Hikoiluongelma, hiki haisee kainalossa jo 5min jälkeen suihkusta! Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hikoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pistävä kainalohiki tai hienhaju joka uusiutuu samantien suihkun jälkeen voi johtua liiallisesta bakteerikasvusta kainaloissa. Siis sellaisesta bakteerista, joka tavanomaisesti bakteerifloorassa pysyy kurissa.
Oma kainalohiki oli kuin myrkkyä. Ostin vocca pesuainetta, joka on tarkoitettu jalkahikeen. Ohjeen mukainen annos kylpyammeseen ja 20 min kylpy. Sinne jäi hienhajut kertalaakista.

Eri asia on se että jos iho tuoksuu tunkalle/happamalle yms. se johtunee aineenvaihdunnan tai suoliston häiriöistä...kai

ainakin naisilla hienhaju on suoraan yhteydessä kuukautiskiertoon. Menkkojen jälkeen en hikoile enkä haise, mutta auta armias viikkoa ennen menkkojen alkua - hienhajua ei tahdo saada pesemällä tai dödoillä pois.

Kayta kunnon kuurina ja sen jalkeen saannollisesti 1rkl juomalasiin klorofyllia eli viherhiukkastiivistetta. En valitettavasti osaa sanoa milla nimikkeella myydaan suomessa, luulisi kumminkin etta jollain. Puhdistaa kehoa sisaltapain. Jos itse kaytan saannollisesti, en tarvitse deodoranttia ollenkaan.

Minulla teini-ikäinen poika jonka hiki haisee JÄRKYTTÄVÄLLE vaikka suihkiikin axea kainaloihinsa, sekoittuu vain epämiellyttävästi hienhajuun. Haju niin voimakas iltaisin päivän touhuttuaan ettei samassa huoneessa voi olla!!!

Mutta nyt löytyi apu! Suoladeodorantti! Ostin Crystal body deodorant sticksin (luontaistuotekaupasta) ja hienhaju on poissa, kokonaan!!! Ja mikä parasta se on luonnonmukainen mineraalivalmiste.
Itse hikoiluahan tuote ei estä, mutta hajua ei synny, suola estää hajuamuodostuvia bakteereja kasvamasta.
Tuote maksoi 10.80 ja riittänee tosi pitkäksi ajaksi. Nyt poika pesee iltaisin kainalot ja kostuttaa suolakiven ja hieroo sitä kainaloihin ja that´s it!

Pahaan hienhajuun auttaa päivittäinen pesu raffinoimattomalla merisuolalla, sillä se tappaa bakteereja sekä desifioi.:)
http://jattasdiary.blogspot.fi/2014/03/merisuola-ihonhoidossa.html

minulla on ihan sama ongelma, mutta en ole synnyttänyt. suihkussa satavarmasti pesen kainalot hyvin, usein myös kuorivalla pesuaineella lisäksi. suihkun jälkeen tarkistusnuuhkaus menee läpi, mutta hyvin pian sen jälkeen täysin kuiva kainalo haisee taas hielle. paitaan ei ole tarttunut, käytän jatkuvasti käsiaukoista avaria tank toppeja jotka eivät varsinaisesti edes osu kainaloon eivätkä myöskään haise. ostin joku aika sitten triple dryn mutta ei ole oikein auttanut. ja ylimääräistä hikoiluahan sen olisi tarkoituskin estää, enkä juuri ikinä hikoile kainaloita märiksi. liekö sitten jotain bakteeritasapainojuttua niinkuin joku sanoi? :( mikähän siihen auttaisi?

Itse kärsin todella voimakkaasta ja haisevasta hikoilusta 15 vuotta, koskaan ymmärtämättä syytä hikoilulle. Käytin koko ajan päivittäin Absolut Torria, joka tukki kainalon rauhaset siihen malliin, etten hikoillut sen paremmin kuin haissutkaan.

Joitakin aikoja sitten katsoin töllöstä dokumentin "Ongelmana alumiini", jonka nähtyäni totesin, että nyt on viisainta luopua alumiinia sisältävän Absolut Torrin käytöstä. Siitä se sitten taas alkoi; aamupalan ja suihkun jälkeen ei mennyt kauaa, kun kainalot olivat taas aivan märät ja voimakas hien haju ympäröi minut. Lotrasin kainaloitani pitkin päivää ties millä; saippualla ja käsidesillä.

