hiivatulehdus...housujen pesu 60asteessa pakollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teehetki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

teehetki

Uusi jäsen
12.11.2009
11
0
1
Hiivasienitulehdus mulla tällä hetkellä. Uskaltaako canesten kombi voidetta laittaa virtsaaukon ja peräaukon kohdalle ja ympärille? Onko se edes tarpeellista?

Entäs pitääkö tehdä pesut joka kerta ennen voiteen laittamista? Mulla voi kuivua limakalvot ja iho jos joudun pesemään kaksi kertaa päivässä viikon ajan tai yli.

t. teehetki

Hiivatulehduksen aikana suositellaan, että alapesu tehdään vain kerran päivässä ja pelkällä vedellä. Voidetta voi levittää kaikkialle ulkosynnyttimiin ja peräaukolle, eli kaikkialle missä kutisee. Voidetta laitetaan ohuelti ja kahdesti vuorokaudessa vähintään viikon ajan. Alusvaatteet vaihdetaan päivittäin ja pestään 60asteessa.

Mulla on myös erityisen kuivat limakalvot, mutta näillä ohjeilla olen pärjännyt. Viimeeksi pari viikkoa sitten hiivaa häädin :/ Mulla on hiiva aina alkuraskaudessa. Omalla kohdalla parhaaksi hoitomuodoksi on muotoutunut Canesten emätinpuikot x3 (200mg?) ja voide 1 vko.

Parhaiten hiivaa estää mulla happaman syönti; puolukat, karpalot, sitrushedelmät. Varmaan C-vitamiinitableteilla olisi sama vaikutus?

Toivottavasti vaiva hellittää, on ihan maailman yököttävin juttu!
Katsoppa vielä täältä: http://www.canesten.fi/

Yhteistyössä