himmeä viiva raskaustestissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missR

Vieras
Mitä tarkoittaa himmeä viiva raskaustestissä??? Ensin luulin näkeväni harhoja, en kuvitellutkaan (enkä kuvittele vieläkään) olevani raskaana. Mutta kylläse himmeä viiva siinä testissä näkyi aivan selvästi, tarkemmin kun testiä tiirailin. Mun kuukautiset on synnytyksen jälkeen olleet epäsäännölliset (poika on nyt 11 kk), ja oli jo ennen sitäkin, kun mulla on pco-hormonihäiriö. En siis tiedä ovulaatioajankohdasta tms yhtään, mutta viimeiseen noin kahteen viikkoon ei olla oltu yhdynnässä edes. Edellinen kk-kierto oli 21 vrk, ja nyt luulin että kierto olis samanpituinen, menkkatuntemuksia oli tuolloin vatsassa kp 21 parin päivän ajan, mutta menkat ei alkaneetkaan. Valkovuoto on lisääntynyt jonkin verran, ja iltaisin ja öisin palelen enemmän kuin normaalisti, mutta mitään rintojen kipeytymistä tms. selviä oireita ei ole ollut, kuten mulla oli kun poikaani odotin. Onkohan tämä nyt sitten jokin tuulimunaraskaus vai mikä, kun oireita ei ole?? Ja eikös tuon raskaustestin viivan pitäisi olla jo ihan selvästi havaittava tässä vaiheessa, jos alavatsan nipistelyjä ja vihlontaa oli kp 21, kun nyt on jo kp 33??

Tiedän ettei kukaan täällä ole lääkäri, mutta kaipailisin muiden kokemuksia ja ""tuntemuksia"" tästä asiasta, kiitos!

Jos himmeässä viivassa on väriä mukana, sen voi kai tulkita viivaksi. Ei pidä kuitenkaan sekoittaa sitä ns. ""viivan paikkaan"", joka saattaa tulla joillain testeillä näkyviin, mutta siis ilman värin hiventä.

Jos et ole kahteen viikkoon ollut yhdynnässä, saattaisi plussa jo näkyä jos on näkyäkseen, mutta toisaalta siittiöthän voivat elää yllättävänkin kauan elimistössä ja kun et omasta ovuloinnista tarkkaa aikaa tiedä. Odottelisin varmaan vielä ja testailisin päivittäin alkaako viiva vahvistua vai ei.

Ite tein testissä haalean viivan ja sitten tiirailtiin toista testiä jossa ei viivaa valmiikis näkyny ja sit laitoin äidin tekemään toisen samanlaisen testin ja hänelle ei
sitten tullut sitä haaleatakaan viivaa joten siitä olin varma että olen raskaana:)!!!

Tein testin kun menkat oli vko myöhäs ja silloin haalea viiva ja toinen testi sit ku mankat lähes 2vkoa myöhäs ja viiva oli selkeämpi.mul ei oikien ollut oireita alussa juuri mitään eikä ole ollut raskauden edetessäkään mitenkään oireita hurjasti:)
nyt menossa 33+0

Minullakin oli ensin viiva hyvinkin himmeä enkä uskonut siihen, sillä käyttämässäni Mammaksi -testissä ei ollut mainintaa viivojen värejen vahvuuksista, vaan oletin että viivan on oltava kontrolliviivan kanssa samanlainen. Kävin sitten ostamassa toisen testin apteekista, jossa ihan sanottiin että testiviivan värin vahvuudella ei ole merkitystä, jos viiva näkyy, se tarkoittaa että on raskaana. Eli minulle toinen testi antoi varmuuden.

Yhteistyössä