hieman helpotusta, mutta koekaniiniksi metformiinitutkimuks?

Nyt meillä on sit simpat tutkittu ja mulle tehty aukiolotutkimus. Onneks molemmat oli ok vaikka pelkäsin että klamydian takia mun röörit vois olla tukossa..

Mut nyt sit ne tuolla ehdotti et jos halukkuutta löytyy niin on sellanen metformiini tutkimus lapsettomuudesta kärsiville. Siinä annetaan joko tätä oikeata lääkettä tai sit lumelääkettä ja seurataan alkaako raskaus. Onko kellään kokemusta tälläisesta ja yleensä tän lääkkeen vaikutuksesta raskaaksi tuloon?

Pitää nyt miettiä seuraaviin menkkoihin et lähteekö mukaan vai ei. Tutkimuksen aikana ei saada syödä clomeja (mulla nyt ne käytös). Aattelin vaa et jos saanki sitä lumelääkettä ni sit menee ainaki 3kuukautta "hukkaan" tän tutkimuksen takia mut toisaalta jos saaki oikeata lääkettä niin kuka ties jos vaikka onnistaiski...
 
Mulla ollut tuo metu kuuri päällä kohta kolme viikkoa etten osaa sanoa vielä auttaako raskautumiseen mutta olisin kysynyt millaisia annoksia teille on määrätty? Itellä alotettiin yhdellä tabletilla pv viikon ajan ja joka viikko yks lisää päivässä kunnes on neljä tablettia päivässä. Verensokeria mittailen aina välillä ja on laskenut kun alotin lääkkeet. Mietityttää vaan pitääkö lääkitys lopettaa jos tulee raskaaksi, lääkäriltä ei paljon neuvoja herunut. En kuulemma ole tarpeeksi kiireellinen tapaus. :/
 
RouvaHuldaHuoleton
Mie syön 2 tablettia päivässä, joista á 1000mg eli yhteensä 2000mg/päivä. Tabletteja on myös eri vahvuisia, joten se milligramma on olennaista. Täällä muuten löytyy haussa keskustelu metformiini pcossa, voin etsiä sen tähän. Olen nyt helmikuusta asti syönytenkä ole raskautunut, nyt clomeja mukana sopassa. Metformiinia jatkan lopun elämääni, tai suunnilleen, vaikka en enää lapsia haluaisikaan. Ja jenkeissä lääkettä käytetään myös raskausaikana, suomessa ei vielä suositella. Mutta aion itse käyttää ainakin alkuraskauden aikana, jos sellaiseen tilanteeseen joskus joudun.

 
Mulle tutkimusta tekevän lääkärin ohjeissa oli että lääkettä tulisi jatkaa alkuraskauden ajan muistaakseni viikolle 12 asti. Lääke mahdollisesti estää keskenmenoa mikä on tyypillistä pco tapauksissa.
Oon tässä miettiny että taidan osallistua tutkimukseen, tuskin siitä haittaakaan on kun seuraava aika ois vasta elokuun lopussa muutenkin niin vois nyt kesän ajan kokeilla tätä ja jos ei onnaa niin sit elokuussa mietitään muuta vaihtoehtoa...
 
Olen ollut itse mukana kyseisessä tutkimuksessa lokakuusta 2005 saakka syönyt. Itse kyllä epäilen että syön sitä lumelääkettä kun ei tunnu tehoavan. Mulle annettiin sen kolmen kuukauden jälkeen clomit jota syön nyt viimeistä kiertoa.

Kannattaa ehdottamasti lähteä siihen tutkimukseen mukaan. Jos hyvä tuuri käy saa sitä oikeaa lääkettä :)

 
Toivoja
Moi Taniia!

Itse olen syönyt metuja marraskuusta 2005 lähtien, enkä ole vielä raskautunut. Painoa on sen sijaan pudonnut noin viisi kiloa, mikä on hyvä juttu.

Sen vaan haluaisin sulle sanoa, että jos haluat varmasti kaiken mahdollisen avun tuohon raskautumiseen mahdollisimman pian, niin pyydä gyneltä metu-resepti, niin silloin saat ainakin oikeata lääkettä ja heti. Ne ei ole edes kalliita (verrattuna muihin "raskautumis" lääkkeisiin), joten sitä taloudellista puolta ei kannata miettiä.

Mul ittel ikää on jo 32, joten en uskaltais lähteä mihinkään lumetutkimuksiin, kun pelkäisin, että aikaa menee siinä hukkaan. Seuraavassa kierrossa aloitan klomit ja prolaktiinin estolääkitys on mennyt kohta pari kuukautta.

Mutta sinähän sen päätöksen teet, että osallistutko vai et. Tämä on vain mun mielipide. Ja kai ne vauvat tulevat loppujen lopuksi silloin kun itse haluavat. :)
 

Yhteistyössä