Hiivaa pelkästään ulkosynnyttimissä ?

• Viestiketjun aloittaja kurjuutta ...
  • Ensimmäinen viesti
kurjuutta ...
Voiko hiivaa olla pelkästään ulkosynnyttimissä ? Koko ulkosynnytinten alue on arka, kipeä, punoittava, kirvelee, polttaa ja kutittaa ... siis tosi v-mäinen olo. Aina yhdynnän jälkeen myös koko alapää hemmitin kipeä (siis tavallista kipeämpi) pari päivää.

Oireita on ollut vuosikausia, välillä ei mitään ja sitten taas alkaa oirehtimaan. Mitään varsinaista syytä ei ole löytynyt, gynekologin mukaan vaan ärtyvät paikat ja "hoidoksi" a-vitamiinivoidetta / Bepanthenia. Sanoi että myös Ganesten voidetta ulkosynnyttimille voi kokeilla vaikka hiivaa ei koskaan ole löytynytkään emättimestä.

Outoa, jos hiivaa elimistössä on, luulisi sitä olevan myös emättimessä ... lisäksi jatkuvasti väsyttää ja kaikkea makeeta tulee syötyä ihan liikaa joten ei ihme vaikka olis ns. hiivasyndroomakin.

Emättimeen laitettavia maitohappobakteerejakin kokeilin, ei sanottavaa vaikutusta, tai sitten en jaksanut jatkaa "kuuria" tarpeeksi pitkään. Oisko jollain vinkkejä mikä auttaisi noihin alapään limakalvoihin ? Olen jo kurkkua myöten täynnä jokapäiväistä alapään rasvausta milloin milläkin voiteella !

Nelly*
Oletko miettinyt voisiko ärsytys johtua terveyssiteistä ja pikkuhousunsuojista? Minulla iho rikkoutui niistä ja seurauksena oli tietysti hirveä kutina ja kirvely aina kuukautisten aikaan. Nyt ongelmia ei ole ollut enää moneen vuoteen, kun vaihdoin kertakäyttöiset siteet kestositeisiin. Kannattaa kokeilla, jos vähänkin epäilet!

http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=muut

ap.
Kyllä tuotakin olen miettinyt, varsinkin kun käytän pikkuhousunsuojia päivittäin. En vaan osaa olla ilman (olen kyllä yrittänyt). Varsinkin kun noiden eri rasvojen kanssa on joutunut läträämään niin tuntuu jotenkin "puhtaammalta" phs:n kanssa.

Kuukuppia en oikein uskalla käyttää koska alapää on niin arka. En oikein viitsi tunkea sinne mitään ylimääräistä koska pelkään että tulee entistä kipeämmäksi.

Noita kaikenmaailman voiteita on tullut käytettyä niin pitkään että olen jo ihan riippuvainen niistä. Tosi rasittavaa läträtä niiden kanssa mutta jos ei laita pariin päivään ollenkaan niin oireet pahenevat heti. Arggh - mitä ihmettä sitä tekis ?

Nelly*
Vaihda nyt ainakin ne phs:t kestoihin, jos kerran käytät niitä joka päivä. Syy voi hyvinkin olla niissä. Huomasithan, että Kuukuppikunnan sivulla on linkkilista eri valmistajien sivuille.

Nelly* vielä
Hinnat on tietysti aika kovia, varsinkin jos ostaa useamman kerralla, mutta toisaalta sitten ei tarvitse enää moneen vuoteen ostaa uusia siteitä ja loppupeleissä kestot tulevat jopa halvemmiksi kuin kertakäyttöiset. Itselläni vanhimmat kestositeet on nyt n. 3,5 vuotta vanhoja ja ovat vielä ihan uuden näköisiä. Kankaat on ehkä aavistuksen nyppyyntyneet pesussa, mutta sehän kuuluu asiaan kun on kyse flanellista.

Vanha mami
Jospa hannkkisit jotain kunon liukastetta, esim. apteekin ceridalia ja laittaisit kunnolla yhdynnän ajaksi. Sitten heti kunnon haaleavesihuuhtelu yhdynnän jälkeen. Joillakin limakalvo ei kestä sperman eritteitä. Spermassahan on erilaisia elektrolyyttejä, suolaa, sokeria jopa ja sitten niitä janneliimataisia.Eivät sovi kaikille.

Juo asidophiluspiimaa ja sokeritonta jogurttia. Joskus voi käyttää ihan paikallisesti jogurttia limakalvoille, se tasaa bakteeriflooraa.Rauhoittaa kutinaa. Laita huuhtelun jälkeen.

_Ava_
Jos hiivalääkkeitä käyttää aina ja jatkuvasti niin se haurastuttaa alapään ihoa ja et pääse kunnolla paranemaankaan. Mulla oli joskus sata vuotta sitten samantapainen kierre, käytin hiivalääkkeitä kuuri toisen perään ennenkuin selvisi, että entinen poikaystävä oli tartuttanut muhun klamydian. Juuri yhdynnän jälkeen elämäni oli uskaa, yhtä tuskaa. hiivalääkkeet pahentivat asiaa.

Jätä ihmeessä pikkuhousunsuojat pois, samoin kaikki rasvat joita käytät. Jos kyseessä on hiiva, niin kokeile laittaa tavallista viiliä, piimää tai maustamatonta jugurttia "sinne", sekin voi auttaa.

Yhteistyössä