Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:No toiset tulkitsee lapsityövoimaksi kaiken työn, mitä alle 18 vuotias tekee. Sietämättömät työ olot taas on ongelma myös aikuisilla. Eikös tässä puhuttu lapsityövoimasta, eikä työ oloista?Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Mä en näe asiaa ihn niin mustavalkoisesti.
Mun mielestä pitäis enempi panostaa siihen, että lapset saisi myös koulutusta, muta lapsityövoimaa ei missään nimessä pidä kokonaan kiltää, koska silloin on vaihtoehtona monestikin todellinen kurjus. Parempi tehdä töitä ja opiskella vähemmän, sekä elää siedettävästi kun periaatteessa kietää lapsityövoima, jonka jälkeen jä jäljelle pelkä nälkä ja kurjuus.
Tiedätkö, millaisissa oloissa lapset joutuvat työskentelemään? 14-18 tuntisia työpäiviä, kytkettynä kiinni työpisteeseensä, jatkuvan pahoinpitelyn kohteena, ilman oikeaa ruokaa, korkeintaan kupillinen pelkkää riisiä, majoitus ja tuo riisi ainoat palkat.. ilman yhtään tuttua ja turvallista aikuista kaukana kotoa... Niin millä tavalla näiden lapsiraukkojen elämä voisi vielä kurjemmaksi muuttua?
Toiset yristykset panostavat myös siihen, että lapsille tarjotaan koulutusta työn lisäksi.
Et ole tainnut tutustua koko aiheeseen. Minä puhun juuri LAPSITYÖNTEKIJÖIDEN työoloista. Googletappas vähän kansainvälisiä aiheesta kertovia sivustoja, on aika raakaa luettavaa.![]()
Tiesitkö että niin on monien aikuistenkin työ olot? Tiesitkö että suurin osa niistä lapsista kuolisi nälkään, jos ne ei saisi tehdä niiä töitä? Tiesitkö että jos vanhemmat ei tietäis, että saa lapsensa töihin, kun ne töihin pystyvät, ne saatettais jättää jo vauvana heitteille, koska perheellä ei yksinkertaisesti ole varaa?
Asiat on harvoin mustavalkoisia. Työ olot on juu kamat jossain, mutta kun se ei vielläkään ole niin mustavalkoista. Kun me täältä mennään jeesustelemaan ja sulkemaan tehdas, ne lapset kuolee nälkään, onko se mukavampi tapa kuolla? Sittenkö saat sädekehän, kun olet pelastanu lasen orjuudelta, mutta tappanu nälkään?