Sitten kävi niin, että olin työmatkalla koko viikon, eikä minulla ollut tilaisuuksia litkiä kahvia pitkin päivää, vaan ainoastaan aamiaisella. Tuon viikon aikana tein havainnon, että hikoilu oli pahimmillaan aamun ja puolen päivän välimaastossa. Kun lounaan aikaan kävin siivoamassa kainalot, ei samaa hikoilu- ja hajuongelmaa enää iltapäivisin ilmennyt. Tämän johdosta aloin miettiä, mitä erilaista aamussani oli ja minulle valkeni syyllinen; kahvi!

Tämän havainnon tehtyäni lopetin siihen paikkaan kahvin juomisen ja siihen loppui myös haiseva hikoilu. Kahvista luopuminen ei ollut edes vaikeaa, sillä sen juominen oli ollut minulle kaiken aikaa enemmänkin opittu tapa kuin mikään varsinainen nautinnon aiheuttaja.

Mikäli painiskelet haisevien kainaloiden kanssa, kokeilepa päivä tai muutama olla ilman kahvia. Itse huomasin tulokset välittömästi ensimmäisenä kahvittomana päivänä.

Sama ongelma minullakin! Murrosiässä kainalot oli aina inhan märät ja haisi, mutta nyt lähes parikymppisenä en hikoile määrällisesti juuri ollenkaan - mutta haju on inhottava :/ käyn iltaisin suihkussa, jolloin pesen Eucerin pH5- suihkusaippualla koko kehon ja kainalot kunnolla sekä ajan karvat n. joka kolmas pv. Palasaippuaa en enää käytä, sillä olen kuullut että se pesee kainaloista ne "hyvät" bakteerit pois jolloin ne huonot bakteerit pääsee valtaamaan aluetta ja haju on entistä pahempi...

ärsyttää vaan kun hienhaju tunkeutuu dödön läpi aina muutaman tunnin kuluessa laittamisesta. Olen ostanut kuukauden aikana ties kuinka monta eri dödöä, en uskalla edes ajatella kuinka paljon olen heittänyt rahaa hukkaan, mikään ei toimi. :( äsken laitoin hikidödösekoituskainaloihini desinfiointiainetta ja haju kyllä katosi täysin, joten johtuneekohan haju kokonaan pelkästään bakteereista, vai myös hormoneista, perimästä (isälläni on vahva hienhaju), aineenvaihduntahäiriöstä tai kenties jostain sairaudesta??

Kyllästyttää tämä AINAINEN haiseminen!!!

Hyvä että ymmärrät pintaa syvemmälle, ylimääräiselle hikoilulle on aina selitys joka ei aina viittaa sairauteen, kyse vois olla myös elimistön epätasapainosta. Suosittelen kokeilemaan magnesium suihketta kainaloihin, esim ruohonjuuresta saatavaa magnesium öljy sekoitusta

Pistävä hienhaju kainaloissa johtuu kofeiinista. Eli kun lopetat kofeiinin nauttimisen (kahvi, tee, kaakao, suklaa jne.) Niin kainalot lopettavat haisemisen. Itse olin kova kittaamaan kahvia, mutta nykyään juon kofeiinitonta kahvia.

Sitten päästääkin siihen, mitä ihmettä se kofeiini oikein onkaan kun pistää joillain kainalot nois haisemaan. Oma tutkimustulokseni on, että kahvi ilman kofeiinia on ihan hyvä juoma, mutta tuo kofeiini on sitten jo varsinainen myrkky (Luomuna kahvi toki parempaa, aika paljon myrkkyjä nykyään kahvipapuihin suihkuttavat). Se että kainalot haisevat pistävälle, kertoo todennäköisesti, että kofeiinin poistomekanismit toimivat (sivuhuomautuksena, kofeiini kertyy elimistöön virtsahappona ja kiteytyneessä muodossa kertyy rasvakudoksiin ja aivoihin). Itselläni myös hiki haisi pistävälle ja outoa päänsärkyä ilmeni. Nykyään jos syön puoli levyllistä suklaatakin, niin jo vähän haisee ja päätä saattaa alkaa jomottamaan.

Ja kun lopetat kahvinjuonnin, lopeta se asteittain. Eli vaikka 1/2 kuppia vähemmän joka päivä, niin vältät kovan päänsäryn. Itse lopetin kuin seinään, enkä suosittele muille.

Yhteistyössä