Hih, ihanaa kun sai taas kertoa ulkomaalaisille turisteille totuuksia pk-seudun ja muun Suomen eroista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stadilainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stadilainen

Vieras
Esimerkiksi siitä, millaisia juntteja, mauttomia ja kielitaidottomia pk-seudun ulkopuolella asuvat lähes poikkeuksetta ovat ja kuinka Suomessa on vain yksi oikea kaupunki, eli Helsinki. Tässä nyt vain muutama esimerkki... :)

No eikös se ole ulkomaalaisen korvaan aika säälittävää, että Suomessa ei ole kuin yksi kaupunki. Mä kyllä terästäytyisin vähän tossa kotimaan esittelyssä tällä kohtaa... :whistle:

Me käytiin Helsingissä pari viikkoa sitten.
Kiitos ja ole hyvä tuntui olevan tuntematon käsite asiakaspalvelijoille, eli jos ei niiltä äidinkielikään onnistu niin mites sitten muu kielitaito?
Ja sivistyksen tasosta kertonee se, että Helsingissä väännetään kakat vessan lattialle, kun muualla Suomessa käytetään siihen tarkoitukseen pönttöä :xmas: (juu, tällainenkin tapaus tosiaan nähtiin :o :headwall: )
Eikä Helsinki ole edes kaupunki. Pikkupaikkakuntahan se on, sen tietää jokainen joka on joskus käynyt oikeissa suurkaupungeissa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, kyllä on ihanaa kun sinä olet OIKEA SUOMALAINEN.

Niin, oikea suomalainenhan ei koskaan kykene näkemään muissa mitään hyvää. Vaan hän kokee kaikki vähänkään erilaiset ihmiset jotenkin uhkaaviksi, pelottaviksi ja kummallisiksi (ihan oman alemmuudentunteensa ja kateutensa takia).

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ja sillä vielä kehut, että menit nolaamaan ittes :laugh:
Aivan!!! Vaikka olenkin olosuhteiden pakosta joutunut asumaan jo monta vuotta Vantaan puolella, elin lapsuuteni Helsingissä - olen syntynyt siellä - ja rehellisesti sanottuna tunnen myötähäpeää tällaisista avauksista. Aidot stadilaiset ovat aina arvostaneet myös kotimaansa maaseutua. Eri juttu on ne hesalaiset, jotka muuttavat muualta pääkaupunkiin ja kuvittelevat sen jälkeen olevansa jotenkin muita parempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
No eikös se ole ulkomaalaisen korvaan aika säälittävää, että Suomessa ei ole kuin yksi kaupunki. Mä kyllä terästäytyisin vähän tossa kotimaan esittelyssä tällä kohtaa... :whistle:

No onhan se toki säälittävää, mutta minkäs teet! Ei niille valhdellakaan voi!

Sanoin että luonnon puolesta Suomessa on kolme näkemisen arvoista paikkaa (tässä järjestyksessä): Saaristo, Lappi ja Saimaan seutu. Kaupungeista sanoin että ainoat näkemisen arvoiset paikat ovat Uudellamaalla ja rannikolla yleisesti.

Pahimmat ja ankeimmat paikat (ja junteimmat ihmiset) ovat sisämaassa, varsinkin Tampereen seudulla, Keski-Suomessa ja Kouvolan ja Lahden seudulla. Sinne kehotin vahvasti olemaan menemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
Esimerkiksi siitä, millaisia juntteja, mauttomia ja kielitaidottomia pk-seudun ulkopuolella asuvat lähes poikkeuksetta ovat ja kuinka Suomessa on vain yksi oikea kaupunki, eli Helsinki. Tässä nyt vain muutama esimerkki... :)

Annoit sitten itsestäsikin siinä samalla oikein fiksun kuvan.
Yleensä ihmiset ovat ylpeitä maastaan kun sitä ulkopuolisille esitellään, olipa totuus mikä tahansa.
Jos tulet joskus matkustamaan Suomen rajojen ulkopuolelle tulet huomaamaan että eipä monessakaan maassa olla sen kielitaitoisemia tai salonkikelpoisempia.

Jos kyseinen ulkomaalainen on vähänkään valveutunut ja omaa ajattelua taitava ihminen, hän kyllä vetää puheestas omat johtopäätöksensä... :whistle:

Niitä oli aika monta, n. 20 hlön ryhmä. Olen töissä matkailualalla. :)

t. ap

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eri juttu on ne hesalaiset, jotka muuttavat muualta pääkaupunkiin ja kuvittelevat sen jälkeen olevansa jotenkin muita parempia.
Mäkin tunnen pari tuollaista. Kiuruvedeltä muuttivat HESAAN ja olivat samantien niin hesalaisia että :xmas: . Vaikka toinen heistä ei osannut sanoa edes sanaa "stadi" oikein, vaan sanoi aina "tadi" :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, kyllä on ihanaa kun sinä olet OIKEA SUOMALAINEN.

Niin, oikea suomalainenhan ei koskaan kykene näkemään muissa mitään hyvää. Vaan hän kokee kaikki vähänkään erilaiset ihmiset jotenkin uhkaaviksi, pelottaviksi ja kummallisiksi (ihan oman alemmuudentunteensa ja kateutensa takia).

Niinpä. Suomessa ei esim. kunnioiteta Suomalaisia urheilijoita, esim. Kimi Räikköstä haukutaan todella usein, vaikka ylpeitähän meidän kuuluisi siitä olla. Sitten meidän pitäisi olla yhtenäistä kansaa, mut paskat. Kyräillään vaan ja kehutan omaa paremmuutta.

mä olen saanut helsingissä oikein hyvää palvelua...riippuu varmaan vähän missä käy...turussa myös olen saanut hyvää palvelua...muualla suomessa palvelu loppuu siihen kun huomataan että ollaan muualta...

mäkin olen usein keskustellut ulkomaalaisten kanssa suomesta ja millaista on helsingin ulkopuolella...monen mielestä luonto on kuin suoraan paratiisista mutta oltiin sitten hgissä tai ulkopuolella niin uomalaisten käytös ei oikein ihastuta....meillä on miehen kanssa myös laaja ystäväpiiri ulkkiksia jotka asuu suomessa...kulunutjuttu ehkä mutta useasti kuulee että kehä3 jälkeen kaikki on lappia....

Yhteistyössä