Hesarissa artikkeli tahtomattaan isäksi tulleista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leekeila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leekeila

Vieras
Lukiko kukaan? Mitä ajatuksia aihe herättää?

Minun tuttavapiirissä on ja on ollut aiemminkin joitakin tahtomattaan isäksi tulleita. Samanlaisia tarinoita kuin tuossa Hesarissa. Kukaan ei ole ollut onnellinen siitä, että on tullut isäksi vaikka jotkut ovat tehneet myöhemmin vahinkovauvan äidin kanssa lisääkin lapsia ja olleet vuosia yhdessä. Yksikin mies sanoi, että kaikkeen sopeutuu, ei vaimoa tarvitse rakastaa.

Olisi mielenkiintoista lukea siitä, että mitä nainen ajattelee, kun tulee tahallisesti raskaaksi ilman, että kertoo miehelle aikeistaan? Paljonhan on sitä, että nainen tarkoituksella jättää ehkäisyn käyttämättä (kertomatta miehelle). Muutaman tällaisen naisen tunnen, en yhtään sellaista, joka olisi tullut oikeasti vahingossa raskaaksi (varmasti niinkin joskus käy).

palstan mielipide on ollut aina se, että mies ei voi tulla tahtomattaan isäksi koska aina olisi voinut käyttää kumia tai hankkia sterilisaation.
Edes vakisuhteessa ei voi harrastaa seksiä ilman kumia koska voi tulla "vahingossa" isäksi.

kuinkahan moni nainen muuten loukkaantuisi verisesti jos ukkokulta sanoisi että seksiä harrastetaan vain kumin kanssa vaikka sinä sanotkin syöväsi pillereitä tai asennuttaneesi kierukan...

Entä jos ne äidit ovat tulleet tahtomattaan äideiksi? Millä tavoin tahallisuus ilmeni, paitsi miesten omista kommenteista? Millä tavoin miehet olivat huolehtineet ehkäisystä.

Silloin kun emme vielä lapsia halunneet oli ehkäisy pilleri ja kondomi, myöhemmin ehkäisyvaahto ja kondomi.

En ole tuota artikkelia lukenut, mutta tunnen miehen joka tuli tahattomasti isäksi. Kyseessä eräänlainen yhdenyönjuttu ja nainen jälkikäteen kertoi ihan suoraan halunneensa raskaaksi. Miehellä oli tuossa vaiheessa jo parisuhde (nainen siis kertoi vasta ollessaan yli raskauden puolivälin) ja kyllähän tuo järkytys oli ollut. Nainen ei kuitenkaan vaatinut isyyttä tai isyydentunnustamista, vaan antoi miehelle vapauden valita haluaako olla isä. Nykyään kymmenen vuotta myöhemmin lapsi tapaa isäänsä useita kertoja vuodessa (asuvat eri paikkakunnilla) ja on sisarus miehen lapsille, mutta en tiedä onko isyyttä virallisesti tunnustettu.

Olisi aika järkyttävää, jos mies pistelisi kortsuun reikiä. Vielä joku jonka kanssa olisi ilman suurempaa tunteenpaloa. En voisi tehdä aborttia, koska se vaivaisi minua loppuelämän. Varmaan yrittäisin selvitä sen miehen kanssa ja tehdä lisää lapsia ja sopeutua. Olisi aivan kamalaa, mutta luulen, että toimisin noin. Hymyilisin ja vakuuttaisin miehelle, että haluan olla sen kanssa ja "joo joo rakastan" vaikka oikeasti en rakastaisi.

Tuollainen muuttaa koko loppuelämän. Se ei ole pieni asia vaan valtavan suuri. Ei vain tule ajatelleeksi tuollaista mahdollisuutta, mutta voi tuo käydä naisellekin. Harvinaista, mutta ei kai mahdotonta?

