Hih mitäs tv-maksupummit nyt tuumaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26522155]Kaivaisitko meille esiin YLE:n budjetin niin saadaan faktaa pöytää mihin ne rahat menevät.[/QUOTE]

Jos se sinua kiinnostaa niin kaivapa itsekin. Sekin kehittää ihmistä, kun joutuu vähän työtä tekemään eikä vain huutele palstoilla. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hakun minäkin;26522257:
Haista paska saatanan saastainen paskakasa. Vedä vittu päähäsi senkin toisia haukkuva idiootti ja opettele käytöstapoja.

Jos ei tiedä mitä eroa on suomenruotsalaisella ja ahvenanmaalaisella ni kyllä sitä ikävä kyllä vain on aika idiootti.

[QUOTE="vieras";26522280]Jos ei tiedä mitä eroa on suomenruotsalaisella ja ahvenanmaalaisella ni kyllä sitä ikävä kyllä vain on aika idiootti.[/QUOTE]

No mitä eroa niillä sitten on? Koko ikäni suomessa asunut enkä ole koskaan kuullut, että ruotsinkielisiä olisi muualla kuin ahvenanmaalla.

[QUOTE="vieras";26522371]:laugh: :laugh: :laugh: No niitä on mm. Helsingissä, Vaasassa, Turussa jne.[/QUOTE]

Käyn Helsingissä kokouksessa kaksi kertaa kuussa enkä ole nähnyt. Vaasasta tiedän sen että klamydia on sieltä ja ne laulaa että vaasalaiset on homeperseitä. Homeperse ei kuulosta ruotsalaiselta. Turussa en ole käynyt kuin lapsena ja kerran lautalle mennessä mutta sielläkään en ole ruotsia kuullut

Esim. kirjastot ylläpidetään verorahoilla, vaikka niitäkään suuri osa ei kai käytä. Pitääkö nekin teidän vastustajien mielestä lopettaa? Ja itse kyllä katson mieluummin YLEn uutisia ja pistän lapselleni pikku kakkosen, kuin kaupallisten kanavien p--a

Käyn Helsingissä kokouksessa kaksi kertaa kuussa enkä ole nähnyt. Vaasasta tiedän sen että klamydia on sieltä ja ne laulaa että vaasalaiset on homeperseitä. Homeperse ei kuulosta ruotsalaiselta. Turussa en ole käynyt kuin lapsena ja kerran lautalle mennessä mutta sielläkään en ole ruotsia kuullut

Ja mä en ole ikinä nähnyt karhua = karhuja ei voi olla olemassa.

[QUOTE="vieras";26522483]Ja mä en ole ikinä nähnyt karhua = karhuja ei voi olla olemassa.[/QUOTE]

Minä olen nähnyt kyllä karhuja. Monta kertaa. Aika monta kertaa useammin kuin suomenruotsalaisia.

[QUOTE="Lanski";26522460]Esim. kirjastot ylläpidetään verorahoilla, vaikka niitäkään suuri osa ei kai käytä. Pitääkö nekin teidän vastustajien mielestä lopettaa? Ja itse kyllä katson mieluummin YLEn uutisia ja pistän lapselleni pikku kakkosen, kuin kaupallisten kanavien p--a[/QUOTE]

Kirjastoissa asiakas saa ihan itse päättää tuotteen tai palvelun mitä kirjasto tarjoaa. Se että ei tykkää yle:n verotusoikeudesta ei tarkoita ettei lukisi kirjoja, lehtiä, käyttäisi internetiä tai kaikkia muita lisäpalveluita joita kirjastot ainakin täällä päin tarjoavat.

Se että sun mielestä kaupallisten kanavien uutiset ja ohjelmat ovat p--a:aa on ihan sun oma mielipiteesi.

Alkuperäinen kirjoittaja näin c on;26522470:
Itä-suomi ei ole pershikiää. Lähempänä täällä on suuria, hienoja kaupunkeja mitä vaasassa, turussa tai helsingissä

Jos Moskova ja Pietari sinua kiehtovat, se on sinun ongelmasi. Siitä huolimatta tuo positio on sitä junttilaa, minne näemmä sivistys ei vielä ulotu.

[QUOTE="vieras";26522493]Kirjastoissa asiakas saa ihan itse päättää tuotteen tai palvelun mitä kirjasto tarjoaa. Se että ei tykkää yle:n verotusoikeudesta ei tarkoita ettei lukisi kirjoja, lehtiä, käyttäisi internetiä tai kaikkia muita lisäpalveluita joita kirjastot ainakin täällä päin tarjoavat.

