Hiekkalaatikon tapahtumia......

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Nii ja unohtu sanoo,et tuollainen käytös on lapsellista ja mieti miltä toisesta äidistä tuntuu?? KÄYTTÄYTYKÄÄ KUIN AIKUISET SIEL HIEKKAKASALLA ÄLKÄÄKÄ ALENTUKO KAKAROIDEN TAVOILLE.. :whistle:

Ihanaa, sun aikuismaisuutesi ihan loistaa tuosta viimeisestä pätkästä... :saint:
Miten ap:n ois pitänyt toimia? Ellei toinen tajua vahtia lastaan vaikka lapsi jatkuvasti kiusaa? Mitä siinä voi tehdä?

Ei ainakaan huokailla lapsellisesti.. Eli ei ap:n toimintakaan ollut aikuismaista.. Ois ottanut asian aikuismaisesti puheeksi,et ei tykkää,ku hiekkaa heitetään oman lapsen päälle.. Ja kyl se niin on,et toisilla on uhma rajumpi..

Jollain tais nyt osua aika liki omaa nilkkaa tämä teksti..
:saint:

Mutta eipä enempää aiheesta, kukin kasvattakoon tyylillään, mutta älköön ihmetelkö jos jättää lähes kasvattamatta ja joku joskus vähän huokailee kun katselee lastasi ... :xmas:

Minä olen kyllä vienyt oman lapseni aina tilanteesta AIKUISMAISESTI käyttäytyen pois, jos joku hiekkaa alkaa päälle syytään! Et ei nilkkaan osunut :) Ja meillä on sellaiset kaverit,et eivät mulkoile selän takana.. :)

Kieltää täytyy ja se on taivaan tosi asia että toisilla lapsilla uhmis on paljon kovempi. Oma rauhallinen ollut aina , nuoremmasta saa nähä, mut kavereilla saman ikäisiä ja kyllä toiset on vaan kovapäisempiä. Se on helppo huokailla jos itsellä rauhallinen lapsi. Enkä tällä kirjoituksellani nyt tarkoita että meillä kasvatetaan vapaasti kuria rajoja ja rakkautta löytyy sopivasti meille. Mutta toi ap.n ihme huokailu oli mielestäni aika outoo.

Ja mulla kans sellainen tapa että sanon asiasta nätisti enkä huokaa ja lähe meneen.

Me ainakin opetetaan lapsille että asioista puhutaan eikä vaikeiden asioiden edestä vain poistuta.

Meillä on vanhempi että nyt nuorempi tyttö olleet kovapäisiä ja uhmakkaita mutta ei se ole syy tehdä toisille pahaa,jos meillä erehtyy lapset tekemään noin niin siitä seuraa aina jotain,ensin ehkä pelkkä kielto tiukasti mutta jos homma jatkuu niin poistan lapsen tilanteesta kunnes uskoo tai sitten loppuu leikit sillä kertaa siihen..

Mä en kehu itseäni täydelliseksi naiseksi/ äidiksi, kun en sitä ole. Mutta ei tartte olla täydellinen että saa lapsensa kuriin! Meillä on tytöllä ollut ja on edelleen todella kova uhma, mutta se ei edelleenkään oikeuta meitä katsoon lapsen tekosia sormien välistä. Ei auta kun jaksaa taistella uhmiksen kans ja hyvin on mennyt vähitellen kiellot ja käskyt kaaliin. Ei se vaadi vanhemmalta kun vähän selkärankaa, uskokaa huviksenne te, jotka annatte lapsenne päästä kasvatusasioissa niskanpäälle.

