Hiivatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti
Hanna
Olisin kysellyt, kuinka pian emätinpuikkojen laittamisesta teil on oireet helpottanut? Lähtee illalla kolmas ja viimeinen puikko, Gyno-Daktarin 400mg, ja edelleen oireita. Onko siis tiedossa kuurin tuplaaminen vai voiko "ihmeitä" tapahtua yhdessä yössä? Olin antibioottikuurilla ja tietysti pukkas hiivan siihen samaan. Edellisen kerran milloin mulla on hiiva ollut, monta vuotta sitten, oireet kyl loppu muistaakseni aika pian. Nyt on kuitenkin uusi pillerimerkki, Yasmin, joten pohdin voisiko olla osasyynä, kun ei helpota. Kiitos kuitenkin auttajille!!

Riitta
Mulla Gyno-Daktarin ei ole toiminut, taisi käydä kerran niin sen kanssa, että sain siitä niin voimakkaan yliherkkyysreaktion, etten voinut edes käyttää koko satsia. Mutta mulla on auttanut Canesten, ihan jopa vain pelkkä Canesten-voide, jota levitän sormella sisään ja myös häpyhuulille. Siitähän on kyllä kapselikin olemassa. Sitä käytän, jos hiivaoireita tulee muusta kuin antibioottisyistä.

Tosin tavakseni olen ottanut aina antibiootteja saadessani pyytää lekurilta myös varmuuden vuoksi Diflucan-reseptin. Yksi kapseli suun kautta hoitaa hiivan minun tapauksessani.

Mutta silti tietysti voi olla, että hiivasi on ärhäkkää lajia, tai että itse olet fyysisesti tilassa joka on hiivaa suosiva. Juuri tuo e-pilleri esimerkiksi voi tehdä sitä, ja monet muut jutut.

Tinde
Sama juttu täällä, Gyno-Daktarin on ihan kidutusta (kuumottaa ja kirvelee), mutta Canesten-voidetta käytän tarpeen tuntuessa juuri kuten Riittakin mainitsi, sillä oireet häviävät nopeasti.

annu
Mullakaan ei nuo Gynot auttaneet. Canesten yleensä, jo sitä alkaa käyttää heti oieiden ilmaantuessa.
Toi Diflucan on paras, pyydän aina reseptin siihen samalla, kun saan antibioottikuurin. Tehokas, helppo, eikä sottaa.
Käy pyytämässä lääkäriltä resepti, niin oireet alkavat helpottaa melkein heti!

Sanna
Hei,

Minäkin käytän Yasmin-pillereitä ja hiiva vaivaa. Lääkäri määräsi minulle juuri suun kautta otettavan kuurin, joten toivotaan että se auttaa. Gyno-Dactarin tai saman typpinen emätinpuikko vain ärsytti, alkoi kuumottamaan ja kirveli ei tehonnut. Canesten voidetta on minullakin ja käytän sitä välillä rauhoittamaan kutinaa. Itselläni hiiva pääsi oikein kunnolla valloille, kun ensin söin antibiootteja ja nyt vielä aloitin e-pillerit endon hoitoon. Noh toivotaan, että tuo suun kautta otettava auttaa ainakin ennen on auttanut parhaiten. Toivotaan, että saat helpotusta tulehdukseen pian. Muuten myös valkoisen sokerin ja vehnäjauhojen välttäminen auttaa niin ja sitten vielä maitohappotabletit.

Hanna
Kävin ostamassa tänään Canestan voidetta, toivottavasti nyt oireet helpottuu. Muussa tapauksessa tarttee varata aika lääkärille reseptiä varten. Gefiluspiimää lisäks sekä maitohappobakteeritippoja.

Yhteistyössä