Hikinäppyjen hoito?

Kiitti!
Mitä mieltä muut on talkin tai perunajauhojen käytöstä? (mua mietityttää, kun vauvalla on eniten näppyä kaulalla leuan alla)

Neuvolassa ne käski laittaa rasvaa ja kyllä sitä mietein, että rasvan allahan ne näpyt hautoo.

Onko muilla auttanut veden suihkuttelu/vedellä pyyhintä? Kuinka kauan näillä konstein teillä on hikinäpyt kestäneet?

Niksu
Mä taas vastailen. Eli tolla talkilla/perunajauholla(takuuvarma hajusteeton) on se idea, että imee kosteutta, joka taas aiheuttaa niitä iho-ongelmia näin hikisellä ilmalla. Eli ei missään nimes mitään rasvoja. Ite myös koitan kattoa, ettei syöttäes pääse maitoa leuan alle ja kuivaan sieltä syvimmänkin poimun, jos esim pulauttaa tai kuolaa kovasti. Iltasin jauhot ihan kikkareina, kun ovat imeneet kosteutta, mutta pysyy iho hyvänä. Putsaan kikkareet ja jauhotan uudelleen.

Jep nyt laitoin miekii talkkia ku vauveli meni päikkäreille(apteekista ostin hajusteetonta kun vaparin talkissa on ällö haju). Kiitti vinkistä!
Tuo meidän vauveli on perinyt äitinsä (eli minun) ja pappansa suvun kirouksen eli hikipään... Hikeä pukkaa urakalla. Ja olenpa hölmö tainnut pukea vauvelin liiaxi yösin. Nyt viime yönä vähempi vaatteita ja nukkui paljon paremmin. Nyt päiväsellä löysä tpaita ja sortsit jalassa. Päikkäreille laitoin vain vaipan ja alushousut (muuten repii vaipan teipit auki). Nyt vannon ilmakylpyjen, talkin ja kylvetyksen nimeen ja unohdan neuvolan rasvausneuvot.
Helteet kivoja, mutta vaivaa aiheuttavat vauvaperheissä!

Yhteistyössä