hiivatulehdus...

ei auttanut canesten mullakaan. mutta mulla ilmeisesti niin paha hiiva koko kropassa, että saas nähdä auttaako mikään... kysyn täälläkin: voiko hiivasta tulla ruskeaa vuotoa? tai voiko hiiva aiheuttaa niin herkät limakalvot emättimeen, että sisätutkimus olisi ne rikkonut ja siitä vuoto johtuisi?

(mietin vaan sen takia kun vuoto alkoi heti lääkärintarkastuksen jälkeen ja kuitenkin pitää seurata kaikkea ihan liikaa kuukausi sitten olleen keskenmenon takia...)

Alkuperäinen kirjoittaja tömpsis:
kysyn täälläkin: voiko hiivasta tulla ruskeaa vuotoa? tai voiko hiiva aiheuttaa niin herkät limakalvot emättimeen, että sisätutkimus olisi ne rikkonut ja siitä vuoto johtuisi?
Kyllä voi... itselläni oli aikoinaan todella hauraat limakalvot sitkeän hiivatulehduksen jäljiltä. Mulla ainoa, mikä itse tulehdukseen lopulta tepsi, oli vahva estolääkitys (suun kautta otettavaa lääkettä kerran viikossa 3 kk:n ajan) ja samanaikainen sokerilakko.

Kertaluontoisesti tablettina otettava lääke on toiminut mulle parhaiten kun antibioottien takia oon joskus ko. vaivan saanut riesakseni. Kombista en pitänyt, se ärsytti paikkoja aivan mahdottomasti, eikä ollut muutenkaan mitenkään positiivinen elämys. Lisäksi se tuntuu hoitavan aika hitaasti (jos ollenkaan). Noihin tabletteihin saa oman kokemukseni perusteella kyllä helposti lääkkeen kun kuvailee oireet, eikä ne ole kalliitakaan. Lääkäri kehotti ostamaan parikin kaappiin jos sattuu tulemaan se joskus vaikka viikonlopun aikana. :)

Yhteistyössä