Hihhah, käyttääkö joku OIKEASTI äitiyspakkauksen toppapukua???

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
hahha
[QUOTE="vieras";23325013]Tuleeko muilla mieleen että lapselleen tuon puvun pukevat eivät oikeastikaan osaa pukea lastaan sävysävyyn taio muodikkaasti... Mikä vaan kittana kasaricollege kelpaa.[/QUOTE]

ei tuu
 
hehhe
[QUOTE="mä";23325056]Eikös se pakkaus ole saajalleen ilmainen. Ja jos ottaa rahana niin ei saa samaa summaa? Vai olenko jäänyt kehityksessa jälkeen...? Ja meillä haalareita on käytetty - lämpimiä olivat![/QUOTE]

Niin, rahana saa tuon 140 euroo. Se paketti maksais muistaakseni jotain 220 euroo tmv. esim jos joku ulkomailla asuva haluaa sen ostaa. Ja niin, niitä kuulema ostetaanki ihan! Hmm. ne vasta onki hoopoja...

KIITOLLISUUTTA JA HIEMAN NÖYRYYTTÄ PELIIN, ja kulutushysteriä kuriin! Ei se rikas vaatteilla koreile!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Miä;23325065:
Tuli mieleen että minkä kokoinen se puku on nykyään? 2003 se oli niin hiton iso että poika mahtui vastasyntyneenä toiseen lahkeeseen :D Olisko ollut joku 80-86 cm?
68-74cm luki kelan sivuilla (2010).
 
"kahden äiti"
Milläs sen kirpparillakaan saisi myytyä, jos ei kukaan käyttäisi?

Juu, itse olen käyttänyt vuoden 2008 pukua kahdella lapsella. Hyvä puku oli, lämmin ja helppo pukea.
Vaikka olenkin tarkka siitä, mitä lapsilleni puen.
 
ggr
Alkuperäinen kirjoittaja SärkynytEnkeli;23325035:
Kivan näkösiähän ne on ja hyviä! Tyhmempää on ottaa äitiyspakkaus käyttämättä siellä olevia vaatteita "kun ne on äitiyspakkauksesta" sitten ostetan kalliilla saman asian ajava puku! Mitä tuhlausta ja tyhmyyttä.
samaa mielta :)

Itse kaytin lapsellani aityispakkauksen vaatteita vuosimallia 2008 ja tykkasin todellakin :) Ihanaa kun suomessa on tallainen mahdollisuus, muualla maailmassa ei ole mitaan vastaavaa eika rahaakaan saa mistaan...
 
"just"
Kaikilla olen käyttänyt ja ovat olleet ihan nättejä. Miksi pitäisi ostaa puku jos sen kerta ilmaiseksi saa?

Oliskohan puku ihan huippu ap:n mielestä, jos siinä rintamuksessa olisi jokin merkki? Ja se ostettais kaupasta 100 €.
 
oikein kiva on käyttää, vaikka onkin liian suuri puku, meidän vesseli melkein pyörii reilu kolmekiloisena ton 2010 puvun sisällä, mut ei paljon haitannut -15c pakkasilla, kun lenkille ja kauppaan lähdettiin... ;) ja menee varmaan ens talvena viel mainiosti sama puku...
 
fgh
Joo, mä oon käyttänyt kaikilla kolmella lapsella. Aattele, me on säästetty varmaan yli 100e kun ei ostettu hienoja toppiksia vauvoille ja silläpä oltiinkin sitten risteilyllä lällällää.
 
"mievaan"
Ehkä aloitus oli provo, mutta aina tämänsävyisissä keskusteluissa mulle tulee vähän sellainen olo, että äitiysavustus pitäisi poistaa. Se oli varmaan hyvä juttu siihen aikaan, kun Suomi oli lähes kehitysmaa, mutta nykyään se tuntuu olevan pelkkä arvostelun kohde.
 
"marianne"
Mitä ap ja muut ä-paketin vaatteita arvostelevat pelkää?
Ettekö kehtaa sen takia käyttää kyseisiä vaatteita kun jotkut ehkä saattaa tunnistaa että vaatteet on sieltä pakkauksesta, pakkauksesta joka on jokaisen perheen mahdollinen saada ja jonka suurin osa itselleen ottaa?
Nolompaa itsestäni on käyttää vastasyntyneellä monen kymmenen euron bodeja vaan sen takia että ne ovat tietyn merkkisiä. Itse välttälen niitä viimeiseen asti, se jos mikä on mielen köyhyyttä laittaa kymmeniä euroja vaatekappaleeseen joka menee käytössä sen pari kuukautta. Ja vauvallehan ne merkit ovat vaatteissa tärkeitä, ei niiden käyttömukavuus.

p.s Ap, voisin lahjoittaa sun lapsellesi D&G:n farkut, itse en kehtaa niitä pukea lapselleni.
 
[QUOTE="mä";23325056]Eikös se pakkaus ole saajalleen ilmainen. Ja jos ottaa rahana niin ei saa samaa summaa? Vai olenko jäänyt kehityksessa jälkeen...? Ja meillä haalareita on käytetty - lämpimiä olivat![/QUOTE]

No yhtä ilmainen kuin jos mä ostan kaupasta haalarin lapsilisillä. Sehän on ilmaista rahaa ja sillä ostetut tuotteet sitten periaatteessa mulle ilmaisia. Valittavana on siis 140 euroa rahaa tai se pakkaus. Jos sä otat pakkauksen, sä jäät ilman sitä rahaa, joten periaatteessa sä silloin menetät sen rahan ihan niinku kaupassa käydessäkin.
 
"äiti kolmelle"
[QUOTE="vieras";23325013]Tuleeko muilla mieleen että lapselleen tuon puvun pukevat eivät oikeastikaan osaa pukea lastaan sävysävyyn taio muodikkaasti... Mikä vaan kittana kasaricollege kelpaa.[/QUOTE]

Ei mellä pueta lapsia muodikkaasti saati sävsävyyn. 3v ja 4v valitsevat itse kaapista vaattensa,mitkä laittavat päälleen.En ole takapiruna vaatimassa ,että vaatteiden pitää olla sävysävyyn.Kaupassakin ostan niitä vaatteita mistä tytöt tykkäävät/haluavat.
 
aeef
No tottakai on käytetty. Eikä ole mitenkään kyse siitä, etteikö olisi varaa ostaa lapselle haalaria, en vain näe kovin järkevänä ostaa turhaan uutta haalaria, jos ilmaiseksi saa hyvän, lämpöisen ja sopivankokoisen haalarin... en ole ajatellutkaan että se olisi joku status-asia, pitääkö sitä pukua vai ei. Tai että sen perusteella voitaisiin arvottaa taitoni pukea lapsi. Mutta aatelkaas, mä olen käyttänyt alle vuoden ikäisellä lapsellani ihan collegepukuja, kun ovat lämpöisiä ja käytännöllisiä... Huhhuh. Ei ole tullut mieleenkään että tämän ikäisellä lapsella pitää olla sävy sävyyn merkkivaatteet :)

Itse asiassa jopa vähän naurattaa nämä vaatteilla tärkeilijät :D Melko köyhä elämänsisältö, jos tärkein asia vauva-ajassa on paidan sävy, käykö se housuihin varmasti ja oliko vaate tarpeeksi kallis.
 

Yhteistyössä