hiivasienitulehdus antibioottikuurin jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja kutina
  • Ensimmäinen viesti
kutina
mikä se lääke on, jonka sai suun kautta ottaa ja vain yksi tabu? koska sen saa ottaa, pitääkö odottaa pari päivää antibioottikuurin jälkeen vai saako jo sen aikana ottaa?
 
"vieras"
en muista nimeä mut lääkäri sen määrää kai.
jos oireet jo alkanu, niin kokeiles bulgarian jogurttia toosaan. iltaisin noin pari ruokalusikallista sisuksiin , side housuihin ja maate. kutina lakkaa kuin seinään ja parin päivän verran kun hoidat näin, oireet on loppu. ja emättimen ph normaali.on luonnonmukainen konsti jonka joskus saanut ihan lääkäriltä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24845611]en muista nimeä mut lääkäri sen määrää kai.
jos oireet jo alkanu, niin kokeiles bulgarian jogurttia toosaan. iltaisin noin pari ruokalusikallista sisuksiin , side housuihin ja maate. kutina lakkaa kuin seinään ja parin päivän verran kun hoidat näin, oireet on loppu. ja emättimen ph normaali.on luonnonmukainen konsti jonka joskus saanut ihan lääkäriltä.[/QUOTE]
Voi toimia lievässä hiivatulehduksessa. Kannattaa syödä myös sisäisesti.

Lääkkeen nimi on Fluconazol ja siihen kannattaa antibiooottikuurin yhteydessä yhdistää maitohappobakteereja.
 
"elba"
[QUOTE="vieras";24845622]Voi toimia lievässä hiivatulehduksessa. Kannattaa syödä myös sisäisesti.

Lääkkeen nimi on Fluconazol ja siihen kannattaa antibiooottikuurin yhteydessä yhdistää maitohappobakteereja.[/QUOTE]

toi jogurttihoito toimii, pahassakin tilanteessa.. kokeiltu on :)
 
kekekekeke
[QUOTE="mie";24845832]Sen lääkkeen saa apteekista nykyisin ilman reseptiä , maksaa noin 19€. Ainakin mulla auttoi tosi nopeasti ja melkein kahteen vuoteen ei ole ollut hiivaa :D[/QUOTE]

Mä pyydän aina samantien tuon hiivalääkereseptin lääkäriltä, jos antibiottikuurin saan. Reseptillä ostettuna maksoi viimeeksi neljän euron luokkaa...
 
"mimmi"
Apteekeissa taitaa olla pariakin eri laatua tuota suun kautta otettavaa lääkettä ja saa nykyään ilman reseptiä. Mulla vaan ei tunnu auttavan nuokaan, kun joka kuukausi uusi tuo ikävä vaiva ja aina menkkojen aikaan :(
 
"vieras"
sellaiseen "oikeaan" rajuun hiivatulehdukseen ei todellakaan auta mikään jogurtti. Ainoastaan suun kautta otettava lääke tehoaa ja senkin joutuu välillä uusimaan. Nykyään en ota ab-kuuria koskaan ilman hiivalääkettä.

Ab-kuurin yhteydessä kannattaa myös vältellä sokerisia tuotteita ja tankata sitä jogurttia suun kautta :D

Mulla on joskus ollut paha tulehduskierre sopimattoman hormonaalisen ehkäisyn takia. Se lakkasi lopulta kun olin puoli vuotta kärvistellyt tietyn pillerimerkin kanssa.
 
"elba"
[QUOTE="vieras";24845892]sellaiseen "oikeaan" rajuun hiivatulehdukseen ei todellakaan auta mikään jogurtti. Ainoastaan suun kautta otettava lääke tehoaa ja senkin joutuu välillä uusimaan. Nykyään en ota ab-kuuria koskaan ilman hiivalääkettä.

Ab-kuurin yhteydessä kannattaa myös vältellä sokerisia tuotteita ja tankata sitä jogurttia suun kautta :D

Mulla on joskus ollut paha tulehduskierre sopimattoman hormonaalisen ehkäisyn takia. Se lakkasi lopulta kun olin puoli vuotta kärvistellyt tietyn pillerimerkin kanssa.[/QUOTE]

ootkos ite testannu?
bulgarian jogurtti on maustamatonta, siinä ei ole sokeria.
mulla on tepsinyt sekä hiivatulehdukseen että ihan tosi pahaan erilliseen tulehdukseen. ja olin tosi kipeä ja muuta.

et eipä kannata huudella jos ei ole tietoa ;) tai kokeillut edes...
siinäpä se just onkin et moni hoitaa lääkkeillä ja uudestaan ja uudestaan, kun oireilun täysin lopettava juttu maksais alle kaks euroa mutta on kurja laittaa, eikä moni usko ton tehoon kun on luitenkin jogurtti.
 
