Hieman ihmetytti tänään rannalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eräs äiti oli kahden ala-aste ikäisen kanssa siellä. Äiti makasi bikinit päällä viltillä. Lapset istu vieressä pyyhkeet ympärillä. Hetken päästä olivat menossa uimaan niin tämä äiti sanoo etteivät saa mennä veteen kun paleltuvat jo. Leikkivät sitten rannalla hiekkaleluilla.
Lopulta äiti päästi lapset uimaan ja hoki että älkää olko kauaa kun tulee kylmä.
Ite oltiin lasten kanssa 2 tuntia ja lapset suurimman osan aikaa vedessä. Isoimmat koko ajan pienemmät kävi välillä pyyhkeen alla lämmittelemässä.

Eiköhän äiti lapsensa tunne.
Olivat ehkä olleet just kipeinä?
Olivat ehkä mun kummilapset, joiden rasvaprosentti on niin alhainen, että palevat joka paikassa. Tohinassa eivät tajua sitä aina ja ovat liian kauan vedessä.

Lapset siis kävivät jatkuvasti kysymässä et joko saadaan mennä uimaan. Miksi sitte olla siellä rannalla jos ei anna lasten uida. On meidänkin lapsissa vilukissoja tulevat kyllä ite vedestä pois kun tarpeeksi palelee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapset siis kävivät jatkuvasti kysymässä et joko saadaan mennä uimaan. Miksi sitte olla siellä rannalla jos ei anna lasten uida. On meidänkin lapsissa vilukissoja tulevat kyllä ite vedestä pois kun tarpeeksi palelee.

Helvettiäkö se sulle kuuluu? On olemassa esim. erinäisiä sairauksia jolloinka se kylmettyminen ei ole hyväksi. Ja käviväthän ne lapset sun tekstisi mukaan pulahtamassa.

Hanki nyt hyvänen aika ihminen parempaa tekemistä itsellesi ja mee nurkkaan häpeemään :laugh:

Okei mulla oli tylsää. Omat lapset ui ja tämä kyseinen äiti sattui olemaan siinä lähellä. Eli ei mun tarvinu ees kytätä. Pieni ranta vielä missä ei paljoa ihmisiä edes ollut.

Okei mulla oli tylsää. Omat lapset ui ja tämä kyseinen äiti sattui olemaan siinä lähellä. Eli ei mun tarvinu ees kytätä. Pieni ranta vielä missä ei paljoa ihmisiä edes ollut.

Aattelitko sä siinä istuessas että "hitto, kotiin kun pääsen niin meen kyllä heti kirjoittamaan kaksplussalle tapahtuneesta!"?

Kaikkeen sitä kiinnittääkin huomiota. Mikä se vedenlämpö mahtoi olla, joku 20 astetta? Ei se nyt hirveen kuumaa kuitenkaan ole voinut olla. Kävitkö itse kokeilemassa?

Vanhemmat aina jaksaa muistuttaa, miten mua ei olis saanut järvestä pois millään. Aina väitin kuulemma huulet sinisenä, ettei yhtään ole kylmä. Jos ne lapset istui pyyhkeen sisällä ni varmaan palelivat. Ihan normaalilta toiminnalta siis kuulostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:

Aattelitko sä siinä istuessas että "hitto, kotiin kun pääsen niin meen kyllä heti kirjoittamaan kaksplussalle tapahtuneesta!"?

Tätä mäkin just mietin... :laugh:

Ainako sitä pitää toimia, niinkuin itse toimii? Se oma tapa on ainoa oikea tapa toimia? Avarra nyt vähän maailmaasi! Tottakai silmiä voi pitää auki, kun noita katuja tallaa, mutta tulla tänne raportoimaan noin mitätöntä asiaa! Me ei tiedetä näiden ko henkilöiden taustoja, heillä voi olla syynsä toimia noin. Pitäisi huolehtia siitä omasta elämästä!

