Hiihtolomalla

  • Viestiketjun aloittaja 5v. pojan äiti
  • Ensimmäinen viesti
5v. pojan äiti
Mitä kaikkea meinaatte tehdä hiihtolomalla ?

Esim, mennä kylpylää , laskettelemaan , luontoretkelle tai elokuviin ?

Iltalehdessä ehdotettiin myös tälläistä.
Ostoskeskukseen

Koko perheelle löytyy mieleistä katseltavaa suurista ostoskeskuksista. Välillä voi käydä ravintolassa ja kierroksen voi päättää vaikka elokuvissa käyntiin tai keilailuun.

Meille tämä ei sopisi missään tapauksessa.
 
Ollaan "vaan" kotona. Jos kelit sallii käydään luistelemassa ja hiihtämässä. Käydään moikkaamassa isomummoja, mummoja ja pappoja kun on kerrankin aikaa. Kunhan vaan ollaan ja nautitaan siitä ettei kenenkään tartte lähteä mihinkään. :)
 
joo eikö tota iltiksen ehdotusta tehä ihan normaali arjessakin =) me ainakin jos ollaan koko perheen voimin shoppaamas käydään samal syömäs.... omasta hiihtolomasta sen vertas et tytöt lähtee 3;ksi päiväksi tyttöleirille ja sitten lähtään varmaan rinteille....
 
Minä perinteisesti pakkaan muksut ja tavarat autoon, karautan appiukon möksälle (siellä siis vain minä ja muksut) ja siellä vietellään lähes koko viikko, luistellen pulkkaillen uiden ja hiihtäen ja muuten ulkoillen.
Mökkiin ei tule talvella vesi sisään kuin kantamalla kaivosta, ulkovessa ja tietty likavedetkin "mäskiämpärissä" pihalle. Puusauna ja kamiinalla lämitetään mökkiä. Sähköt kyllä löytyy ja jopa telkkari, mutta ihanan rauhallista ja katuvalaistuksista ei tietoakaan, joten lyhtyjä pihalle loistamaan.
 
mokki fani
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Minä perinteisesti pakkaan muksut ja tavarat autoon, karautan appiukon möksälle (siellä siis vain minä ja muksut) ja siellä vietellään lähes koko viikko, luistellen pulkkaillen uiden ja hiihtäen ja muuten ulkoillen.
Mökkiin ei tule talvella vesi sisään kuin kantamalla kaivosta, ulkovessa ja tietty likavedetkin "mäskiämpärissä" pihalle. Puusauna ja kamiinalla lämitetään mökkiä. Sähköt kyllä löytyy ja jopa telkkari, mutta ihanan rauhallista ja katuvalaistuksista ei tietoakaan, joten lyhtyjä pihalle loistamaan.
Kuulostaa todetta ihanalle :)
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja WonderlandinLissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
mikä hiihtoloma?

ei ole sellaista. Oltiin me viime viikonloppuna kylpylässä Ikaalisissa ja oli meidän hiihtoloma siinä.
Millainen oli tuo kylpylä? viihdyittekö? Olis tarkoitus mennä tänään sinne ekaa kertaa.
Tosi hyvin viihdyttiin ja minä tykkäsin kovasti! Siellä on vielä se lastenpuuhahuone jossa oli lastenhoitopalvelu ja ilmaiseksi. Lapset sai olla 2h ilmaiseksi hoidossa MLL:n hoitajan hyvässä huomassa ja me käytiin rauhassa syömässä. Titinalle-talo oli kiva paikka ja 3h vierähti siellä nopeasti. paljon parempi paikka kuin muumimaailma.
 
jee
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja WonderlandinLissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
mikä hiihtoloma?

ei ole sellaista. Oltiin me viime viikonloppuna kylpylässä Ikaalisissa ja oli meidän hiihtoloma siinä.
Millainen oli tuo kylpylä? viihdyittekö? Olis tarkoitus mennä tänään sinne ekaa kertaa.
Tosi hyvin viihdyttiin ja minä tykkäsin kovasti! Siellä on vielä se lastenpuuhahuone jossa oli lastenhoitopalvelu ja ilmaiseksi. Lapset sai olla 2h ilmaiseksi hoidossa MLL:n hoitajan hyvässä huomassa ja me käytiin rauhassa syömässä. Titinalle-talo oli kiva paikka ja 3h vierähti siellä nopeasti. paljon parempi paikka kuin muumimaailma.
Oliko joku ikäraja minkä ikäisen sai jättää hoitoon?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja WonderlandinLissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
mikä hiihtoloma?

ei ole sellaista. Oltiin me viime viikonloppuna kylpylässä Ikaalisissa ja oli meidän hiihtoloma siinä.
Millainen oli tuo kylpylä? viihdyittekö? Olis tarkoitus mennä tänään sinne ekaa kertaa.
Tosi hyvin viihdyttiin ja minä tykkäsin kovasti! Siellä on vielä se lastenpuuhahuone jossa oli lastenhoitopalvelu ja ilmaiseksi. Lapset sai olla 2h ilmaiseksi hoidossa MLL:n hoitajan hyvässä huomassa ja me käytiin rauhassa syömässä. Titinalle-talo oli kiva paikka ja 3h vierähti siellä nopeasti. paljon parempi paikka kuin muumimaailma.
onko se titínalle-talo siinä jossain lähellä?
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja WonderlandinLissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja WonderlandinLissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
mikä hiihtoloma?

