Heti kun ensimmäinen lelukuvasto ilmestyy, niin meillä se lentää paperinkeräykseen samantien!

• Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
mä nakkaan ne kans aina pois heti postilaatikolta tullessa. ällöttää se meininki, et lapset ruksii sieltä "tilauksen" joulupukille, rahan arvoa tietenkään käsittämättä. ei joulu ole mikään postimyyntiostos, että voi vaan ilmottaa mitä kaikkea pitää saada!!

(anteeksi tämmönen paasaus... sylettää vaan...)

vieras
kyllä meillä saa rukseja vedellä et toi ja toi ja toi.. ei se nii vakavaa ole. ei sitä kaikkea tarvi ostaa. eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka ostaa. eli meillä kyllä selataan lelulehdet hyvinkin ahkerasti, muttei niistä yleensä hankita kuin lelu tai pari.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tribaali:
Meillä on kaikki vanhatkin tallella...tykkäävät niitä katsella automatkoilla...
Meilläki luetaan ja poika kyselee jokaselta sivulta minkä näistä ottaisit:)
Jos vahingossa näytän väärää niin tulee kommentti ei kyse ole niistä kun näistä;-)
Minusta ei 3v vielä ymmärrä että kuvastossa olevat lelut on myynnissä. Haluta saa mutta saaminen on eri juttu...;-)

Erilainen äiti
Höh. En käsitä tuommosia äitejä. Kyllä meilläki esikko ruksii sieltä mistä tykkäisi, mutta tietää ettei niitä kaikkia voi saada. Tietää että ne on vain ehdotuksia ja tietää että rahalla niitä leluja ostetaan ja raha ei kasva puussa. Ja ikää on 5v. Mites te ootte oikein muksunne kasvattaneet? Toi on nämä asiat tiennyt jo siitä 3 vuotiaasta kun eka kerran innostu niistä lelumainoksista. Onhan niitä nyt kiva vain katsoakin. :D

Minusta ne ovat ihan ok, poika tykkää lueskella niitä. Joulun alla olen sanonut, että saa ruksata sieltä mitä toivoo. Ja olen myös korostanut, että niistä sitten vanhemmat päättää mitä ostetaan lahjakonttiin. Ja olen myös vinkannut, että turha ruksata mitään kauhean kallista :D

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Erilainen äiti:
Höh. En käsitä tuommosia äitejä. Kyllä meilläki esikko ruksii sieltä mistä tykkäisi, mutta tietää ettei niitä kaikkia voi saada. Tietää että ne on vain ehdotuksia ja tietää että rahalla niitä leluja ostetaan ja raha ei kasva puussa. Ja ikää on 5v. Mites te ootte oikein muksunne kasvattaneet? Toi on nämä asiat tiennyt jo siitä 3 vuotiaasta kun eka kerran innostu niistä lelumainoksista. Onhan niitä nyt kiva vain katsoakin. :D
ei meidän lapset edes lue niitä, mutta itse en tykkää yhtään tuosta periaatteesta, että krääsää pursuaa paikat täynnä. Kulutushysteriaa. Siksi kaikki mainokset lentää samantien paperinkeräykseen.

vinci
meillä poika kanssa kattoo hienoja kuvia..ei olla koskaan sanottu että tilataanpas täältä jotain..katellaan vaan kivoja kuvia...sitten kun niitä kyllästyn erinäisissä osissa kerään lattialta niin heitän ne pois...tosin joskus poika on huomannu lehtikorissa että se on siä ja hakenu pois...
en ota asiasta ressiä...ja jos niissä joskus olis joku tarpeellinen halvalla niin saattasin sitä tilatakkin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä säilytetään kaikki kuvastot, lasten lempilukemista. Ainahan niistä leluista haaveilla saa. Kaikkia kun ei tarvitse silti ostaa mitä lapsi pyytää.
Meillä lelukuvastot on kanssa parasta mitä posti voi tuoda, niitä luetaan hartaasti ja jaetaan lukuvuorot ja keskustellaan mitä mikäkin maksaa, ja mistä tykkää. Kukaan ei ruinaa, eikä huuda, eikä vaadi mitään. Haaveillaan vaan ja pohdiskellaan. Joku jopa päättää alkaa säästää rahaa tavaraa varten, kun joululahjaksi ei voi kaikkea saada mitä haluaa. =)

Minunkin ainoa ilo on katsella kuvastoja ja haaveilla mitä ostaisin jos olisin rikas. :D
Minusta se on hyvä että lapset tietävät mitä kaikkea on olemassa ja samalla ymmärtävät että kaikkea ei voi saada mitä haluaa, mutta haaveilua en halua heiltä pois ottaa.

Yhteistyössä