"hienot" ravintolat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me käydään aivan kaiken tasoisissa ravintoloissa, riippuen siitä mitä halutaan syödä. Jos on kiire niin se on sit se mcdonalds, mutta jos on aikaa, niin se on ala varte ravintola, mikään ei voita kunnon pihviä esim savustetusta saksanhirvestä valmistettua. Näen, että lapsen on hyvä nähdä erilaisia paikoja ja kuinka niissä käyttädytään. Lapsi oppii näin myös syömään hyvin erilaisia ruokia, varsinkin kun minä en osaa paistaa pihviä oikein :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Rivella:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
No onko tässä nyt joku tarkotus kiillottaa kilpeään vai? Minä olen työni puolesta päässyt syömään oikein hienoihin ravintoloihin joissa monta tarjoilijaa palvelee samaa pöytää, varaukset on tehtävä viikkoa aiemmin, hovimestari riisuu takit jne. muuta älytöntä. Enpä tunne itseäni sen paremmaksi ihmiseksi.
Paljon mieluummin menen perinteisiin Rossoihin, Amarilloon tvs.paikkaan. Siellä saa esim. kastikettakin eväisiinsä enemmän kuin teelusikalla tiputeltuna, ruuat ovat kypsiä kun kypsäksi pyytää, eikä lihan tarvitse tihkua verta vain koska se on trendikästä.
Näissä normaaleissa koko perheen ravintoloissa ei myöskään hinnat hivo pilviä ja tarjoilijat eivät paheksu nauravia ja vauhdikkaasti juttelevia seurueita.
Noissa astetta hienommissa ravintoloissa kun tahtoo olla se meininki että vallan kirkossa ei tarvitsekaan hetkeen käydä kun hartaus ja hiljaisuus ovat niin käsin kosketeltavissa. :whistle:

Hmmmm...mun mielesta just noissa paremmissa ravintoloissa tarjoilijat suhtautuvat ymmartavaisemmin mm. lasten aiheuttamiin hairioihin kuin jossain keskitason paikassa. Ja lihan saa ihan kypsaksi pyytamalla missa tahansa.

No juuri näissä hienommissa ravintoloissa liha on aina vähän raakaa vaikka nimenomaan kypsää pyytää. Ja yhtään lapsiperhettä en niissä koskaan ole nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka moni teistä on käynyt ja käy "säännöllisesti" syömässä ravintolassa? Toisesta ketjusta tuli vain mieleen. Mun mielestä on jotenkin outoa, jos ei aikuinen ihminen ole ikinä käynyt syömässä ravintolassa, jonka taso on hiukan enemmän kuin rosso, amarillo tms. Tämä vain mun mielipide...

Mutta jos mun tyylisestä ravintolasta puhutaan niin mielummin mä meen jonnekin "ei niin hienoon".

siis sun mielestä outoa jos aikuinen ihminen ei ole käynyt paremman tasoisessa ravintolassa, kuule ei kaikilla ole raha vaikka haluaisivat mennä, onko ne ihmiset sitten sun mielestä outoja joilla ei ole varaa??!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ei ihme jos köyhät jää sivuun kun jo outoinakin pidetään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No onko tässä nyt joku tarkotus kiillottaa kilpeään vai? Minä olen työni puolesta päässyt syömään oikein hienoihin ravintoloihin joissa monta tarjoilijaa palvelee samaa pöytää, varaukset on tehtävä viikkoa aiemmin, hovimestari riisuu takit jne. muuta älytöntä. Enpä tunne itseäni sen paremmaksi ihmiseksi.
Paljon mieluummin menen perinteisiin Rossoihin, Amarilloon tvs.paikkaan. Siellä saa esim. kastikettakin eväisiinsä enemmän kuin teelusikalla tiputeltuna, ruuat ovat kypsiä kun kypsäksi pyytää, eikä lihan tarvitse tihkua verta vain koska se on trendikästä.
Näissä normaaleissa koko perheen ravintoloissa ei myöskään hinnat hivo pilviä ja tarjoilijat eivät paheksu nauravia ja vauhdikkaasti juttelevia seurueita.
Noissa astetta hienommissa ravintoloissa kun tahtoo olla se meininki että vallan kirkossa ei tarvitsekaan hetkeen käydä kun hartaus ja hiljaisuus ovat niin käsin kosketeltavissa. :whistle:

Hmmmm...mun mielesta just noissa paremmissa ravintoloissa tarjoilijat suhtautuvat ymmartavaisemmin mm. lasten aiheuttamiin hairioihin kuin jossain keskitason paikassa. Ja lihan saa ihan kypsaksi pyytamalla missa tahansa.

No juuri näissä hienommissa ravintoloissa liha on aina vähän raakaa vaikka nimenomaan kypsää pyytää. Ja yhtään lapsiperhettä en niissä koskaan ole nähnyt.

Kylä jos on oikeasti hieno ravintola, lihan saa just sellaisena kun haluaa. He kyllä tietävät millaisena liha olisi parasta ja kokit marisevat, etttä tässä taas joku pilaa hyvän pihvin, mutta he valmistavat sen sellaisena kun haluat. Se on se maine.

Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:

Kylä jos on oikeasti hieno ravintola, lihan saa just sellaisena kun haluaa. He kyllä tietävät millaisena liha olisi parasta ja kokit marisevat, etttä tässä taas joku pilaa hyvän pihvin, mutta he valmistavat sen sellaisena kun haluat. Se on se maine.

