Hihamerkit ulkomaalaisille! (elämää perussuomessa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kultapieni pallukka Timppa, tästä aiheesta on jo kaksi aiempaa aloitusta tuossa etusivulla. Keskustelu olisi varmaan järkevintä keskittää jompaankumpaan niistä.

[QUOTE="vieras";26060788]Entäs tää mun ajatus, keksin että niille voisi laittaa hihamerkin, niin tunnistettaisiin me muut ne helposti. Ja kesää varten tatuointi, vielä uniikimpi ajatus, eikö olekin?[/QUOTE]

En kannata ihmisten "merkkailua" mistään syystä. Jotenkin lapsellista.

No, eikä James itsekin ole ulkomaalainen? Ainakin nimi viittaa siihen, että joko äiti tai isä on ulkolainen? Ei muutakuin nauha otsalle,käsivarteen tai minne ne sitä nauhaa haluakaan änkeä.

"Muslimeilla se voisi olla vaikka puolikuu, jonka värityksen määrittelisi esim. joku koti- tai lähtömaan kansallinen juttu, venäläisillä sirppi ja vasara, kambodzalaisilla maamiina ja yhdysvaltalaisilla hampurilainen. Eli siis vaikkapa Sortavalasta tullut (pimeän) taksinkuljettaja pitäisi hihassaan punamustaa sirppiä ja vasaraa, Eronen kirjoittaa".

:D

Hihamerkeistä vihjaillut avustaja:
"Arviointivirhe"

Torstai 12.4.2012 klo 11.42

Perussuomalaisten kansanedustajan James Hirvisaaren eduskunta-avustaja Helena Eronen myöntää, että kohuttu blogikirjoitus oli arviointivirhe.

Eronen kirjoitti keskiviikkona Uuteen Suomeen blogin, jossa hän ehdotti pakollisia hihamerkkejä ulkomaalaisille.

Helena Eronen, miksi kirjoitit näin?

- Minulla on tyyli kääntää asioita läskiksi ja tapana blogissani kommentoida uutisia roisilla tavalla.

Oletko ihan tosissasi siinä, että ulkomaalaisilla pitäisi Suomessa olla hihamerkkejä?

- En missään nimessä ole sitä mieltä. Ajatuksenani oli se, mitä keinoja poliisilla on puuttua järjestäytyneeseen rikolliseen tai laittomaan maahanmuuttoon, jos he eivät voi epäilyttäviltä henkilöiltä kysyä henkilöllisyyspapereita missä tahansa.

Tämä oli siis sinun mielestäsi vitsi?

- Tällä tyylillä olen kirjoittanut blogia niin kauan kuin olen sitä kirjoittanut.

Voiko sinun mielestäsi mistä tahansa heittää vitsiä?

- Olen aina ollut mustan huumorin ystävä. Kaikki eivät sitä tietysti aina ymmärrä. Tämä kirjoitus oli arviointivirhe.

Tiedätkö missä tarkoituksessa natsi-Saksassa hihamerkkejä käytettiin?

- Kyllä tiedän, harrastan sotahistoriaa. Enkä missään nimessä haluaisi koskaan, että natsi-Saksan aikoja tulisi takaisin.

"Valitsen kirjoittamisen"

Onko silloin mielestäsi mautonta heittää edes vitsinä viittaus natsi-Saksaan?

- No, mikä on mautonta ja mikä ei. Natseista on vitsailtu toisen maailmansodan jälkeen aina, ja se aiheuttaa varmaan aina jotain kohua.

Vastaako tämä kirjoitus sinun arvomaailmaasi?

- Ei millään tavalla.

Voitko mielestäsi jatkaa tehtävässäsi kansanedustajan avustajana, kun kirjoitat tällaista tekstiä?

- Jos joudun valitsemaan, olenko eduskunta-avustaja vai voinko kirjoittaa vapaasti, valitsen kirjoittamisen. Ainakaan vielä James ei ole minulle potkuja antanut.

STT

Hah!! seliseliseli :D

[QUOTE="vieras";26065080]Eikö täällä osata lukea pakinaa?[/QUOTE]

Pakinaa? Otapa nyt selvää mikä on pakina.
Satiiriksikin sitä on sanottu. Ja vitsiksi.

Mutta kaikella tällaisella kirjoittelulla pitäisi olla joku syy. Mitä kirjoittaja kritisoi kirjoittaessaan hihamerkeistä? Vastaapa siihen.

ottakaa taas selville, mistä tämä - minunkin mielestäni ylilyöntiin sortuva - kirjoitus on saanut alkunsa. Poliisia on siis syytetty rasismista, koska he ulkomaalaislain nojalla, kyselevät ulkomaalaisilta papereita joskus pistokokein eli sattumanvaraisesti. Poliisi kertoi käyttävänsä näkö- ja kuuloaistejaan valikoidessaan sitä, ketkä on ulkomaalaisia ja tämä oli vähemmistövaltuutetun mielestä aivan järrrrkyttävää rasismia!! Että ulkomaalaisen näköisiltä ja -kuuloista voidaan kysyä papereita!!

http://www.halla-aho.com/scripta/profilointia_ja_reilua_kauppaa.html

mä en kans ymmärrä koko typerää kohua. kuulostaa ihan hyvältä vitsiltä musta ja itse heti sellaiseksi sen ymmärsin. pitää olla aika huono medialukutaito jos käsittää toisin?

eikös jommallakummalla näistä mammapalstoistakin joskus ollut se paskanruskea rusetti rinnassaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Minä enkä sinä;26065099:
Pakinaa? Otapa nyt selvää mikä on pakina.
Satiiriksikin sitä on sanottu. Ja vitsiksi.

