Hikoilu synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hikilinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hikilinko

Vieras
Eli kuinka kauan tätä hikoilua kestää!!?? Vauva kohta 2kk ja vieläkin öisin on paita nihkeä...tosin ei enää niin hikoilla tartte että pitäisi paita vaihtaa kuin alkuviikkoina synnytyksen jälkeen. Päivisin hikoilua ei haitaksi asti ole mutta tuo yöhikoilu ärsyttää.

Syötkö kenties panadolia tms. kipulääkkeitä? Itse huomasin synnytyksen jälkeen hikoilevani joka yö tyynyliinankin litimäräksi juuri siksi, kun jouduin pitkään syömään vahvoja kipulääkkeitä. Toki hormoonimuutoksetkin aiheuttavat hikoilua.

sama kuin edellä eli koko imetyksen ajan olen kahdella ekalla lapsella hikoillut. on se toki aina alun jälkeen vähän helpottanut. kuopus on nyt 3kk, eikä enää yleensä tarvitse keskellä yötä etsiä kuivaa paitaa -mutta kuuma on edelleen :).

En nyt tarkkaan muista kuinka kauan itellä kesti, mutta kauan... monta monta kuukautta. Mut, sit se vaan yhtäkkiä loppu. Alkoi olla jo jossain vaiheessa sellanen olo ettei mitkää dödötkää enää auta! Odota vaan, kyl se loppuu.

Monta kuukautta hikoilin, imetys kesti 3.5 kk, mutta hikoilu jatkui vielä muutaman kuukauden, aamuyöstä oli peiton reuna ja tyyny jo ihan märkiä, ja päivälläkin oli aina kuuma. Toisaalta tuo aika ja raskaus oli mielenkiintoista vaihtelua, kun aiemmin olin hirmuinen vilukissa. Ihan siihen ennen raskautta olevaan ei ole palattu vieläkään, ja lapsi 14 kk, mutta nyt en enää ole häiritsevän hikoileva.

Monta kuukautta sitä kesti, ja muistaakseni aivan erityisesti imettäessä.
Lapsi on nyt 1v 9kk, hikoilu on loppunut, mutta hiki on ihan viime kuukausien aikana alkanut haista. Mulla ei ole aiemmin elämässäni ollut moista ongelmaa, hikeni ei siis ole haissut erityisemmin. Kai tämä joku hormonimuutos sitten on. Yäks.

Yhteistyössä