heti hyökätään kimppuun jos uskaltautuu sanomaan ette pidä talvesta :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25307846:
Sitä syntymän jälkeen menee jonnin aikaa ennekuin on sen ikäinen, että moiseen rahkeet riittää. Siinä ajassa taas tapahtuu paljon sellaista mikä saattaa pitää suomessa. Jos minulla ei nyt olisi lapsia niin muuttaisin kyllä pois, toki siihen vaikuttaa muutkin asiat kuin pelkkä ilmasto.

No kannattaa sitten vaan yrittää sopeutua siihen ilmastoon. Jatkuva voivottelu ja valittaminen ei ainakaan yhtään edistä sitä tai tee muidenkaan oloa mukavaksi. Ehkä kannattaa yrittää löytää talvestakin se hauska puoli.

[QUOTE="huh";25307548]
näin ei ilmeisesti saa ajatella kun heti käydään kimppuun että miten voin ajatella noin, eihän talvi ole mitään ilman lunta ja pakkasta ja ihan hirveää ja kamalaa tällainen ilma.
ilmeisesti pitäisi kaikkien suomalaisten rakastaa talvea..
onko tämä joku tabu mistä ei saa suutaan aukaista..?[/QUOTE]

No, joo, sanopa muuta. Minullekin on monta kertaa hoettu "Talvi on asennekysymys" ja "Neljä vuodenaikaa on rikkaus". Epäilemättä. Asenteeni talvea kohtaan on syvältä enkä välitä kylmyydestä ja jostain sateesta kolmen vuodenajan ajan.

Tasapuolisuuden vuoksi kesällä on sitten sama juttu :D. Itse haluaisin kovasti lunta ja pikku pakkasia! Rakastan talvea. Kesän ihannekeli taas minulle on semmonen +22 astetta ja puolipilvistä. En kestä hellekelejä, päätä särkee silloin armotta yhtä kauan kuin hellekin kestää :(. Ja iho palaa auringon ekoistakin säteistä. Tai sitten tulee aurinkoihottuma ja näytän ruttotautiselta. Ja kyllä, käytän hattua, juon runsaasti nesteitä (huolehdin myös riittävästä suolojen saannista), käytän 50+ aurinkorasvoja ja kevyttä, peittävää vaatetusta. Ja kuulen kesäaikaan kommentteja miten pitäisi nauttia kun tätä niiiin vähän kestää ja on niiiiiin ihanaa...

No kannattaa sitten vaan yrittää sopeutua siihen ilmastoon. Jatkuva voivottelu ja valittaminen ei ainakaan yhtään edistä sitä tai tee muidenkaan oloa mukavaksi. Ehkä kannattaa yrittää löytää talvestakin se hauska puoli.
Minä kiroilenkin lähinnä itsekseni talvea, toki kaveri ja sukulaiset, jotka tietää tästä ärryyttävät ihan tahallaan. Vähemmän minä valitan talvesta kuin moni helteestä vinkuva. Minusta siinä ei ole mitään pahaa jos ääneen sanoo jos ei jostain ilmasta pidä, jatkuva valittaminen on eri asia. Enkä minä ole väittänyt etteikö talvessa mitään hyvää olisi.. kuuraiset puut ovat valtavan kauniita ja porealtaassa istuminen pakkasyönä tähtitaivaan alla on vallan ihanaa. Silti en pidä kamalasta määrästä lunta tai paukkupakkasista.

Mä olen löytänyt omasta mielestäni hauskat puolet talvestakin: sisällä pysymisen, mutta sitten hyökkää talvenrakastajat paikalle... Kyllähän sitä pitää mennä pulkkamäkeen, hiihtämään, kävelylle, lumitöihin, tekemään lumilyhtyjä/lumiukkoja/lumilinnaa jne. kun se on talvenrakastajan mielestä niin hauskaa. Minä talvenvihaajakin piristyisin kun vaan koittaisin kuinka mukavaa se lumessa touhuaminen onkaan, mutta nauti nyt siinä sitten kun palelee ja sattuu (sattumista jatkuu pari viikkoa eli siis koko pakkaskauden kun en voi täysin sisätiloihin linnoittautuakaan).

Yritän olla valittamatta muille ihmisille, mutta välillä on vaan pakko. Ja ei en muuta lämpimämpään maahan, tällä on liikaa ihmisiä ja asioita joita en vaan voi jättää taakseni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin;25307942:
Kesällä jos uskaltaa sanoa, ettei pidä ni se vasta paha onkin. Vastaukseksi tulee aina: nautitaan sen kerran kun on lämmintä.

Joo, voi että mä vihaan tuota sanontaa!

Mä en ole koskaan tykännyt yli +25 asteen lämpötiloista. Mun kroppa ei vaan kestä sitä, eikä iho. Olo on siis tukala, teki mitä teki - ja siinä sitten pitäisi nauttia. Mistä? Siitä tukalasta olostako? Kiitos ei, en ole masokisti.

Mä en ole koskaan tykännyt yli +25 asteen lämpötiloista. Mun kroppa ei vaan kestä sitä, eikä iho. Olo on siis tukala, teki mitä teki - ja siinä sitten pitäisi nauttia. Mistä? Siitä tukalasta olostako? Kiitos ei, en ole masokisti.

Lämmin on kiva, mutta liian kuuma ei enää ole kivaa. Kun alkaa lähestyä 30 astetta, niin ei tunnu niin hauskalta enää.

Sitten on syytä muuttaa Suomesta pois.

Tietysti ääripäät (tulipalopakkaset ja pahin helle) käyvät kenen tahansa voimille, mutta noin yleensä Suomessa nyt vaan on suuret lämpötilojen vaihtelut. Turha niistä on inistä.

Olispa se noin helppoa.

En pidä pakkasista pahemmin ja helteitä INHOAN. Kun mittari menee yli 20+ astetta alan turvota ja väsyn, ärryn ja voin pahoin. Ihan sama mitä syön tai juon, olo on karsea. Pakkaset vielä kestän, olen sisällä piilossa. Parhaiten viihdyn 15-18 plus-asteessa, pienessä tuulenvireessä, meri-ilmastossa. Olen asunut Irkuissa ja se oli ihan nappi. Ei vaan just nyt onnistu ja kyllä, inisen siinä missä muutkin ja aion niin tehdä jatkossakin.

Jättäisit tuon vihaamisen lapsille ja mun isälle....Ei ole mun mielestä järkevien aikuisten tapa ilmaista asioita :flower:.

Yhteistyössä