Itse jätin lääkärin kehoituksesta sokerin ja vehnän ihan kokonaan pois kuukaudeksi. Söin siis esimerkiksi vain 100% ruisleipää (niitä ei montaa markkinoilla ole!) ja luontaisesti gluteenitonta pastaa jne. Hedelmiä söin ja tuoremehua join ehkä 3 dl päivässä. Muutaman oluen join viikossa, kun lääkäri unohti ne kieltää.
Kuukauden kidutuksen jälkeen lisäsin ensin vehnää ja ihan vähitellen sokeria. Parasta on se, että pääsin sokerihimosta melkein kokonaan eroon, eli karkkia yms ei enää tee mieli ja leivonnaisiakaan ei pysty syömään entiseen malliin. Alapää on nyt paljon paremmassa kunnossa, täytyy vaan katsoa, miten se pysyy. Mulla on tän ruokavalion lisäksi vielä hiivan estolääkitys (flukonatzol), koska sain pitkän antibioottikuurin.
Täytyy myös kehua, että koko kropassa oli paljon parempi fiilis jo viikon erikoisruokavalion jälkeen. Suosittelen, vaikka vaikeaa se on kun tuntuu ettei mitään voi syödä (varsinkaan töissä)!
Ihmettelenpä vielä ääneen, miten suomen kielessä ei voi käyttää sanaa dieetti tarkoittamaan erikoisruokavaliota, vaan kaikki käsittää sen laihduttamiseksi. Oli vähän ärsyttävää, varsinkin kun päällepäin jo näkee, ettei mulla ole mitään tarvetta laihduttaa.