Kato oma profiilis niin siellä vanhoissa viesteissä vois olla vielä. Tosin enpä mä tainnu siihen ketjuun paljon muuta kirjoittaakaan kuin mitä nyt tähän.Alkuperäinen kirjoittaja Abramis brama:Mä en löytäny sitä ketjua enää mistään :ashamed: Kiitos kuitenkin, eikä se kyyhkynen pois suljettu vaihtoehto vielä ole
Niin ja kysyä saa jos haluaa. Varahoidossa lapsi ollut myös kanjonissa ja kyyhkysessä..Alkuperäinen kirjoittaja Pedi:Meidän lapsi on pallopuistossa ja viihtyy todella hyvin.. Eikä mullakaan ole siitä mitään pahaa sanottavaa..
tuskin mitään esitellään huonosti... :|Alkuperäinen kirjoittaja Abramis brama::flower: Kiitos kun vaivauduit... Tänään ajattelin lähtee urkkiin ulkoapäin noita päiväkoteja =) Molemmat vaikutti ihan kivoilta esittelyjen perusteella...
Lapsille se on tosiaan ihan sama. Tälleen äidin kannalta ajateltuna päänvaivaa tuotti nimet joiden kirjoitusasusta ei ollut aivan varma (täyty luntata lokerosta joskus kun synttärkutsuja kirjoitettiin) ja sitten jos synttäreille on tulossa esim. islamilaisen perheen lapsi niin täyty hiukan miettiä tarjottavia (ei esim. kinkkupiirakkaa). Ainoa mitä lapset joskus sanoi oli "xxx ei puhu suomea ollenkaan" tai "xxx ja yyy puhuu keskenään venäjää". Mutta sekään ei ollu mikään ongelma keskinäisissä leikeissä.Alkuperäinen kirjoittaja Pedi:No onhan se tietysti työntekijöille haasteellista kun on monen kulttuurin lapsia samassa ryhmässä ja saada kaikki lapset "samalle" viivalle, mutta en mä ainakaan ole huomannut että kukaan lapsi olis erilaisessa asemassa, ja lapsillekkin maahanmuuttajat ovat vaan toisia lapsia, ei niitä silleen erotella, no joskus puheeksi tietysti tulee kun joku lapsi on ollut lomalla kotimaassaan jne,mutta ei muuten.
Näitä kokemuksia oli kiva kuulla. En ole koskaan ajatellut ulkomaalaisuutta sen kummemmin ollenkaan (en negatiivisena enkä positiivisena), mutta tästä keskustelusta vasta aloin ajattelemaan, että tavallisella suomalaiselle lapselle monikulttuurinen päiväkoti voisikin olla ihan hyvä vaihtoehto.Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:Lapsille se on tosiaan ihan sama. Tälleen äidin kannalta ajateltuna päänvaivaa tuotti nimet joiden kirjoitusasusta ei ollut aivan varma (täyty luntata lokerosta joskus kun synttärkutsuja kirjoitettiin) ja sitten jos synttäreille on tulossa esim. islamilaisen perheen lapsi niin täyty hiukan miettiä tarjottavia (ei esim. kinkkupiirakkaa). Ainoa mitä lapset joskus sanoi oli "xxx ei puhu suomea ollenkaan" tai "xxx ja yyy puhuu keskenään venäjää". Mutta sekään ei ollu mikään ongelma keskinäisissä leikeissä.Alkuperäinen kirjoittaja Pedi:No onhan se tietysti työntekijöille haasteellista kun on monen kulttuurin lapsia samassa ryhmässä ja saada kaikki lapset "samalle" viivalle, mutta en mä ainakaan ole huomannut että kukaan lapsi olis erilaisessa asemassa, ja lapsillekkin maahanmuuttajat ovat vaan toisia lapsia, ei niitä silleen erotella, no joskus puheeksi tietysti tulee kun joku lapsi on ollut lomalla kotimaassaan jne,mutta ei muuten.
Mun mielestä avartava kokemus kaikenkaikkiaan.