Hiivasta kysyisin

Olen raskaana ja nyt minulla on ikävä vaiva, hiivako? Alapääni on jo muutaman viikon ajan kutissut tosi paljon. Mitään muita oireita ei ole, ei normaalista poikkeavia vuotoja tms. Minulla ei ole ollut hiivaa aikaisemmin enkä siis tiedä millaista se on. Kutina on tuossa ulkopuolella limakalvoilla, ei siis sisällä. Kokeilin Canesten emätinpuikkoa, mutta se ei auttanut, tai sitten laitoin sen jotenkin väärin, koska sen jälkeen muutamana päivänä tuli "vuotoa" joka oli mielestäni tämä emätinpuikko joka tuli vähän kerrallaan pois sieltä. Vaikea selittää. En haluaisi mennä lääkärille tämän vaivan vuoksi, toivottavasti joku osaa auttaa.

Yhtä aikaa puikkojen kanssa kannattaa käyttää voidetta, joka hoitaa ulkopuoleltakin sen hiivan pois. Jos ei lähde niin sitten vaan lääkärille. Niin ja et varmaan ole väärin laittanut, kyllähän se aine sieltä poiskin tulee!

Hiiva se varmaan on. Itsellenikin on tämän raskauden aikana ollut jo kaksi kertaa kyseinen vaiva ja oireet on ollut juuri samat kuin mitä kerroit. Ekalla kerralla kärvistelin kans sen pari viikkoa ja kysyin sit neuvolan lääkäriltä mitä voi käyttää hoidoksi. Sanoi vaan että osta apteekista kuuri ( ei asettimen kanssa laitettavaa). Ostin gynodaktarin merkkisen kolmen päivän kuurin ja heti ensimmäisen lääkkeen laitosta oireet hävis lähes kokonaan. Eli mulla auttoi toi kuuri kyllä molemmilla kerroilla. ( Toisen hiivatulehduksen sain kaupanpäälliseksi antibioottikuurin jälkeen, mikä on myös aika yleistä raskaana ollessa.)
Huomasin myös kuurin aikana, että valkovuotoa oli normaalia enemmän ja epäilin kans että osa on sitä itse lääkeainetta, joka valuu pois, koska se oli niin valkoista töhnää.
Ohjeen mukaan lääke laitetaan illalla ja niin teinkin. Yritin tietysti laittaa sen mahdollisimman syvälle, ettei valu pois, koska se sulaa vissiin aika hitaasti. Sit olin vielä illasta juomatta ennen nukkumaan menoa, ettei tarvi sit heti parin tunnin päästä käydä vessassa lääkkeen laiton jälkeen...
Sanoisin,että kokeilepa uudestaan ja ota joku pidempi kuuri kuin yhden kerran laitettava.

Yhteistyössä