"hienot" ravintolat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuinka moni teistä on käynyt ja käy "säännöllisesti" syömässä ravintolassa? Toisesta ketjusta tuli vain mieleen. Mun mielestä on jotenkin outoa, jos ei aikuinen ihminen ole ikinä käynyt syömässä ravintolassa, jonka taso on hiukan enemmän kuin rosso, amarillo tms. Tämä vain mun mielipide...

Mutta jos mun tyylisestä ravintolasta puhutaan niin mielummin mä meen jonnekin "ei niin hienoon".

Riippuu paljon paikkakunnastakin, ei joka paikassa ole niitä hienoja ravitoloita, eikä kaikki reissaile niin, et olis edes mahdollisuuksia mennä sellaiseen :D

ja olen itse käynyt (jopa työskennellyt ) sellaisessa

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Riippuu paljon paikkakunnastakin, ei joka paikassa ole niitä hienoja ravitoloita, eikä kaikki reissaile niin, et olis edes mahdollisuuksia mennä sellaiseen :D

ja olen itse käynyt (jopa työskennellyt ) sellaisessa

Niin, se on totta, että kaikialla ei niitä olekaan. Mutta silti ihmetyttää, että eikö edes joskus matkallaan olisi eksynyt sellaiseen..jos sitten matkustaakaan ikinä...

käydään ehkä kerran, pari kuussa. hienossa ravintolassa en ole käyny ku pari kertaa, siis semmosessa missä saa yhden miniperunan ja valkoparsan aseteltuna lautaselle, kaikki amarillot ym ketjumestat ihan normiravintoloita, hyvää perusmättöä. ja niissä siis tulee käytyä enemmän.

Käydään yleensä silloin kun käydään elokuvissa, eli 2-3 krt vuodessa. Mies ei ollut ikinä käynyt perheensä (äiti, isä, veli) kanssa ravintolassa syömässä, ei edes hesellä tms.

Ja tää on ilmiselvästi tarkotettu mulle, joka kerroin että olen käynyt "hienossa" ravintolassa, Amarillossa syömässä. Ja mainitsin hyvin tarkasti siinä viestissä, että hienompiakin on mutta tarkotin jotain MUUTA KU HESE. Onko vaikee tajuta?

Ja kyllä, en ole käynyt KOSKA opiskeluaikana meillä ei ollu rahaa sellaseen ja 18v alkanu jo ensimmäistä oottamaan, jonka jälkeenkin oli tiukkaa vielä pitkään.

Sen jälkeen ei ole ollut lapsille hoitajaa ennen kuin nyt ollessani 23v päästiin ekan kerran johonkin ihan reilusti ja niin että vielä oli rahaa. Aiemmin nimittäin elettiin tiukilla myöhemmin sen vuoksi, että kun sitä rahaa alko tulla (miehen palkka) niin se syydettiin lähes täysin autolainan ja opintolainan takaisin maksuun ja siinä samassa ostettiin oma osake jne.

Ei siis haluttu mihinkää ylimääräseen rahaa laittaa ku kallistahan tuo on, saa viikon ruuat sillä ku käyt kerran tuolla syömässä. Eikä lasten kanssa tullut käytyä missään syömässä, ei edes siellä hesellä. Ja ku hoitajaa ei ollu.

Että kyllä, olen onnellinen kun ei olla käyty syömässä, sillä meillä on kuitenkin kahdesta lapsesta huolimatta ammatit (valmistuin kun oli jo kaksi lasta), miehellä tavallaan kaksikin ammattia, ollaan saatu yht. 5000 euron opintolainat pois ja 4000 euron autolaina maksettua ajoissa, sillä maksoimme kuussa niitä n. 600 vuokran päälle ja sit ostettiin oma asunto eikä ikää ollu ku 21v ja 22v. Ja välissä on maksettu häätkin.

Meillä on ollut rahaa syödä ja vaatteita ostaa ja perusmenot katettu. Edelleen säästetään kaikki liikenevä ylimääränen tilille ja ostetaan sitä luksusta enemmän kotiin kun ei tuonne ulkomaailmaan päästä kahdestaan kuin harvoin.

Käy sinä syömässä, minä katon leffoja kotona ja pelaan miehen kanssa lautapelejä. Se riittää meille eikä se tee meistä mitenkään vähä-älysempiä. Hienon kansan ruokailija sen varmaan ymmärtääkin =)

Tosi harvoin käydään hienoissa ravintoloissa, ei ole tarvetta. Itse käyn "työ" matkoilla. Miehen kanssa käydään joskus Rossossa, puikkarissa, cumuluksessa...loma reissuilla käydään hotellin ravintolassa syömässä. Lasten kanssa yleensä hese, rax...uudella paikkakunnalla lomilla testaillaan uusia paikkoja...
Mikä ap:n mielestä on hieno ravintola?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka moni teistä on käynyt ja käy "säännöllisesti" syömässä ravintolassa? Toisesta ketjusta tuli vain mieleen. Mun mielestä on jotenkin outoa, jos ei aikuinen ihminen ole ikinä käynyt syömässä ravintolassa, jonka taso on hiukan enemmän kuin rosso, amarillo tms. Tämä vain mun mielipide...

Mutta jos mun tyylisestä ravintolasta puhutaan niin mielummin mä meen jonnekin "ei niin hienoon".