ei ole sellaista. Oltiin me viime viikonloppuna kylpylässä Ikaalisissa ja oli meidän hiihtoloma siinä.
Millainen oli tuo kylpylä? viihdyittekö? Olis tarkoitus mennä tänään sinne ekaa kertaa.
Tosi hyvin viihdyttiin ja minä tykkäsin kovasti! Siellä on vielä se lastenpuuhahuone jossa oli lastenhoitopalvelu ja ilmaiseksi. Lapset sai olla 2h ilmaiseksi hoidossa MLL:n hoitajan hyvässä huomassa ja me käytiin rauhassa syömässä. Titinalle-talo oli kiva paikka ja 3h vierähti siellä nopeasti. paljon parempi paikka kuin muumimaailma.
onko se titínalle-talo siinä jossain lähellä?
Ikärajaa ei ollut, en ainakaan huomannut ja meillä nuo 4v. ja 2,5v jäi tosi miellellään. Olivat riehuneet pallomeressä ja sitten kun tultiin hakemaan niin olivat taiteilleet hienoja maalausjuttuja, joten tosi kivasti meni. Titinalle-talo on ihan siinä vieressä n. 300m kylpylästä ja on auki lauantaisin klo. 12-17 tai 18 näin talviaikaan.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja WonderlandinLissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
mikä hiihtoloma?

ei ole sellaista. Oltiin me viime viikonloppuna kylpylässä Ikaalisissa ja oli meidän hiihtoloma siinä.
Millainen oli tuo kylpylä? viihdyittekö? Olis tarkoitus mennä tänään sinne ekaa kertaa.
Tosi hyvin viihdyttiin ja minä tykkäsin kovasti! Siellä on vielä se lastenpuuhahuone jossa oli lastenhoitopalvelu ja ilmaiseksi. Lapset sai olla 2h ilmaiseksi hoidossa MLL:n hoitajan hyvässä huomassa ja me käytiin rauhassa syömässä. Titinalle-talo oli kiva paikka ja 3h vierähti siellä nopeasti. paljon parempi paikka kuin muumimaailma.
Oliko joku ikäraja minkä ikäisen sai jättää hoitoon?
ei ollut ikärajaa. Meillä 4v ja 2,5v oli siellä. Viime viikonloppuna oli niin hiljaista, että olivat ainoat lapset siellä "parkissa"
 
Alkuperäinen kirjoittaja mokki fani:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Minä perinteisesti pakkaan muksut ja tavarat autoon, karautan appiukon möksälle (siellä siis vain minä ja muksut) ja siellä vietellään lähes koko viikko, luistellen pulkkaillen uiden ja hiihtäen ja muuten ulkoillen.
Mökkiin ei tule talvella vesi sisään kuin kantamalla kaivosta, ulkovessa ja tietty likavedetkin "mäskiämpärissä" pihalle. Puusauna ja kamiinalla lämitetään mökkiä. Sähköt kyllä löytyy ja jopa telkkari, mutta ihanan rauhallista ja katuvalaistuksista ei tietoakaan, joten lyhtyjä pihalle loistamaan.
Kuulostaa todetta ihanalle :)
Joo on se sitä, jotenkin vaan niin iso ero tähän omassa kotona pyörimiseen, muksut painelee pulkkien ja suksien kanssa pihalla jo ennen yhdeksää aamulla :headwall: Ruokahalukin on jotain ihan normista poikkeavaa.
Kiire ei ole minnekkään, vaikka oikeastaan jokapäivä autolla jossain käydäänkin. Mökin lämpö on ihan erilaista kuin kotiin tullessa, jotenkin ihanaa sytytellä sitä kamiinaa ja poltella puita, ihan vaan ajankuluksi pilkkoa halkoja, kannella puita, mökissä pieni keittiö ja tupa, tytöt nukkuu mun vieressä 120 cm sängyssä ja kuopuksella oma matkasänky, terassikin on, mutta talvella se on tietty kylmä, sauna on samassa mökissä, joten ei tartte kauaksi mennä, ja muksut on käynyt lumessa pyörimässä löylyjen välissä B) Jotenkin vaan niin ihanaa :)
 
Hellulla ei ole lomaa joten minä hiihdän, luistelen ja ulkoilen lasten kanssa niinkuin yleensäkin. Paitsi että onneksi sillä viikolla ei ole kerhoja ja koululainenkin on meidän kanssa kotona =)
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minä ja lapset pakkaamme itsemme autolla junaan ja suuntaamme kohti pohjoista Pelkosenniemeä tarkemmin, junalla vaan Rovaniemelle loput sitten autolla.
Sinnepä mekin... varsinaista hiihtolomaa meillä ei kyllä ole, mutta niillä viikoilla kun hiihtolomia vietetään lähdetään mekin reiluksi viikoksi mökkeilemään Lappiin
 

Yhteistyössä