Hiivatulehdus ei meinaa loppua! 2vkoa jo häätänyt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teehetki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

teehetki

Uusi jäsen
12.11.2009
11
0
1
Käytin canesten puikon ja 2vkoa oon jo laittanut voidetta 2-3 kertaa päivässä.
Silti on vielä oireita, tosin vain ihan vähän, mut voinkohan jo lopettaa voiteen käytön. Entäs kun menkat saattaa alkaa pian, voiko voidetta käyttää niiden aikana? Mitäs jos se voide ei poistakaan hiivaa, vaikka vielä jatkaisin sen käyttöä?

Klitoris näyttää epänormaalilta, väritys vaaleahko, ihan kuin se kärsisi siitä hiivasta vielä, enä tajuu mikä sitä vaivaa...Ja tää on ihan kauhee kysymys, mut pakko kysyä kun lääkäriinkään ei pääse ihan tuosta vain: Onko siinä yleensä alaosassa semmonen pieni vaon tyyppinen juttu, joka on arka, vai onko mahdollista että oon saanut sen 'rikki' kun housujen saumat on osunut pahasti sinne?

Oisin kiitollinen vastauksista! Nää on niin kiusallisia juttuja!

t. teehetki

lopeta voiteen käyttö ja seuraile tilannetta, saattaa olla yliannostus, olisit tehnyt miten ohjeessa, "jos ei 3 päivässä helpota tai oireet häviä, niin lääkäriin" vai mikä se oli se päivä...

Onko lääkäri diagnosoinut, että sinulla on juuri hiiva? Jos se onkin joku muu tulehdus, joka tarvitsee täsmälääkkeet. Itselläni oli kerran juuri niin, että olin varma hiivasta, mutta olikin muu tulehdus ja sain reseptin.

Ei oo diagnosoitu, ja enkä oo varma onko se hiiva...mut emmä ees tiiä mitä muita tulehduksia on olemassa, mistä noiki saa tietää? tuntuu jotenkin ihan hölmöltä et pitää ruveta tutkii netistä kaikkee mahollista...näyttää siltä, et ite kukin joutuu toimimaan itselleen lääkärinä välillä...

sori kun päästelin vähän ärtymystäni ulos, mut mun on vähän vaikee suhtautua kaikkeen tähän...

onks ne lääkkeet erilaisiin tulehduksiin yleensä suun kautta otettavia pillereitä vai paikallishoitoja?

t. teehetki

Lääkkeet voivat olla sekä paikallisia, että suun kautta otettavia. Kyseessähän voi olla bakteeritulehdus, jos iho on rikkoutunut. Kannattaa käydä lääkärissä, vaikka eihän se koskaan mukavaa ole. Kannattanee kuitenkin lopettaa se hiivalääke nyt ja sitten heti lääkäriin, jos oireet eivät helpota tai uusiutuvat. Ethän pese alapäätäsi saippualla? Jos iho / limakalvot kuivuvat, voi oireena juuri olla kutina ja punoitus. Perusvoiteella rasvaus auttaa silloin, myös bepantene on hyvä limakalvoilla, mutta perusvoide myös auttaa...

Yhteistyössä