Hikoiluongelma, hiki haisee kainalossa jo 5min jälkeen suihkusta! Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hikoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hikoilija

Vieras
Eli raskauden jälkeen hikoilu on vieläkin pahempaa kuin ennen. Synnytyksestä on jo 2v kylläkin.

Ongelmanani ei ole itse märkä hikoilu, eli en ole märkä kainaloista. Ongelma on vaan se haju. Kävin just suihkussa, pesen aina itseni kuorivalla suihkusienellä ja kuorinta-aineella kainaloistakin, jotta iho olisi puhdas. Ajelen kainalokarvat kerran viikossa.

Kuitenkin suihkun jälkeen tuli puhelu ennen kuin taas ehdin laittaa deodoranttia ja siinä jo huomasin, et hiki jo haisee kainalosta. Tajutonta!

Mä yritän käydä suihkussa illalla, koska aamut on kaaosta. Kuitenkin jo yon jälkeen ikävä kyllä kainalot on pakko pestä.

Muilla samanlaisia ongelmia? Mikä aiheitaa hien hajun noin pahasti, vaikka en siis kainalot eivät ole yhtään märät?

Ihan sama ongelma oli mulla raskauksien jälkeen. Pesin kainalot aina miehen voimakkaalle tuoksuvilla suihkusaippuoilla ja silti se haju tuntui, kun nuuskasi kainaloa suihkun jälkeen. Kymmeniä paitoja meni roskiin, kun haju niihin tarttui. Aina pesin paidat 60 asteessa. Koskaan en minäkään ole hikoillut näkyvästi. Ongelma lähti ajan kanssa kuopuksen ollessa n. 3v.

[QUOTE="a.p";25692098]Mä vaan en tajua, miten se hiki voi haista suihkun ja kunnon puunauksen jälkeen. Tuore hikihän ei haise muka.[/QUOTE]

En minäkään käsittänyt. Kyllähän se oli kamalaa ja piti jännityksessä kylässä ollessa ja kesällä ihan joka paikassa, kun haju tosiaan oli kamala ja tuntui omaan nenään selvästi. Nykyään saatan käydä 10 km:n hölkkälenkin eikä hiki haise.

luulen kans että hiki haisee paidassa, eikä sun kainalossa.. jos on pilalle hikoiltu paita niin hankala siitä on sitä hajua saada pois. kuumassa pesu ja etikkaa huuhteluainéeksi.
apteekista saa absollut torr nimistä hikoilua estävää valmistetta, kannattaa kokeilla sitä iltaisin kainaloihin, aamulla voi sitte pestä tuon pois ja laittaa tavan dödöö.

[QUOTE="annika";25692124]luulen kans että hiki haisee paidassa, eikä sun kainalossa.. jos on pilalle hikoiltu paita niin hankala siitä on sitä hajua saada pois. kuumassa pesu ja etikkaa huuhteluainéeksi.
apteekista saa absollut torr nimistä hikoilua estävää valmistetta, kannattaa kokeilla sitä iltaisin kainaloihin, aamulla voi sitte pestä tuon pois ja laittaa tavan dödöö.[/QUOTE]

Ei haise paidassa, kun en ole edes ehtinyt pukeutua suihkusta tulessa. Olen vasta kylpytakki päällä, kun haistelen kainaloita yleeensä. Kyllä se on kainalo, joka haisee.

Minä myös suosittelen tuota absollut torria, nykyään nimellä erittäin kuiva! Pari kertaa viikossa riittää. Muista lukea tarkasti käyttöohjeet. Tuntuu meinaan melko kurjalta vasta-ajelluissa kainaloissa...

Onko teillä kenties hormoonikierukka? Mulla alko sen jälkeen tuo. Pesen saippualla, siis se vanhan ajan kunnon SAIPPUA, ei mikään tuoksusuihkusaippua vaan pala. Kunnon kuuraus sillä ja sienellä, sen jälkeen kuivaan HYVIN kainalot ja laitan molempiin KÄSIDESIÄ! Hieron kunnolla sen ja annan kuivua. Auttaa. :)

Ei nuo apteekin deodorantit auta. Kyseessä kun ei ole liikahikoilu, vaan se haju. Iho haisee eikä se haju lähde pois, vaikka saippuoi kunnolla useaan kertaan suihkun aikana. Vaikea varmasti käsittää, kun ei ole kokenut moista.

[QUOTE="...";25692219]Apteekin Triple Dry- dödö on tosi tehokas![/QUOTE]

Ei vedä lähellekkään vertoja Absolutt torriin. Ennemminkin samaa tasoa kuin kaupan tuotteet.

Ei nuo apteekin deodorantit auta. Kyseessä kun ei ole liikahikoilu, vaan se haju. Iho haisee eikä se haju lähde pois, vaikka saippuoi kunnolla useaan kertaan suihkun aikana. Vaikea varmasti käsittää, kun ei ole kokenut moista.