Jaa-a en tunne kuin yhden. Naisen piti olla hedelmätön, mutta pitkän lapsettomuuteen kariutuneen liiton päätyttyä tulikin raskaaksi yhden yön hoidolle.
Ei ollut taatusti mikään helppo tilanne kummallekaan (tuolla miehellä oli "yllättäen" kihlattu toisessa kaupungissa, josta unohti mainita ennen tuota yhden yön juttua).
En osaa kuvitella itseäni vastaavaan tilanteeseen, en edes mihinkään yhdenyön viritykseen. On ollut sen verran kurja tuuri parisuhteessa että on mennyt luotto miehiin pitkäksi aikaa, pelkäisin joutuvani vähintään murhatuksi jos lähtisin jonkun tuntemattoman matkaan.

[QUOTE="vieras";26174225]Entä jos ne äidit ovat tulleet tahtomattaan äideiksi? Millä tavoin tahallisuus ilmeni, paitsi miesten omista kommenteista? Millä tavoin miehet olivat huolehtineet ehkäisystä.

Silloin kun emme vielä lapsia halunneet oli ehkäisy pilleri ja kondomi, myöhemmin ehkäisyvaahto ja kondomi.[/QUOTE]

Minulle on naiset suoraan sanoneet, että jättivät ehkäisyn pois. Heidän miehensä eivät ole asiaa tienneet. Harva nainen varmaan myöntäisi miehelle, että tekisi tuollaista tarkoituksella.

[QUOTE="vieras";26174202]palstan mielipide on ollut aina se, että mies ei voi tulla tahtomattaan isäksi koska aina olisi voinut käyttää kumia tai hankkia sterilisaation.
Edes vakisuhteessa ei voi harrastaa seksiä ilman kumia koska voi tulla "vahingossa" isäksi.

kuinkahan moni nainen muuten loukkaantuisi verisesti jos ukkokulta sanoisi että seksiä harrastetaan vain kumin kanssa vaikka sinä sanotkin syöväsi pillereitä tai asennuttaneesi kierukan...[/QUOTE]

Mun mies :D Häntä ei haittaa kumi lainkaan, niin mieluummin pitää sen tuplavarmistuksena. En sitten itse syö pillereitä, kun on kumi joka tapauksessa.

Fiksu ukko, vaikka itse sanonkin.

[QUOTE="vieras";26174329]Mies ei huolehdi ehkäisystä? Silloin kun lasta ei halutta niin meillä oli pillerien lisäksi kondomi käytössä.[/QUOTE]

Osa miehistä on uskomattoman luottavaisia naisten suhteen.

Sukulaismiehellä kävi niin, että nainen muka meni vessaan ja samalla vei käytetyn kortsun pois. Veskissä sitten pisti se kortsun sisään, ja antoi sperman valua sisälle. Kuulemma tuli sitten raskaaksi.

[QUOTE="joo";26174421]Osa miehistä on uskomattoman luottavaisia naisten suhteen.[/QUOTE]

Jos miehillä olisi pillerit, niin kuka naisista luottaisi ehkäisyn oleva kunnossa? :D

Saati sitten yhdenyön jutuissa ilman kondomia, kuka suostuu? Hirveä tautiriski, ei ihme että nuorten sp-tartunnat ovat nousussa.

[QUOTE="verena";26174458]Sukulaismiehellä kävi niin, että nainen muka meni vessaan ja samalla vei käytetyn kortsun pois. Veskissä sitten pisti se kortsun sisään, ja antoi sperman valua sisälle. Kuulemma tuli sitten raskaaksi.[/QUOTE]

Tuo on helppo tapa, ottaa sperma kortsusta. Mies luulee vahingoksi, kun kortsuakin käytettiin eikä edes hajonnut.. Sun sukulaismies sitten tajus?

Itse tulin yhden yön jutusta raskaaksi ja pidin lapsen. Mies siis tuli tahtomattaan isäksi. Koska munhan se päätös oli lapsi pitää. MUTTA, mies kertoi vasta sitten kortsun lipsahtaneen pois paikaltaan, kun kerroin raskaudesta. Itse en sitä ollut huomannut. Jos hän olisi sanonut sen heti, olisin varmaan hakenut jälkiehkäisyn. Toki nyt olen hyvilläni etten hakenut :)