Pakko tähän vielä lisätä tosta meidän tytön "pää"kiusaajasta ja hänen äidistään, kun hänelle asiasta kävin sanomassa ei hän saanut lastaan edes pyytään anteeksi tytöltäni. Ei kyllä ees tosissaan yrittänyt, mikä sai mulle sen olon että hänelle on ihan sama mitä oma lapsi pihalla toisille tekee. Että siinä yksi täydellinen kasvattaja. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja NtiKesäheinä83:
Mä en kehu itseäni täydelliseksi naiseksi/ äidiksi, kun en sitä ole. Mutta ei tartte olla täydellinen että saa lapsensa kuriin! Meillä on tytöllä ollut ja on edelleen todella kova uhma, mutta se ei edelleenkään oikeuta meitä katsoon lapsen tekosia sormien välistä. Ei auta kun jaksaa taistella uhmiksen kans ja hyvin on mennyt vähitellen kiellot ja käskyt kaaliin. Ei se vaadi vanhemmalta kun vähän selkärankaa, uskokaa huviksenne te, jotka annatte lapsenne päästä kasvatusasioissa niskanpäälle.

Pakko tähän vielä lisätä tosta meidän tytön "pää"kiusaajasta ja hänen äidistään, kun hänelle asiasta kävin sanomassa ei hän saanut lastaan edes pyytään anteeksi tytöltäni. Ei kyllä ees tosissaan yrittänyt, mikä sai mulle sen olon että hänelle on ihan sama mitä oma lapsi pihalla toisille tekee. Että siinä yksi täydellinen kasvattaja. :headwall:

Ihan täysi peesi tähän.
Jotkut ovat kovapäisempiä, TIETYSTI. Mutta se ei ole mikään tekosyy antaa lapsen käyttäytyä miten lystää toisia kohtaan. Kova pää tahi ei, niin huonosta käytöksestä seuraa negatiivinen palaute, eli jos hiekka lentää niin lapio pois, jos hiekka vielä lentää, niin lapsi pois leikeistä.
Uhmakkaammilla se vaatii luonnollisesti enemmän toistoja, ja enemmän hermoja äidiltä. Mutta samat säännöt tulisi päteä kuitenkin, ei lapsen pitäisi saada huonoa käytöstä anteeksi sillä perusteella että "hän nyt on vähän villi ja uhmakas" :o :o

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Tais naapurin äiti vetästä herneet, ellei sitten herneen palkotkin mukanaan nenäänsä...kun kielsin hänen kaksvuotiasta heittämästä hiekkaa ja otin oman 1v.:n ja lähdin hiekkalaatikolta pois, huokaisten syvään.
Koko ajan oli tää 2.v tyttö kädestä ottamassa leluja ja hiekkaa heitteli kaikkien päälle. Äiti kyllä kielsi lastansa, mutta kuuroille korville meni. Kun kolmannen kerran sit mun pojan päälle heitti niin puutuin tilanteeseen. Äiti oli toiselle naapurille sanonut, että ihmeellistä, kun suutuin (luuli niin, koska otin pojan ja lähdin kotiin) niin oli viel jatkanut, et hiekkaa meni vain vähän pojan päälle...vaikka oli yltäpäältä hiekassa, tuttia myöten.
Mä oon kyl sitä mieltä, et lapio kädestä pois, jos heittää hiekkaa. Me ulkoillaan nyt sit eri aikaan....hih. Siis tää naapuri tuli vasta sit lastensa kans ulos, kun me lähdettiin pois. Eikä edes tervehdi. Että tällasta...
en ymmärrä...

Niin piti nyt oikein ottaa tää ap.n tarina tähän alas ku tää ketju on hypänny vähän aiheesta toiseen... Juu melkein jokainen oli kai sitä mieltä että lasta tulee komentaa ja vanhemmat vastuussa lapsen käytöksessä jne. Mikä kaikki onkin totta.

Mutta edelleenkin sanon että tämän ketjun aloittaja on käyttäytynyt itsekin melko erikoisella tavalla. Huokaisu ja pois lähtö ei ainakaan auta tilannetta ja kuten hän jossain kohtaa ketjua sanoo niin kaikki muutkin äidit ovat kyllästyneet lapseen ja äitiinsä. Tässä kohtaa ainakin mulla tulee mieleen että niin ikävää kun se onkin kyllä me aikuisetkin sorretaan toisiamme ja silloinkin voidaan puhua kiusaamisesta mutta toivottavasti näin ei ole. Monesti vaan käy niin että yksi äiti lapsineen otetaan silmätikuksi ja ja...

