Himohamstraajat - ohjelma, onko kukaan seurannut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HUHUH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HUHUH

Vieras
Mua alkaa aina ahdistamaan vimmatusti se ohjelma. Silti se on pakko katsoa...
Mua ahdistaa se tavaran määrä! Tekee mieli heti alkaa siivoomaan.

Siivoamme nyt lapsen huonetta yhdessä. Kippasin kaikki lelulaatikot lattialle, siivosimme yhdessä roskat niistä pois ja nyt lapsi kerää sieltä kahteen laatikkoon leluja, jotka haluaa pitää. Loput laitamme "pois" ( pois = autotalliin, josta ne n. ½v kuluttua mysteerisesti häviää ellei lapsi väen vängällä halua sieltä jotain lelua takaisin. Tätä takaisin haluamista ei ole tapahtunut ikinä.)

Legot ym. "kestosuosikit" pysyvät laatikoissaan toki.

Mä katon ja en kyllä voi ymmärtää. Vaikka ei kai mielisairauksia täysin voikaan ymmärtää. Musta on vaan käsittämätöntä että jollekin tuottaa niin suurta ahdistusta laittaa roskat roskikseen.

Useinhan ne selittelee asiaa sillä, että tavaroihin tulee tunneside.. ainahan sieltä taustalta löytyy juuri psyyk. ongelmia. Eilisessa jaksossa kolme naista asui talossa jossa ryönää ihan hillittömästi ja seassa pyöri kymmenen kissaa. Teki mieli oksentaa kun yksi naisista kertoi, että jos kissa tekee tarpeitaan niin PYRIMME siivoamaan ne heti. Voi vain kuvitella kuinka paljon kissanpaskaa ja kusta siellä ryönän seassa on, eihän ne naiset niitä edes näe sen kaiken keskeltä....

Katson joka viikko ja olen aina ihan haavi auki. Miten joku voi päästää kämppänsä moiseksi lääväksi ja miten joka ikinen tavara roskat mukaanlukien merkkaa NIIN suuresti ettei niistä kertakaikkisesti voi luopua?

Mäkin tykkään vaatteista ja tavaroista, mutta rajansa kaikella.

Useinhan ne selittelee asiaa sillä, että tavaroihin tulee tunneside.. ainahan sieltä taustalta löytyy juuri psyyk. ongelmia.

Joo :( Tuntuu vaan hullulta että miten voi syntyä vaikka tyhjään maitopurkkiin tunneside. Kun kerran oli sellainen mies siinä joka ei heittänyt roskia pois. Mutta joo kuten sanottua, mielenterveysongelmiahan siinä taustalla on..

Omituista miten tollasesta asiasta on tehty ohjelma. Katselijasta tuntuu kivalta kun voi katsella tollasia lihavia onnettomia luusereita ja ajatella että mulla menee niin paljon paremmin.

Siinähän on mukana aina terapeutti. Onneksi.

Joskushan siinä oli mies, jolla ei vielä kummemmin ollut tavaraa. Ja silloin se terapeutti selitti, että mies ei vielä ole hamstraaja, mutta jos nyt ei puututa hänestä voi sellainen kehittyä. Oli säästänyt kaikki kouluaikaiset paperit, cd-levyistä oli kopiot + varmuuskopiot, mutta silti ei voinut luopua alk. peräisistä esim. myymällä. Se oli sellainen jakso jonka aikana hoksasi miten tuollainen säilöminen voi muuttua sairaaksi hamstraamiseksi.

Omituista miten tollasesta asiasta on tehty ohjelma. Katselijasta tuntuu kivalta kun voi katsella tollasia lihavia onnettomia luusereita ja ajatella että mulla menee niin paljon paremmin.

Ite ajattelen niin että hyvä että on tehty ohjelma! Voihan se olla että joku vähän heräilee jos tuollaisen roinamäärän keskellä asustaa.. Että ei todellakaan ole normaalia ja sille vois tehdä jotain.. Kun ihan normi-ihmisellekin tulee olo että pitäiskö vähän tavaraa karsia..

[QUOTE="Joopa";23154042]Ite ajattelen niin että hyvä että on tehty ohjelma! Voihan se olla että joku vähän heräilee jos tuollaisen roinamäärän keskellä asustaa.. Että ei todellakaan ole normaalia ja sille vois tehdä jotain.. Kun ihan normi-ihmisellekin tulee olo että pitäiskö vähän tavaraa karsia..[/QUOTE]

2-tason hamstraajana tuo aina herättelee, että tarvitsisi vähän hankkiutua eroon tavaroista.

Roskista eroon pääsemisestä ei sentään ole ongelmia. Mutta tuossa yhdessä toisessa aloituksessa puhuttuja kuplamuovikuoria on jemmassa reilusti :ashamed: Täytyisi varmaan ruveta taas vaihteeksi väsäämään myynti-ilmoituksia huutikseen. Syksyllä sain varastoja tyhjäksi kirpputoripaikan vuokraamalla, mutta varastettujen tavaroiden myötä siitäkin meni vähän maku, ettei oikein huvita viedä myyntiin.

[QUOTE="vieras";23153985]Mua surettaa ne joilla on lapsia ja eläimiä. Tai siis surettaa ne lapset ja eläimet. Vähän ihmetyttää miten voi tavara olla tärkeempää kuin omat lapset.[/QUOTE]

Yhdessä jaksossa lapsi oli valmis luopumaan kaikista paitsi 3-4 barbienukesta.
Sillä oli niitä _paljon_ ... mutta lapsen isä olikin sitten ihan järkyttynyt eikä ollut valmis luopumaan niistä barbeista ... silitteli niitä nukkeja ja selitteli jotain sekavaa ... karseeta katsottavaa.

Joskus on jaksoja joissa lapset on uhattu viedä pois vanhemmiltaan sen sotkun vuoksi.. en ihmettele.

Mä oon kattonu melkein joka jakson.

Eilistä jaksoa kattoessa tuli yhtäkkiä mieleen yks ihminen, jolla tuntuu kaikki rahat menevän jos jonkinlaisen tavaran osteluun. Mietin illalla, että onkohan hänkin näitä hamstraajia. Ainakin hänellä talo on täynnä tavaraa...

Yhteistyössä