En ajatellu rannalla et tuun tänne kirjottamaan. Vaan tuli tuossa mieleen kun palstaa luin.
Ja kävin itekin uimassa ja oli lämmintä kun en todellakaan ui jos on yhtään liian kylmä. Oli vaan itellä noita vahdittavia etten voinut kuin käväistä vedessä.

Alkuperäinen kirjoittaja oma napa taas:
Ainako sitä pitää toimia, niinkuin itse toimii? Se oma tapa on ainoa oikea tapa toimia? Avarra nyt vähän maailmaasi! Tottakai silmiä voi pitää auki, kun noita katuja tallaa, mutta tulla tänne raportoimaan noin mitätöntä asiaa! Me ei tiedetä näiden ko henkilöiden taustoja, heillä voi olla syynsä toimia noin. Pitäisi huolehtia siitä omasta elämästä!

Ei tämä enää pelkästään ap:lle ole. Tällaisia aloituksia tulee monta tunnissa. Jotenkin ikävää.. En niitä kaikki aukaise, joku kuitenkin kommentoi. Huomaa vaan tuosta etusivulta..

Jaa.. no me ollaan käyty uimassa tuolla tapiolan altailla ja muut lapset näyttää polskuttelevan vaikka kuinka kauan, mutta mun tyttö käy hetken hytisemässä ja sitten kohta haluaakin vaatteet päälle, kun vesi oli kylmää. Ja eka kerralla jouduin käydä sanomassa että saa tulla lämmittelemään välillä, kun näin kun raukka kalisi siellä, mutta ei jotenkin hoksannut tulla pyyhkeen sisään lämmittelemään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä te kyttäätte kokoajan toisia ja tulette tänne päivittämään?!

Samaa mietin. Joka päivä tulee teksti rannalla nähtyä, kaupassa nähtyä!!! Eikö oma elämä ja lapset jaksa innostaa?? Mun poikaa palelee uimahallissa puolentunnin jälkeen nii paljon, että on pakko mennä saunaan lämmitteleen.... Eikä viihdy järvivedessäkään kauaa kun tulee jo lämmitteleen...

En ajatellu rannalla et tuun tänne kirjottamaan. Vaan tuli tuossa mieleen kun palstaa luin.
Ja kävin itekin uimassa ja oli lämmintä kun en todellakaan ui jos on yhtään liian kylmä. Oli vaan itellä noita vahdittavia etten voinut kuin käväistä vedessä.

"Käväisit vedessä" ja lämmintä oli... ehkäpä ne lapset olivat olleet siellä vedessä jo pitkään.

Se äiti tunsi omat lapsensa hyvin ja myös tietää kuinka kauan he pystyvät olemaan viileässä vedessä. Vaikka järvivesi olisi sinusta "lämmintä", niin ei lapset (varsinkaan hoikat) pysty olemaan siellä tuntikausia.

Eikö itselläsi ole milloinkaan ollut huulet sinisinä ja hampaat kalisseet yhteen??? Niin käy TODELLA MONELLE muulle. Lapsille, innokkaille uimareille, todella usein.

Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä te kyttäätte kokoajan toisia ja tulette tänne päivittämään?!

Samaa mietin. Joka päivä tulee teksti rannalla nähtyä, kaupassa nähtyä!!! Eikö oma elämä ja lapset jaksa innostaa?? Mun poikaa palelee uimahallissa puolentunnin jälkeen nii paljon, että on pakko mennä saunaan lämmitteleen.... Eikä viihdy järvivedessäkään kauaa kun tulee jo lämmitteleen...

Pointti oli se että äiti ei päästäny lapsia uimaan vaikka nämä halusivat. Sen kahden tunnin aikana mitä olimme lapset kävivät muutaman kerran lyhyen aikaa vedessä. Kait äiti halus ottaa aurinkoa tai jotain en tiedä.

nii, mutta silti kaikki ei tarkene olla siellä vedessä kauaa!!! Vaikka se olisikin lämmintä usko nyt!!!! Sä et voi tunte sen äidin lapsia nii hyvin, että voi tänne tulla selvittämään niiden lasten lämpö/kylmän sieto kykyä!!!!!

Yhteistyössä