Mutta kaikella tällaisella kirjoittelulla pitäisi olla joku syy. Mitä kirjoittaja kritisoi kirjoittaessaan hihamerkeistä? Vastaapa siihen.

Niin, ota siitä selvää itse, ennenkuin alat kitisemään. Hän kritisoi vähemmistövaltuutettua ja muita, jotka syyttävät poliisia rasismista, koska he ulkomaalaisilta - ulkomaalaislain nojalla- kysyvät pistokokein henkkareita.

Helena Eronen: Ratkaisu poliisin ulkomaalaisratsioihin11.4.2012 22:37 James Hirvisaari 92 kommenttia ilmoita asiaton viesti.Avustajani Helena Eronen kirjoitti tänään Uuden Suomen blogiinsa pakinan, joka aiheutti älämölön lehdistössä. Uusi Suomi huumorintajuttomassa surkeudessaan on blogin poistanut, mutta onneksi ehdin oivallisesti piikittelevän tekstin lukea ennen poistoa. Satiiria ei tahallisesti ymmärretty, vaan "nerokkaat" toimittajat väittivät uutisoinnissaan, että Helena on ihan oikeasti ehdottamassa hihamerkkejä ulkomaalaisille ja miksei suomalaisillekin heidän tunnistamisekseen. Samaan tapaan uutisoitiin väärin viime kesänä siitä, että Jussi Halla-aho muka ehdottaa ihan oikeasti tankkeja Kreikan kaduille.

Hyvä asia: tällaisten tapausten kautta lehdistön mädännäisyys tulee yhä selvemmäksi kaikille.

Huono asia: media yrittää hukuttaa puolueen työtä tyhjänpäiväisiin kohuihin.

Voitte arvioida itse

Olen tänään julkaissut kyseisen tekstin omassa blogissani.

Kuten jokainen normaaliälyllä varustettu ihmisyksilö ymmärtää, Helenan teksti on täyttä pakinaa ja satiiria, jossa hyväntahtoisesti ja hauskasti ruoditaan yhteiskunnassa vallitsevaa hysteeristä ilmapiiriä. Mutta toimittajantollot ainakin Turun Sanomissa, Iltalehdessä, Iltasanomissa ja Etelä-Suomen Sanomissa uutisoivat satiirin totena ja osoittavat sisäisen mädännäisyytensä. Se on tietenkin täysin tahallista toimintaa, sillä kukaan ei voi oikeasti olla niin pässi, että ei ymmärtäisi tekstin oikeaa luonnetta.

Toistan sen jälleen

Perussuomalaisten ja kansalaisten välissä on ylimielinen, röyhkeä ja valehteleva media.

PS1. Kannattaa muuten lukea Helenan blogia. Siellä on paljon aivan briljantteja tekstejä.

PS2. Uudella Suomella on ollut tänään huono päivä ja uskomattoman kireä pipo - se poisti tänään myös yhden oman blogimerkintäni (Belgistan), joka toki löytyy omalta palvelimeltani alla olevasta linkistä .

PS3. Olisi kiva, jos Kaarina Hazard ja Kirsi Virtanen löytäisivät tiensä tänne kommentoimaan, mistä heidän mielestään voi kirjoittaa pakinaa ja mistä ei. ;)

[QUOTE="vieras";26065132]Niin, ota siitä selvää itse, ennenkuin alat kitisemään. Hän kritisoi vähemmistövaltuutettua ja muita, jotka syyttävät poliisia rasismista, koska he ulkomaalaisilta - ulkomaalaislain nojalla- kysyvät pistokokein henkkareita.[/QUOTE]

Heh hee. Ei ainakaan itse sanonut tuota kirjoituksensa syyksi.

(Missä olen kitissyt?)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä enkä sinä;26065142:
Heh hee. Ei ainakaan itse sanonut tuota kirjoituksensa syyksi.

(Missä olen kitissyt?)

kirjoituksen nimi oli 'Ratkaisu poliisin ulkomaalaisratsioihin'.

kyselit, että mitä Helena kritisoi, eli kitisit blogin sisällöstä, ennen kuin tiesit taustoja.

[QUOTE="vieras";26065132]Niin, ota siitä selvää itse, ennenkuin alat kitisemään. Hän kritisoi vähemmistövaltuutettua ja muita, jotka syyttävät poliisia rasismista, koska he ulkomaalaisilta - ulkomaalaislain nojalla- kysyvät pistokokein henkkareita.[/QUOTE]

Samalla logiikalla autoilijoilta ei saa kysyä ajokorttia ja rekisteriotetta eikä puhalluttaa...

[QUOTE="vieras";26065160]http://jameshirvisaari.com/[/QUOTE]

Tai sitten kannattaa uskoa ihan omia silmiään ja katsoa kuvakaappaus alkuperäisestä tekstistä. Tottakai Hirvisaari ja Halla-aho osaavat tämän(kin) kääntää omaksi mahtavaksi huumorikseen. Niin ja median salaliittohan tämäkin toki on, kuten liian rumien kuvien julkaiseminen Jussi-parasta.

Yhteistyössä