Hiivasyndrooma -mitä syödä?

• Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti
Hämmentynyt
Minulla alkaa nyt kropasta liiallisen hiivan karkotushoito, elikkä ruokatavat menevät remonttiin. Päällä diflucan lääkitys säännöllisenä, mutta ruokaremontti pitää myös aloittaa (lekurin kehotus). Ainut keino kuulemma saada kroppa kondikseen.

Luin netistä että kaikki sokerit, valkoiset jauhot, maitotuotteet, kahvi, sitrushedelmät, makeat hedelmät, hiivajauhotuotteet, peruna ovat kiellettyjä..taisi jopa jotain unohtua!

Siis hetkinen....hhmmmm! Mitä IHMETTÄ MINÄ MUKA SYÖN KAHDEN KUUKAUDEN AJAN?

En kai minä kahta kuukautta elä pelkästään gefilus ja asidofilus jukurteilla ja piimällä tai salaatinlehteä nakertamalla????
Minimissään kaksi kk ruokaremppaa pitää noudattaa, ja kenties pitempäänkin!

Siis oikeasti ihmiset....mitä minä todellakin saan syödä???
Tuntuu että miltei kaikesta mitä syön saan oireita, kaasuja, röyhtäilyjä, ja jatkuva emättimen hiivatulehdus päällä....pakko jaksaa ruokaremppa pitää mutta en haluaisi kuihtua pois....
Töihin evääksi 2 kk pelkkää salaattia ja gefilusjukurttia?

kotkoti
Varmaankin saat syödä kalaa, kanaa, lihaa ja riisiä (osta täysjyvää), ruisleipää. Luultavasti myös tomaatti ja kurkku käy. Eikös näillä pärjää jo vähän aikaa? Vai oletko vegaani? Se sitten hankaloittaa.

pleo
Menepä pyörimään paikallisen marketin hevi-osastolle ja katsele mitä vihanneksia on tarjolla. Esim. munakoiso on tosi hyvää vaikka ihan vain pannulla paistettuna. Vaihda makaronit ja riisit täysjyväversioihin (vertaile kuitumääriä ja valitse mahdollisimman kuitupitoisia) tai käytä riisin tilalla Myllyn parhaan rikottuja ohrasuurimoita, joissa on extrakuitua. Kasvisten määrää joudut varmaan kuitenkin joka tapauksessa lisäämään, joten kokeile ennakkoluulottomasti myös uusia vihanneksia mutta muista myös perinteiset porkkanat yms.

Mer Vellamo
Mä jätin pois ainoastaan vehnän ja sokerin kuukaudeksi. Teki hyvää! Sen jälkeen olin niin vieroittunut niistä, ettei oo enää tullut syötyä liikaa kyseisiä aineita. Katso ketju alempaa, kerroin siinä tarkemmin.

Hämmentynyt 2
Rusleipää en saa syödä, ainakaan sellaista joihin on käytetty hiivaleipäjauhoja, ja liki kaikissahan tuota näkyy olevan...myöskään vaaleaa leipää en saa syödä. Vissiin jätän kaikki leivät pariks kk pois....

Joy-
Mulla on kanssa ollut sama projekti muutama vuosi sitten. En koskaan vienyt sitä loppuun, liian vaikeaa.. Soijamaito käy ihan hyvin kyllä, mutta onhan se ihan eri makuista. Leivistä silloin löytyi ainakin yksi missä ei ollut hiivaa, joku jälkiuunileipä tais olla. Minä sain syödä perunaa, eli ranskalaisia ja salaattia otin, jos mentiin johonkin roskaruokapaikkaan.

Ja minä sain syödä myös vuohenjuustoa.. Sitä sitten vaan sen sallitun leivän päälle. En tiedä, saatko sinä syödä sitten sitä.

Ja saathan tosiaan syödä lihoja vaikka kuinka. Tee tonnikalasalaattia, kanasalaattia.. Tai vihanneksia ja kanaa/kalaa/muuta lihaa. Lisäksi välipalaksi Yosa-"jugurtit" ovat minusta hyviä ja täyttävämpiä kuin "tavalliset" jugurtit!

Kaksi kuukautta on kuitenkin aika lyhyt aika! Jotkuthan joutuvat tai haluavat syödä tuon dietin mukaan loppuelämänsä. Mullekin sanottiin että ainakin puoli vuotta..

Yhteistyössä