Heti aamusta Hesari täynnä vassarin itkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo arkkitehti kertoo, että on alkanut maalaamaan öljyväreillä eli sehän on työllistänyt jo itsensä. Tietääköhän työkkäri, että ei ole enää oikeutettu työmarkkinatukeen?

Ei sillä tarvitse työllistää itseään. Saatikka elättää. Riittää että tulkitaan ettet voi ottaa vastaan kokoaikatyötä. En ole lukenut juttua joten en tiedä miten se maalaaminen on siinä muotoiltu.
t. eri

"Työttömäksi jäämisen jälkeen taloudellinen stressi on ollut suurin huoleni. Maksettavana on vuokran lisäksi 28 000 euroa opintolainaa.

En kuulu enää mihinkään työyhteisöön. Arkkitehtuurin alalla on paljon suljettuja verkostoja: töihin pyydetään niitä, jotka tuntevat oikeat ihmiset jo valmiiksi.

Toisaalta työttömyys on pakottanut päästämään irti menestyjäajattelusta. On täytynyt oppia, ettei tämä ole henkilökohtainen epäonnistuminen.

Elämään on pitänyt löytää merkitystä muualta kuin työstä. Olen nauttinut siitä, että voin tehdä aiempaa vapaammin mitä haluan, kunhan se ei ole liian kallista. Viime syksynä aloin maalata öljyväreillä.

Olen pohtinut paljon sitä, mitä työ minulle merkitsee. Onko se väline vai identiteetti? Voiko se olla molempia?”

Ai että tulee hyvälle mielelle, kun vassarit ulisee. Parasta musiikkia korville
En nyt tiedä ovatko jutun naiset vassareita, mut työhaluja olisi työntekijöinä mutta ei yrittäjinä, vaikka omien sanojensa mukaan ovat päteviä aloillansa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä