Hien haju pois, tietääkö kukaan

Imetys loppui ja sen seuraksena lähtee hiuksia mutta myös hikoilen ihan järjettömästi. Miten ihmeesä saan tuon kammottavan hien hajun pois paidoista???. Pesukoneen olen puhdistanut, ajanut 90;n ohjelmalla sitruunahapolla ja muu pyykki on raikasta paitsi mun paidat. Jos vaikka T-Paita tuoksuu raikkaalta, kun laitan sen päälle niin ei tuoksu kuitenkaan 10min jälkeen kun olen laittanut sen päälle. Pesen kainalot ja laitan aina dödön puhtalle iholle ja vaikka paita haisee hielle ei kainalo välttämätä haise.

Tietääkö joku konstia tähän?? Ja jos tietää, niin kiitokset kovasti
 
Valitettavasti ainoa konsti taitaa olla paita roskiin ja uusi tilalle! Hyvä syys shoppailuun... ;)

Mutta joo,tuo on ikävä homma, mutta kanssa monta paitaa pilalla hormoonihikoilun takia, se haju vaan ei lähde, tai lähtee mutta kun paita päällä lämpenee niin haju tyrmistyttää vaikka siis olisi just pessy itsensä, suihkinu dödöt ja tis mitä tehny. Se vaan jää niihin kuituihin eikä lähde millään. Itse oon koittanu kaikki mahdolliset konstit 90pesusta etikassa liotukseen,ei lähde! :/
 
No voihan pee...

Varmaan 5-6 paitaa jotka joutaa sitten menemään ja yksi vielä marimekon T-paita joka ainut "siisti" arkivaate. Kokeilen vielä tuota etikkaa, jos se ei tosiaan toimi, niin ei voi minkään.

Kiitokset sulle, kun vastasit :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 15:31 äittä77 kirjoitti:
Valitettavasti ainoa konsti taitaa olla paita roskiin ja uusi tilalle! Hyvä syys shoppailuun... ;)

Mutta joo,tuo on ikävä homma, mutta kanssa monta paitaa pilalla hormoonihikoilun takia, se haju vaan ei lähde, tai lähtee mutta kun paita päällä lämpenee niin haju tyrmistyttää vaikka siis olisi just pessy itsensä, suihkinu dödöt ja tis mitä tehny. Se vaan jää niihin kuituihin eikä lähde millään. Itse oon koittanu kaikki mahdolliset konstit 90pesusta etikassa liotukseen,ei lähde! :/
Testattu myös etikassa liotusta. Osaan tehonnut osaan ei, joten ne heitelly sit menemään.
 
osta uusia paitoja,heitä entiset menemään.ala käyttää triple dayta.saa apteekista!sitä laitetaan kahtena iltana peräkkäin puhtaalle,kuivalle iholle.aamulla pestään pois kainaloista.esim saippualla.dödöä ei!!2 VIIKKOON EI KOSTU KAINALOT EIKÄ HAISE!MULLA OLI HIENHAJUN KANSSA ENNEN TOSI KARSEE ONGELMA.MUT EI ENÄÄ!HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!
 
60 asteinen pesu vaatteille. Ei kuitenkaan tehoa kaikkiin kuituihin ja toiset kuidut kutistuvat noin lämpimässä pesussa. Tämä siis itsekin testaamani tehokkaaksi huomaamani konsti.
Olen myös kuullut tuosta etikasta. Tosin silloin se suositettiin laittamaan huuhteluveteen.
 
Meillä on kans OLLUT samaa ongelmaa... Miehen treenipaidat kun pesi muun pyykin kanssa niin sai pestä uusiksi, haisi meinaan koko koneellinen hielle sen jälkeen. Etikka auttoi, eli liotin paitaa ennen pesua vesi-etikkalitkussa pari tuntia.
 
Etikalla lähti
Huutiksesta ostamani imetyspaita vaikutti hienolle, vähän ihmettelin hajuveden tuoksahdusta mutta syy selvisi kun laitoin eka kertaa päälle. Omalla iholla kun paita lämpeni (en edes hikoillut) alkoi karsea hien lemu! Myyjä siis peitteli hajua parfyymilla. Yöks! liottelin paitaa moneen kertaan etikassa, pesi ja pesin. Nyt se ei enää haise ja voin sitä käyttääkin, onneksi on hyvälaatuinen että kesti noi pesut ja liotukset. Samoin kävi toisen paidan kanssa. Itsekin hikoilen kyllä mutta en ole huomannut että haisisin niin kamalalle tai sitten nenääni haisee vain toisten hiki :LOL:
 
eliana
Joihinkin vaatteisiin auttaa jonkin verran pitkän pitkä tuuletus.

Itse huomasin imetysaikana, että ruumiinlämpö oli niin korkealla, että alensi meillä kotona lämpotilaa usean asteen. Lapsethan eivät siä thuomaa, kun ovat aina touhussa. Hiki tuli siis osittain vain siitä, että oli liian kuuma!
 
60 asteinen pesu...useimmat vaatteet kestää sen ihan hyvin vaikka pesuohjeessa muuta lukisikin. Meitin miesväen sukat, t-paidat yms pesen jopa välillä 95 asteessa. Sit jos on oikeen arka vaate (silkkiä tms) niin se pitää jo heti alusta ottaa huomioon, että joka käyttökerran jälkeen pesee/tuulettaa hyvin vaatteen niin kestää paljon pidempään.
 

Yhteistyössä