Niinhän sitä luulisi. Ei käynyt niin edellisellä liikelounaalla ainakaan. Se oli oululainen ravintola. Eikä mikään rosso tai amarillo.
Minun mielipide on se että yhtä hyvää palvelua ja ruokaa saa halvemmallakin normaaleissa paikoissa. Sellainen bröystäily on sitten erikseen...

No sekin hiukan riippuu siitä mitä lihaa tilaat, että miten kokin ammattitaito sanoo että se kuuluu olla lautasella ettei sit taasen ole sitkeetä. Esim. peuran tai kauriinlihan jos saan sitkeenä niin hiukkasen nyppii.. niin noissahan Amarilloissa ei peuraa taida listalla ollakaan :D Meillä on lapsiperhe, vai olikokaan sentään kun on vaan yksi lapsi. Ollaan raahattu sitä ihan kaikkiin ravintoloihin. Käyttäytyy niissä hyvin, kerran sai tarjoilijan ymmälleen kun oli hiukan ruuhkaa ja tarjoilija hidas ja odottelussa kyllästyi ja luisui tuolissaan niin ettei enää kaksivuotiaana näkynyt pöydän toiselta puolelta katsoessa. No samassa tulee tarjoilija ja tilaamme jälkiruokaa ja siskoni osoittaa tytön paikkaa joka siis näyttää tyhjältä ja sanoo että hän ottaa jäätelön.. Se ilme oli kyllä loistava tarjoilijalta ensin ennen kuin tajusi, että siellähän istuu pikkuinen tyttö!

Hienommissa ravintoloissa, kuten Lehtovaara, Farouge jne, tulee käytyä 3-5 kertaa vuodessa. Tavallisissa ravintoloissa, kuten Santa Fe, Namaskaar, Mai thai, Meze Point jne tulee käytyä pari kertaa kuussa. Sevillassa, joka on Pasilan Sokos Hotellin yhteydessä, tulee käytyä 2-3 kertaa viikossa.

En ole käynyt...ei vaan oo varaa...enkä osaisi varmaan ollakaan tarpeeksi "hienosti" niissä, saatika että olis edes vaatteita...eli pysyttelen hese-mäkkäri-linjalla ja joskus kiinalaisessa käyn. Eipä tarvii ainakaan kenenkään valittaa sit palstalla kuinka oli taas juntit lähteneet tasolleen turhan hienoon ravintolaan ja tekivät sitä ja sitä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
En ole käynyt...ei vaan oo varaa...enkä osaisi varmaan ollakaan tarpeeksi "hienosti" niissä, saatika että olis edes vaatteita...eli pysyttelen hese-mäkkäri-linjalla ja joskus kiinalaisessa käyn. Eipä tarvii ainakaan kenenkään valittaa sit palstalla kuinka oli taas juntit lähteneet tasolleen turhan hienoon ravintolaan ja tekivät sitä ja sitä :snotty:

Niissä paikoissa ei ole mitään nähtävää. Meillä olisi kyllä varaa käydä, mutta meille kelpaa oikein hyvin Rossot, Fransmannit ja muut vastaavat ravintelit.
Ollaan sitten juntteja tai mitä vaan, mutta en minä viitsi mennä ravintolaan jossa hinnoissa on niin paljon ilmaa ja ihmiset suunnilleen kävelevät vetten päällä, tai ainakin luulevat kävelevänsä...

Fransmanni on ihan kiva, vaikkei 'hieno' olekaan. Ja Jyväskylässä tosiaan esim Pöllövaari tai Vesilinna on sellaisia, minne on kiva mennä jos kahdestaan tai muulla aikuisporukalla (harvoin) pääsee. Joskus on tullut käytyä noissa Helsingin paremmissa paikoissa, esim Tornissa vuosia sitten, mutta oikeasti todella vähän.

Amarillosta en tykkää, koska odotusajat on joskus olleet ihan kohtuuttomat, ja lisäksi tunnelma on sellainen vähän rähjäinen, meluisa ja baarimainen. Kun lasten kanssa menee, Fransmanni on Jyväskylässä ainakin mukavimmasta päästä. Ja Figarokin on kiva. Hetken aikaa oli ihana Italialainen paikka, mutta vissiin ei Keski-Suomessa ole markkinoita millekään vähäänkään erilaiselle.

En tykkää käydä "liian hienoissa" paikoissa, koska tykkää enemmän "normaalista" ruuasta. En syö hanhenmaksaa, kaviaaria, äyriäisiä yms. joten paremmin saa nälkäni tyydytettyä ihan "tavallisissa" ravintoloissa. =) Joskus työpaikkani takia "joudun" käymään hienoissa ravintoloissa, mutta nälkähän niistä pikkupiiperröksistä jää, kun en kaikkea "voi" syödä. ;)

Olen käyny joo ihan kunnon ravintoloissa syömässä useinki.. Viime kesän jälkeen en ole, olin rymyporukan matkassa ku pikkusessa sievässä mentiin syömään ja puolet jäi ilman ruokaa koska olivat liian kännissä. Syönnin jälkeen saatiin porttikielto koko porukka sinne parin möykkääjän takia. Onneksi ei ole paikkakunnan ainoa ravintola. :snotty:

No on sullakin ihmettelyn aiheet. Ei tullut sellainen mieleen, että kaikkia ei ehkä edes kiinnosta syödä hienossa ravintolassa tai ei ole varaa sellaiseen? Mun kotipaikkakunnalla ei kovin hääviä ruokapaikkoja ole.

Yhteistyössä