Niin? Absolutt torriahan tässä on porukka suositellut. Se käy käsiksi suoraan niihin ihossa oleviin pieniin rauhasiin jotka sitä hajua erittävät ja tuhoaa niitä.

Minulla oli sama ongelma, ostin tavan kaupasta sitä Rexonan Maximum protectionia, se auttoi jonkun aikaa. Sen jälkeen vaihdoin Garnierin vastaavaan, en muista sitä nimeä. Ajan kanssa haju sitten jäi pois niin että tavalliset dödöt riittää nykyään.

[QUOTE="mä";25692913]Kerro hikoilusi määrä 20:lla niin pääset sille tasolle, jolloin joudutaan turvautumaan Absolutt torriin ja TD tuntuu ihan tavalliselta dödöltä.

Jos hikirauhaset todella ovat yliaktiivisia, tarvitaan aine, joka oikeasti tuhoaa niitä ennen kuin estävä aine (TD) on riittävä.[/QUOTE]

No tuota, mä hikoilin kuin pieni -tai oikeastaan iso- sika, hirveet helteet, kämppä kuuma, painoa oli kuin maitovalaalla, pieni lämpöpatteri tissillä koko ajan... että luulenpa hikoilleeni IHAN OIKEASTI. Ja kyllä, Triple dry auttoi.

Jos tuo hikoilun määrä olis kerrottu 20:lla niin olisin kuivunut korpuksi ja hengiltä alle 10 sekunnissa ;)

Juuri näin, nuo apteekin deodorantit ovat vain liikahikoiluun. Mä en hikoile liikaa, vaan ongelma on se haju. Olen toki kokeillut tuota Absolut torria, mutta se alkaa lopulta haisemaan vanhalle hielle.

Kuten kerroin mulle saippua ei edes riitä vaan joka päiva pesen kainalot kuorinta-aineella ja suihkusienellä, jotta olisi puhdasta.

Osta kaupasta sellaista kun Lactoline-suihkusaippuaa (Tarjoustalo yms). Rexona, Dovet yms. hajustetut suihkusaippuat ja jotkut palasaippuat aiheuttavat todella pahaa, kitkerää hajua.

Mulla ainakin toi Lactoline auttoi! :)

Mun iholla se TD alkaa haisemaan tosi tosi pistävällä ja haisee siis vielä pahemmalle kuin hiki. HYI. Mulle on riittänyt se Rexonen maximum mikä se nyt olikaan. Mutta tuon TD:n puolesta en liputa ollenkaan.

mä sanoisin että ap:llä ei ole ongelmaa dödön vaan tosiaan sen suihkusaippuan kanssa. Sillä ei normaalisti kyllä hiki haise heti suihkusta tultaessa jos on käytetty hyvää itselle sopivaa saippuaa. Minä itse käytän kanssa tuota lactolinea, valkoinen purkki ja vaaleanpunainen tekstitys, maksaa 2-3 euroa ja auttoi mua.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2004262-milla-ihmeella-ma-saan-tan-hienhajun-itestani-pois/

""Vierailija - 4.8.2010 9:07
Käsidesiä kainaloihin! !Toimii!
Bakteerithan ne sen hajun aiheuttaa, eli ne on tapettava."

Sama ongelma minullakin! Murrosiässä kainalot oli aina inhan märät ja haisi, mutta nyt lähes parikymppisenä en hikoile määrällisesti juuri ollenkaan - mutta haju on inhottava :/ käyn iltaisin suihkussa, jolloin pesen Eucerin pH5- suihkusaippualla koko kehon ja kainalot kunnolla sekä ajan karvat n. joka kolmas pv. Palasaippuaa en enää käytä, sillä olen kuullut että se pesee kainaloista ne "hyvät" bakteerit pois jolloin ne huonot bakteerit pääsee valtaamaan aluetta ja haju on entistä pahempi...

ärsyttää vaan kun hienhaju tunkeutuu dödön läpi aina muutaman tunnin kuluessa laittamisesta. Olen ostanut kuukauden aikana ties kuinka monta eri dödöä, en uskalla edes ajatella kuinka paljon olen heittänyt rahaa hukkaan, mikään ei toimi. :( äsken laitoin hikidödösekoituskainaloihini desinfiointiainetta ja haju kyllä katosi täysin, joten johtuneekohan haju kokonaan pelkästään bakteereista, vai myös hormoneista, perimästä (isälläni on vahva hienhaju), aineenvaihduntahäiriöstä tai kenties jostain sairaudesta??

Kyllästyttää tämä AINAINEN haiseminen!!!

Mulla on ollu vuosia sama ongelma, mut sit löysin toimivan konstin; pesen kainalot (ja muut hikialueet) PALASAIPPUALLA! Toimii! Ja jos pesen muuten nestemäisellä suihkusaippualla, niin sen jälkeen pesen kainalot vielä palasaippualla. Nyt käytössä palmolive, mut rexonan palasaippua paras. Ja tietty rexonan dödöä heti suihkun jälkeen kainaloihin

Yhteistyössä