Se että sun mielestä kaupallisten kanavien uutiset ja ohjelmat ovat p--a:aa on ihan sun oma mielipiteesi.[/QUOTE]

Mitä v****a? :D Ihan samalla tavalla se on päätetty että verorahat menee kirjastoon, et sä itse sitä päätä meneekö ne kirjastoon vai johonkin muuhun. Sen sä saat päättää itse haluatko käyttää niitä palveluja ja jos haluat, mitä niistä palveluista haluat käyttää mitä kirjastolla on tarjolla. Ihan samalla tavalla kun sun ei ole pakko katsoa yhtään Ylen ohjelmaa tai sitten saat ihan itse päättää mitä Ylen ohjelmia haluat katsoa.

[QUOTE="vieras";26522455]Ja ettei älykkyyosamäärä eikä yleissivistys huimaa päätä. Mäkin olen ensimmäiset 20 vuotta elämästäni viettänyt Pers-Hikiällä, jossa ei yhtään ruotsinkielistä asunut, mutta kyllä mä silti tiesin, että niitä muuaalla Suomessa asuu.[/QUOTE]

Ei ole tuota suomen peruskoulua takana vaikka myöhemmin olen mm. sen virkamiesruotsin tenttinyt.

En ymmärrä, miksi suomessa ollaan niin rähmällään ruotsiin, että tälläistä siedetään. Kai niitä ruotsalaisia sitten siellä vaasassa ja turussa on ja varmaan aika korkeilla paikoilla kun saavat suomen alistettua noin hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja näin c on;26522470:
Itä-suomi ei ole pershikiää. Lähempänä täällä on suuria, hienoja kaupunkeja mitä vaasassa, turussa tai helsingissä

...Pietari, onko muita hienoja ja suuria kaupunkeja lähellä itä-suomea? Yhtä kuollutta koko seutu kuten rajan takana.

ps. mainitsemasi kaupungit ovat itsessään niitä hienoja kaupunkeja ainakin itäsuomalaisiin paikkakuntiin verrattuna.

[QUOTE="vieras";26522509]Mitä v****a? :D Ihan samalla tavalla se on päätetty että verorahat menee kirjastoon, et sä itse sitä päätä meneekö ne kirjastoon vai johonkin muuhun. Sen sä saat päättää itse haluatko käyttää niitä palveluja ja jos haluat, mitä niistä palveluista haluat käyttää mitä kirjastolla on tarjolla. Ihan samalla tavalla kun sun ei ole pakko katsoa yhtään Ylen ohjelmaa tai sitten saat ihan itse päättää mitä Ylen ohjelmia haluat katsoa.[/QUOTE]

Eli miksei sitten kirjastopalveluihin kerätä erillisverotusta kuten YLE:en jos kerran asia on täysin sama?

[QUOTE="vieras";26522493]Kirjastoissa asiakas saa ihan itse päättää tuotteen tai palvelun mitä kirjasto tarjoaa. Se että ei tykkää yle:n verotusoikeudesta ei tarkoita ettei lukisi kirjoja, lehtiä, käyttäisi internetiä tai kaikkia muita lisäpalveluita joita kirjastot ainakin täällä päin tarjoavat.

Se että sun mielestä kaupallisten kanavien uutiset ja ohjelmat ovat p--a:aa on ihan sun oma mielipiteesi.[/QUOTE]

No ei todella saa päättää.

Alkuperäinen kirjoittaja juntti perähikiältä;26522513:
Ei ole tuota suomen peruskoulua takana vaikka myöhemmin olen mm. sen virkamiesruotsin tenttinyt.

En ymmärrä, miksi suomessa ollaan niin rähmällään ruotsiin, että tälläistä siedetään. Kai niitä ruotsalaisia sitten siellä vaasassa ja turussa on ja varmaan aika korkeilla paikoilla kun saavat suomen alistettua noin hyvin

Voi rakas, ne ei ole ruotsalaisia. Ne on suomalaisia, jotka puhuvat ruotsia.

Jos Moskova ja Pietari sinua kiehtovat, se on sinun ongelmasi. Siitä huolimatta tuo positio on sitä junttilaa, minne näemmä sivistys ei vielä ulotu.

Suomi on pieni, puhdas ja turvallinen maa 800 kilometriä Moskovasta pohjoiseen. Sen maan pohjoisreunalla asustaa kansaa alistavia "hurreja" joille muu suomi antaa almujaan.

Se on ihan siitä kiinni mistäpäin asioita tarkastelee.

[QUOTE="vieras";26522524]Eli miksei sitten kirjastopalveluihin kerätä erillisverotusta kuten YLE:en jos kerran asia on täysin sama?[/QUOTE]

Koska kirjastot ovat kunnan tuottamia palveluita.