Hiirien myrkyttäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Onko mitään keinoa myrkyttää hiiriä niin, että esim. kissat eivät saisi myrkkyä?
Mikä on paras keino päästä eroon hiiristä, joita tuolla pihanurkissa vilistää?

Vaikka myrkky onkin helppo saada suojaan muilta eläimiltä, myrkytetyt hiiret saattavat jäädä lojumaan minne vain...

Jos hiiret pysyvät pihalla, hyvä. Jos eivät, klassinen hiirenloukku on minusta paras konsti harventaa rivejä... Ja se malli, jonka voi tyhjentää helposti. Giljotti tms nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
http://www.inchem.fi/tuotteet/ne-paremmat-loukut/

Jos tahtoo ruokkia rottia, niin tuo iso on oivallinen valinta. Melkein saa päällä pomppia, ennen kuin lämähtää kiinni... :whistle: Useamman kappaleen olen testannut.

Mun broidi kehui semmoista elektronista karkotinta, laittoi seinään ja vajaassa kahdessa viikossa loppui kaikki rapinat, eikä ole sen jälkeen rapissut.
Mistä sen hommasi, en huomannut kysäistä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo, toi on kyllä yksi hyvä keino. Mutta miten estää sitten se, että muut eläimet (kissat, siilit) mene sinne?

Laita jokin kori tms (pyykkikori, vaikka)
johon olet tehnyt pienen aukon reunaan ylös alaisin loukun päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Mun broidi kehui semmoista elektronista karkotinta, laittoi seinään ja vajaassa kahdessa viikossa loppui kaikki rapinat, eikä ole sen jälkeen rapissut.
Mistä sen hommasi, en huomannut kysäistä :ashamed:

Ei toiminut meillä...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:

Jos tahtoo ruokkia rottia, niin tuo iso on oivallinen valinta. Melkein saa päällä pomppia, ennen kuin lämähtää kiinni... :whistle: Useamman kappaleen olen testannut.

Meillä on ollut käytössä sitä "hiirikokoa", on toiminut hyvin ja siististi. Muistaakseni niissä on jotain säätösysteemejä, joilla jousen herkkyyttä saa säädettyä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on ollut käytössä sitä "hiirikokoa", on toiminut hyvin ja siististi. Muistaakseni niissä on jotain säätösysteemejä, joilla jousen herkkyyttä saa säädettyä?

Hiirikoko onkin ihan toimiva... Isompi ei, eikä sitä saa säädettyäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja tyyne tyllerö:
tee maidosta ja leivästä makoisa mössö ja jauha lasinsiruja sinne joukkoon

Ei, vaan ota iiiso palju, täytä 2/3 vedellä, leikkaa juomatölistä päät irti, sivele sisäpuolelle esim. maapähkinävoita, puhkaise reikä keskeltä läpi ja viritä köysi tölin läp. Kiinnitä köysi paljun/saavin ylitse niin, että päät laahaavat maata ja tölkki on keskellä veden yllä. Kun vihulainen kiipeää köyttä pitkin ja pyrkii tölkin sisällä olevaan herkkuun, tölkki keikkaa ja otus putoaa hukkumiskuoleman kitaan.

Aika julmaa tuokin, mutta myrkytöntä ja suht turvallista muille elikoille.

Ap haluat siis päästä eroon hiiristä joita on ulkona? Miksi ihmessä, sehän on loputon savotta. Eiks pääasia ole, ettei niitä ole sisällä. Niin ja jos teillä on kissoja niin eikö ne pyydystä hiiriä?
Mä en kyllä myrkkyä uskaltaisi laittaa. sisällä käytetään lossia. Super-katti on ainakin meillä hyväksi ja helpoksi havaittu pyydys.

Meillä on siis ulkona häkki kissoille ja ne hiiret pitäisi saada pysymään sieltä poissa. On nimittäin
niiiiin ällöttävää, kun kissat sitten saa niitä kiinni ja tulevat sen jälkeen meidän sänkyyn pesemään itseään ja nukkumaan... yök!

Yhteistyössä