Hiivatulehduksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoa kaipaava.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvoa kaipaava.

Vieras
Paraneeko se itsestään?

MUlla kerran ollut aikaisemmin antibiootin yhteydes, ja menin sit apteekista ostaan sitä Cabestenia. Olinkin sille allerginen, ja oireeni (se kutina varsinkin) miljoonakertaistui niin että oli pakko lähteä yöllä päivystykseen etten olis repinyt alapäätäni irti.

Sain sitten sellasen yhden tabletin suun kautta reseptillä ja sillä meni.

Mut nyt en pääsisi lääkäriin (pitkä matka ja yksi lapsista kipeenä jne.) enkä uskalla pyytää miestä tuomaan apteekista niitä käsikauppalääkkeitä ettei käy kuten viimeksi. Oireet on nyt jotenkin siedettävät mutta selvät kuitenkin. Eli mitä voisin tehdä itse? Onko näistä piimä/jugurttikokeiluista tai puuvillapöksyistä tai ihan mistä vaan kotikonstista kokeiltua apua kertoa? Vai paraneeko tämä itsekseen? Entä seksi? Pitääkö kauanko odottaa jos paranee itsekseen?

Kiitos jos joku viitsii vastata.

Siis korjaan: Kokeilin silloin Canestenia, (oli tossa kirjoitusvirhe) ja kuulemma siinä toisessakin valmisteessa (Gyno-Daktarin) on ihan sama vaikuttava aine, eli olisin sitten todennäköisesti sillekin allerginen.

Apteekista saa maitohappobakteerikapseleita, emättimeen laitettavia, mitkä ei aiheuta haittaa. Sain alkuraskauden hiivan niillä pois, niitä myydään mm. gynocaps-nimellä. Ne tasapainottaa emättimen bakteerikantaa, ja hiiva voi hyvinki mennä ohi niiden avulla. Kokeile ihmeessä nitä, jos et uskalla käytää niitä varsinaisia lääkkeitä.

En osaa noista kotikonseista sanoa. Itse kärsin kyseisestä vaivasta teininä. Joskus 16-vuotiaana söin sen yhden pillerin ja nyt yli kymmenen vuotta on ollut pois...Mutta kannattaa hoidattaa myös mies, vaikka miehellä ei oireita olisikaan. Muuten saattaa saada sen hiivan taas takasin, vaikka omansa olisi hoitanutkin. Miehelle saattaa käydä ihan se reseptivapaa voidekin.

Kiitos! Siis näitä kahta (voide miehelle ja gynocaps-maitohappobakteerikapseleita mulle) tilaukseen apteekista. Mies on varmaan tyytyväinen kun pääsee kaupoille.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
Kiitos! Siis näitä kahta (voide miehelle ja gynocaps-maitohappobakteerikapseleita mulle) tilaukseen apteekista. Mies on varmaan tyytyväinen kun pääsee kaupoille.

:D
Meilläkin mies aina kiljuu ja pomppii riemusta kun se pääsee apteekkiin hakemaan vaikka vallan mitä, listan kanssa.

Siihen seksiin palatakseni, hoitakaa molemmat huolellisesti, ja sitten kun ei kummallakaan ole enää oireita, niin sitten voitte taas yhtyä, mutta itse tulehduksen aikana sitä ei suositella.

Yhteistyössä