hierojalle?

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelevä
Heips!

Olisin kynyt neuvoa..Olen raskaana vkolla 18+4, ja mulla olisi tarkoitus tänään mennä hierojalle.
Eräs työkaverini kuitenkin sanoi että raskaana ollessa ei saisi/kannattaisi hirontaan mennä??
Voiko tämä olla totta, ja jos on niin miksi?
 
Hierojalle voi mennä jos etukäteen ilmoittaa olevansa raskaana. Jalkoja ja käsiä voi hieroa samoin hartioita. Selkää ja takapuolta ei raskausaikana suositella käsiteltäväksi eikä yleensä hierojat rupeakaan silloin hoitoja tekemään. Keskenmenon vaara on olemassa. Eikä se mahallan makoilu oikein mukavalta tunnukaan.
En suosittelisi kuin kevyeeseen käsivarsi taikka jalkahierontaa.
 
nimetön
Moikka! Kyllä mä uskon et voit mennä hierojalle. Olen minäkin ollut. Ainut hankaluus on jos ei pysty makaamaan mahallaan, mutta mulla hieroja otti ainakin kylkiasennossa ja selin kun sanoin että vaavi tulossa..
 
Itse olen viikolla 33 ja olen muutaman viime viikon aikana käynyt useamman kerran hieronnassa. Ko. fysioterapeutti tosin tietää hyvin, mitä tekee eli asiakkaana on ollut paljon raskaana olevia. Hieronta tapahtuu kyljellään ja on aika tavalla erilaista kuin normaalioloissa (enemmän venyttävää ja lämmittävää). Mua on käsitelty koko selän alueelta. Varmista joka tapauksessa, että ko. hieroja tietää, mitä tekee.
 
Ä06
Hierojalla voi käydä koko raskauden ajan ,kun ilmoittaa siitä hierojalle. Alkuraskaudesta ei saa alaselkää hieroa. Minun hieroja hieroi minut alussa mahallaan, sitten kyljellä ja lopuksi istualla. Hyvin onnistu. Raskaus oli hänelle pakko tunnustaa jo rv 8 =) .Hän kiitteli tiedosta kovin ,koska alkuraskaudesta se todella vaikuttaa hierontaan.
 
Myös mä oon käynyt hierojalla koko raskausajan.. Viimeksi viime vkolla ja nyt rv 36+4..
Olen ollut istuvalteen.. Alaselkähieronta saattaa kuulemma laukaista supistuksia näin loppuvaiheessa, muttei mulla vaikuttanut ainakaan mitenkään, paitsi että rentoutti hirveesti, kun on kyljellään nukkunut koko raskausajan..

Aion kyllä jatkaa loppuun asti ja myös siitä eteenpäin, kun imetyksessä hartiat jumiutuu mulla tosi pahasti...

Muistat vain tosiaan ilmoittaa hierojalle sen miel. etukäteen, niin hän voi laittaa paikat kuntoon sen mukaan, kuinka hän hieroo..

 
oon käynyt hierojalla kerran viikossa nyt loppuraskauden aikana, kun niskat on olleet niin jumissa. kerroin raskaudesta jo aikaa varatessa, jotta hieroja tiesi varautua, ja näkyyhän tuo maha muutenkin nyt kilometrin päähän :) hartiat hierotaan istualtaan, niskat hierottiin aluksi niin että makasin selälläni mutta nyt se ei enää onnistu, kun tulee niin huono olo (rv 37).

alaselän hieromista raskausaikana ei suositella, muuten ei käsittääkseni ole muita rajoituksia kuin ns. oma kunto, eli mikä tuntuu hyvältä. jos tällaiset jutut askarruttaa, kannattaa kysäistä neuvolasta myös :)
 
mie olen säännöllisesti koko raskauden ajan käynyt hierojalla (tänäänkii kävin rv36)
hieroja on 2 viimeistä kertaa hieronut että istun sitä hoitopöytää vasten ja sitten lopuksi makaan hierontapöydällä selälläni.
 

Yhteistyössä