Mä en sano muuta kun että jos meidän poika heittelee hiekkaa eikä tottele mua millään ni sillon on jopa täysin tervetullutta,et joku toinen aikuinen sitä kieltää. Poika meinaan tottelee samantien jos joku muu kun äiti komentaa. Ja kyllä mäkin ottaisin pojan pois leikeistä jos ei mikään auttais. Ei se, jota on "kiusattu" mun mielestä joudu siitä pois lähtemään vaan just tietenki se, joka on siellä hölmöilly..

ja joskus näkee sitäkin että ruvetaan neuvottelemaan jonkun 2vuotiaan kanssa joka ei tajua tekevänsä väärin..niinkun tuossakin ap:n tilanteessa äidin olisi tosiaan pitänyt ottaa lapio pois kädestä ja kieltää kunnolla..eikä vaan huudella etäämmältä kieltoja.(jos nyt ymmärsin oikein)

Nii ja unohtu sanoo,et tuollainen käytös on lapsellista ja mieti miltä toisesta äidistä tuntuu?? KÄYTTÄYTYKÄÄ KUIN AIKUISET SIEL HIEKKAKASALLA ÄLKÄÄKÄ ALENTUKO KAKAROIDEN TAVOILLE.. :whistle:

Ihanaa, sun aikuismaisuutesi ihan loistaa tuosta viimeisestä pätkästä... :saint:
Miten ap:n ois pitänyt toimia? Ellei toinen tajua vahtia lastaan vaikka lapsi jatkuvasti kiusaa? Mitä siinä voi tehdä?

Ei ainakaan huokailla lapsellisesti.. Eli ei ap:n toimintakaan ollut aikuismaista.. Ois ottanut asian aikuismaisesti puheeksi,et ei tykkää,ku hiekkaa heitetään oman lapsen päälle.. Ja kyl se niin on,et toisilla on uhma rajumpi..

Jollain tais nyt osua aika liki omaa nilkkaa tämä teksti..
:saint:

Mutta eipä enempää aiheesta, kukin kasvattakoon tyylillään, mutta älköön ihmetelkö jos jättää lähes kasvattamatta ja joku joskus vähän huokailee kun katselee lastasi ... :xmas:

Minä olen kyllä vienyt oman lapseni aina tilanteesta AIKUISMAISESTI käyttäytyen pois, jos joku hiekkaa alkaa päälle syytään! Et ei nilkkaan osunut :) Ja meillä on sellaiset kaverit,et eivät mulkoile selän takana.. :)

Ihan pakko tähän kommentoida, että ihanko oikeasti minun pitää lähteä lapseni kanssa pois hiekkalaatikolta, jos joku lapsi alkaa heittää hiekkaa???? Siis apua, et voi olla tosissasi. Kyllä se on se hiekanheittäjä joka siitä kuuluu poistua. Odotinkin jonkin aikaa, että äiti tajuaisi siitä lähteä, mutta kun hän ei tehnyt elettäkään poistuakseen niin kyllä siinä huokaus pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Mä en sano muuta kun että jos meidän poika heittelee hiekkaa eikä tottele mua millään ni sillon on jopa täysin tervetullutta,et joku toinen aikuinen sitä kieltää. Poika meinaan tottelee samantien jos joku muu kun äiti komentaa. Ja kyllä mäkin ottaisin pojan pois leikeistä jos ei mikään auttais. Ei se, jota on "kiusattu" mun mielestä joudu siitä pois lähtemään vaan just tietenki se, joka on siellä hölmöilly..

oon huomannu että tää toimii :D :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ja joskus näkee sitäkin että ruvetaan neuvottelemaan jonkun 2vuotiaan kanssa joka ei tajua tekevänsä väärin..niinkun tuossakin ap:n tilanteessa äidin olisi tosiaan pitänyt ottaa lapio pois kädestä ja kieltää kunnolla..eikä vaan huudella etäämmältä kieltoja.(jos nyt ymmärsin oikein)

Oikein ymmärsit... ;)

Yhteistyössä