Hikisen työpäivän jälkeen tuli mieleen tälläinen kysymys...

Inhoan helteitä ja olen töissä keittiöllä jossa on helvetin kuuma. Eilen tuli jo tosi hankala tilanne vaikka juon, juon ja juon ja olo on todella huono ja pyörryttävä koko ajan. Lämpöä varmaan 40-50 astetta ja höyryssä vielä enemmän :(

Alkuperäinen kirjoittaja suurenmoinenelämä;23951649:
Sisätyössä lämpötila ei saa olla yli 25-30 (en muista mikä) tai sitten pitää olla tunnin välein vartin tauko...

Tämähän ei käytännössä onnistu esim. hoitoalalla.. Meillä tauot pidetään silloin kun ehditään, jos ei ehditä ei välttämättä pidetä ollenkaan. Siinä ei auta vaikka olis mikä laki sanomassa mitä. Viime kesänä oli tukalaa juuri siksi, kun ea:han virtasi helteen näännyttämää porukkaa pilvin pimein, itse juokset käytännössä sen työpäivän ajan paikasta toiseen ja hyvä kun ehdit juoda. Kyllä mulla silloin mielessä kävi, että milloinkohan voin itse siirtyä vapautuvaan sänkyyn tiputukseen, kun alkoi nestehukka painaa.

[QUOTE="vieras";23951833]Tämähän ei käytännössä onnistu esim. hoitoalalla.. Meillä tauot pidetään silloin kun ehditään, jos ei ehditä ei välttämättä pidetä ollenkaan. Siinä ei auta vaikka olis mikä laki sanomassa mitä. Viime kesänä oli tukalaa juuri siksi, kun ea:han virtasi helteen näännyttämää porukkaa pilvin pimein, itse juokset käytännössä sen työpäivän ajan paikasta toiseen ja hyvä kun ehdit juoda. Kyllä mulla silloin mielessä kävi, että milloinkohan voin itse siirtyä vapautuvaan sänkyyn tiputukseen, kun alkoi nestehukka painaa.[/QUOTE]

tai ravintola-alalla tai kaupoissa, jossa on yks työntekijä paikalla..ei asiakkaat oikein tykkäis jos huutelis jostain takahuoneesta et sori, katotaan 8min päästä uudestaan..

toki esim meillä silloin kun on toinenkin paikalla niin pyritään pitämään hengähdystaukoja, mut aina se vaan ei onnistu.

Yhteistyössä