No me ei ollakkaan miehen kanssa aikuisia :xmas: :saint: :D

No onko tässä nyt joku tarkotus kiillottaa kilpeään vai? Minä olen työni puolesta päässyt syömään oikein hienoihin ravintoloihin joissa monta tarjoilijaa palvelee samaa pöytää, varaukset on tehtävä viikkoa aiemmin, hovimestari riisuu takit jne. muuta älytöntä. Enpä tunne itseäni sen paremmaksi ihmiseksi.
Paljon mieluummin menen perinteisiin Rossoihin, Amarilloon tvs.paikkaan. Siellä saa esim. kastikettakin eväisiinsä enemmän kuin teelusikalla tiputeltuna, ruuat ovat kypsiä kun kypsäksi pyytää, eikä lihan tarvitse tihkua verta vain koska se on trendikästä.
Näissä normaaleissa koko perheen ravintoloissa ei myöskään hinnat hivo pilviä ja tarjoilijat eivät paheksu nauravia ja vauhdikkaasti juttelevia seurueita.
Noissa astetta hienommissa ravintoloissa kun tahtoo olla se meininki että vallan kirkossa ei tarvitsekaan hetkeen käydä kun hartaus ja hiljaisuus ovat niin käsin kosketeltavissa. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
No onko tässä nyt joku tarkotus kiillottaa kilpeään vai? Minä olen työni puolesta päässyt syömään oikein hienoihin ravintoloihin joissa monta tarjoilijaa palvelee samaa pöytää, varaukset on tehtävä viikkoa aiemmin, hovimestari riisuu takit jne. muuta älytöntä. Enpä tunne itseäni sen paremmaksi ihmiseksi.
Paljon mieluummin menen perinteisiin Rossoihin, Amarilloon tvs.paikkaan. Siellä saa esim. kastikettakin eväisiinsä enemmän kuin teelusikalla tiputeltuna, ruuat ovat kypsiä kun kypsäksi pyytää, eikä lihan tarvitse tihkua verta vain koska se on trendikästä.
Näissä normaaleissa koko perheen ravintoloissa ei myöskään hinnat hivo pilviä ja tarjoilijat eivät paheksu nauravia ja vauhdikkaasti juttelevia seurueita.
Noissa astetta hienommissa ravintoloissa kun tahtoo olla se meininki että vallan kirkossa ei tarvitsekaan hetkeen käydä kun hartaus ja hiljaisuus ovat niin käsin kosketeltavissa. :whistle:

Hmmmm...mun mielesta just noissa paremmissa ravintoloissa tarjoilijat suhtautuvat ymmartavaisemmin mm. lasten aiheuttamiin hairioihin kuin jossain keskitason paikassa. Ja lihan saa ihan kypsaksi pyytamalla missa tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rivella:

Hmmmm...mun mielesta just noissa paremmissa ravintoloissa tarjoilijat suhtautuvat ymmartavaisemmin mm. lasten aiheuttamiin hairioihin kuin jossain keskitason paikassa. Ja lihan saa ihan kypsaksi pyytamalla missa tahansa.

Kerrotko mikä mielestäsi on tälläinen hieno ravintola?

Alkuperäinen kirjoittaja NicciEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rivella:

Kerrotko mikä mielestäsi on tälläinen hieno ravintola?

Suomessa olen kaynyt aika vahan hienommissa ravintoloissa. Siella tulee mieleen akkiseltaan Helsingin Sundsman. Erittain ystavallinen palvelu.

hieno ravintola vaan joskus tuppaa merkkaamaan niiden valkoisten pöytäliinojen ja kangasservettien myötä kalliimpia hintoja, ainakin sen olen maailmalla matkatessani huomannut. Mieluummin katsastan sen minkä verran väkeä kussakin ravintolassa on ja sen ja ruokalistan ja hinnan mukaan valitsen ja toki katson päällisin puolin että on siistin näköinen.
on toki noissa hienoissakin tullut käytyä, ihan kotimaassakin, ihan omalla kukkarollakin ja toisen tarjoamallakin edustuslounaalla/päivällisellä, mutta se onkin sitten jo eri juttu hakeeko sillä syömisellä jotakin muutakin kuin vatsalle täytettä....

voi kun oliskin lähellä hyviä ruokapaikkoja,musta olis ihana käydä ulkona syömässä :) mut tulis aika turkasen kalliiks tällä budjetilla ateria hienossa ravintolassa kun bensan hinta on mitä on ja matkaa riittää :/

Rossoon ja Amarilloon en mene kuin korkeintaan lounaalle. ...ruoan taso on just sitä.

Mut käydään nykyisellään kerran-kaksi kuussa. ...vuosi sitten käytiin vielä useammin, mut kummasti remppa syö tuota halukkuuta... =)

me käydään säännöllisesti syömässä ravintolassa. Joskus tulee sorruttua Amarilloon, muttei koskaan Rossoon sillä sinne en mene. Yleensä kuitenkin jotakin sellaista kuten viikinkiravintola Harald tai Brahen kellari Turussa tai sitä tasoa vastaava jossakin muualla. Se on sellanen 90 euron keikka sitten yleensä kylläkin..

Yleensä noihin hienompiin isän- tai äitienpäivänä (täällä ekana mieleen tulee pöllövaari ja kissanviikset). Muuten noissa amarillo, fransmanni jne. tulee käytyä hmm.. ehkä kerran 1-2 kk aikana.

Yhteistyössä