Heureka..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miä.

Jäsen
13.09.2012
736
0
16
Lyhyesti ja ytimekkäästi, mitä olette mieltä siitä paikasta? Tänään käytiin ja se Body worlds oli erittäin mielenkiintoinen mutta muuten koko paikka oli lievä pettymys kaikille. Mietin onko se vika meissä vai muissa :D

Siitä on vuosia aikaa kun oon siellä viimeeks käyny.. Se pysyvä näyttely oli sillon kans kohtalaisen laimea. Mutta muuten tykkäsin kyllä. :) Tuon Body Worldin haluisin kyllä nähdä.

Menisin sinne kesällä! Itse pidin ulkonäyttelystä, jossa oli aiheena vesivoima. Sitten oli lisäksi pieni "luontopolku", jonka varrella havupuulajeja ympäri maailman - lapset eivät innostuneet, mutta mä kuljin sen läpi ainakin kahdesti.

Heurekan sisällä maanjäristysgeneraattori oli mun mielestä mielenkiintoisin. Perusnäyttely on tainnut olla jo iät ja ajat... Se tulevaisuuden kaupunki taas oli jotenkin hutiloiden toteutettu, vaikka idea hyvä. Ilmastonmuutosnäyttely oli vaikuttava - siellä käymistä suosittelen ehdottomasti, jos Heurekaan on menossa!

Kyllä minusta Heurekassa on aina mukava käydä lasten kanssa. Nyt tosin tuo Gunther von Hagensin kalmot ei ehkä ole ihan näiden minun lasten silmille tarkoitettua näyttelymateriaalia. 13-vuotias ehkä saattaisi pitää niitä mielenkiintoisina. Kutkuttaa päästä sinne.

Onko nykyinen näyttely liian rajua kamaa 5 v ja 7 v lapsille? Onko tiedossa painajaisia?

Kyllä ainakin meidän lapsille. Ehkä meidän 9-vuotiasta voisin harkita, mutta epäilen tokko hänellekään on oikea paikka. Meidän eskarilainen sitten taas sai painajaisia jo Kansallismuseon Jeesuksesta ristillä, niin huoneen täydeltä lihasta ja jännettä ei välttämättä ole paras paikka ainakaan herkemmille tapauksille.

Olen tainnut käydä siellä viimeksi teininä. Silloin tykkäsin siitä, oli aika uusi juttu vielä silloin. Nyt on jo jonkun aikaa tehnyt mieli viedä nykyinen tokaluokkalainen käymään. Meiltä vaan on matkaa sen verran, että saisi jotain muutakin sillä reissulla tehdä. Onko toi Body Worlds vielä kesällä? Sais olla mieluummin joku muu aihe.

Luin lehdestä, ja olin kiinnostunut, kunnes selvisi, että siellä on oikeita ihmisruumiita! Olenko ainoa, jota tieto karmii??

Tänään tuli käytyä. 18,50 on kyllä on aivan liian paljon kyseisestä näyttelystä (Body Worlds). Vaikuttanee ehkä sekin että olen hoitoalalla ja nuita juttuja nähnyt muutenkin mutta silti tuntuu että hukkaan meni rahat. Toisella puolella ei aikuisille ole juuri mitään. Rahastuksen maku jäi suuhun.

[QUOTE="vieras";28139651]

Luin lehdestä, ja olin kiinnostunut, kunnes selvisi, että siellä on oikeita ihmisruumiita! Olenko ainoa, jota tieto karmii??[/QUOTE]

Et ole ainut, ketä tieto karmii :(
Minua karmii vieläkin enemmän kun kehitysvammainen tyttäreni tuli koulusta kotiin ja ilmoitti että he tekevät tuonne luokkaretken ja oli koulussa puhuttu siellä olevan ruumiita.

Oikeita ruumiita esittelevä näyttely Heurekaan - Taide - Kulttuuri - Helsingin Sanomat

Yhteistyössä