[QUOTE="elba";24845985]ootkos ite testannu?
bulgarian jogurtti on maustamatonta, siinä ei ole sokeria.
mulla on tepsinyt sekä hiivatulehdukseen että ihan tosi pahaan erilliseen tulehdukseen. ja olin tosi kipeä ja muuta.

et eipä kannata huudella jos ei ole tietoa ;) tai kokeillut edes...
siinäpä se just onkin et moni hoitaa lääkkeillä ja uudestaan ja uudestaan, kun oireilun täysin lopettava juttu maksais alle kaks euroa mutta on kurja laittaa, eikä moni usko ton tehoon kun on luitenkin jogurtti.[/QUOTE]

Tiedäksä, paha antibioottihiiva ei ole vain alapäässä, se on myös suussa ja pyllyssä, eli kaikilla limakalvoilla, eikä siihen todentotta auta mikään bulgarianjogurtti. Sellaisen voi saada helposti esim. pitkästä suonensisäisestä kuurista.
 
"vieras"
Siksipä kommenttini huutelinkin ;) Jos viestini luit, sen pitäisi olla selvä sullekin. Paha hiivahan tosiaan ei elele vaan emättimen limakalvoilla ja siitä on mahdotonta päästä eroon ilman tuhtia lääkitystä. Toki lievemmät tilanteet hoituvat lievemmillä keinoilla. Mulla oli ainakin kaikki limakalvot kokonaan pahoilla haavautumilla kuukausia. Sen verran tuli erikoislääkärin pakeilla käytyä, että niitä lääketieteellisä hoitojakin on testattu kun ensin näitä kevyempiä keinoja kuukausien ajan. Eikä olis tullut mieleenkään hoitaa kohtutulehdusta ym alapään muita kuin hiivatulehduksia pelkällä jogurtilla...

[QUOTE="elba";24845985]ootkos ite testannu?
bulgarian jogurtti on maustamatonta, siinä ei ole sokeria.
mulla on tepsinyt sekä hiivatulehdukseen että ihan tosi pahaan erilliseen tulehdukseen. ja olin tosi kipeä ja muuta.

et eipä kannata huudella jos ei ole tietoa ;) tai kokeillut edes...
siinäpä se just onkin et moni hoitaa lääkkeillä ja uudestaan ja uudestaan, kun oireilun täysin lopettava juttu maksais alle kaks euroa mutta on kurja laittaa, eikä moni usko ton tehoon kun on luitenkin jogurtti.[/QUOTE]
 
Mep
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24846035:
Tiedäksä, paha antibioottihiiva ei ole vain alapäässä, se on myös suussa ja pyllyssä, eli kaikilla limakalvoilla, eikä siihen todentotta auta mikään bulgarianjogurtti. Sellaisen voi saada helposti esim. pitkästä suonensisäisestä kuurista.
Ennaltaehkäisyssä ja jälkihoidossa kuitenkin on merkitystä, mitä suuhunsa laittaa. Erikoistapaukset sitten erikseen...

Mitä enemmän käyttää sokeria ja valkoisia jauhoja ruokavaliossaan, siellä ne hiivat hilluu. Pätee ihan koko kehon tulehdustiloihin.
 
Suunkautta otettavia hiivasienilääkkeitä löytyy apteekista ilman reseptiä ja myös samoja reseptillä jotka ovat edullisempia :) esim. Orioniolta ja Sandozilta. Jos hiivaa tosiaan haluaa ennaltaehkäista niin oma lääkärini suositteli vähentämään karkinsyöntiä..
 
Marion_89
Eilen kävin kyselemässä kun olen kuullut vähän ristiriitaisia väitteitä täällä keskusteluissa, mutta niin se on että Sandoz on kuluttajalle edullisin hiivasienilääke, ja ainesosat noissa kaikissa (mm diflucan, orion) on samat eli yhtä lailla pitäisi tehota.
 

Yhteistyössä