noilla hinnoilla rikastumaan pääse, mutta hyvä jos saa kaapista pois pyörimästä. Jotenkin en kehtaa ottaa pariakymmentä senttiä enempää sellaisista vaatteista joissa on pienikin tahra hihansuussa, ja jos tahroja on enemmän en edes lähde myymään vaikka kuinka niskalapussa lukisi me&i :)

Mä oon pitänyt rajana, etten alle euroa pyydä mistään. Ja jos vaatteessa on jotain vikaa niin laitan sen roskiin tai uusiokäytän itse. (reikä, vetoketju rikki, tahra) Suurin osa vaatteista kuitenkin 1-2euroa. Uudenveroiseen lasten paitaan, joka oli uutena 26€ laitoin hinnaksi 5€. Ja sekin ostettiin ensimmäisten joukossa. Vähän käytetyistä juhlamekoista olen pyytänyt 3-5€.

Edullisilta hinnoilta kuulostaa, ostaisin! Mua naurattaa kun tänkin paikkakunnan lastenkirpparilla on joku vakkarimyyjä jolla on aina ne samat vaatteet siellä myynnissä. H&M collegehousut vauvalle 4-5eur ja jotain kasarikuosia samaan hintaan. Siitä pöydästä ei näytä vaatteet vähenevän koskaan.. ;)

Nuo Me&I ja Popin vaatteet kannattaa myydä esim huutonetissä tai facen kirpparilla. Ja ei todellakaan euron, kahden hintaan. Googleta vähän niin saat suuntaa. Noista pyydetään melko paljon.

Nuo Me&I ja Popin vaatteet kannattaa myydä esim huutonetissä tai facen kirpparilla. Ja ei todellakaan euron, kahden hintaan. Googleta vähän niin saat suuntaa. Noista pyydetään melko paljon.

Joo ihan euroa en noista pyydä, mutta en ihan hirveitäkään. Ihan samalla tavalla nekin haalistuvat, esim. Popin paidasta jota on paljon käytetty ja jonka kuva selvästi on haalistunut pyydän euron. Ja Me&i-vaatteistakin joissakin on "merkille tyypillistä haalistumaa" vai miten se oli :) niin en kuitenkaan mitään huutonetin hintoja pyydä.

Ehkä olen tyhmä, mutta en jaksa ryhtyä tienaamistarkoituksessa kauppaamaan facessa tms muutamaa Me&i- ym. -vaatetta, meillä näitä on pidetty ja käytetty, ei säilytetty kaapissa keräämässä jälleenmyyntiarvoa.

Yhteistyössä