Herttoniemen ranta

  • Viestiketjun aloittaja ding
  • Ensimmäinen viesti
Herttoniemen metroasemalla on pulsuja, mut itse Herttoniemenranta on ihan jees paikka. Mamuja ja manneja siellä kyllä piisaa, mut niitä on joka paikassa, missä on kaupungin vuokrataloja. Hertsikanrannasta löytyy paljon erilaisia asumismuotoja -- asumisoikeustaloja, kaupungin vuokrataloja, yksityisten yritysten omistamia vuokrataloja ja kovan rahan omistusasuntoja. Jos haluaa välttää kaupungin vuokratalojen ongelmia, kantsii joko ostaa kämppä tai vuokrata yksityiseltä.
 
ap
Kenelläkään lisää sanottavaa?

Itä-helsingistä ei varmaan löydy paikkaa jossa ei tulisi vastaan deeguja, mustalaisia, maahanmuuttajia tai nistejä.. Niihin osaankin varautua, itse kuitenkin elänyt itä-helsingissä aina. Mutta Juurikin toi hertsikan rannan alue on mulle vähän outoa seutua, siellä ei oo tullut koskaan oikein edes käytyä..

Mietin vaan että esim. minkä tasoista aluetta se on verrattuna muuhun itä-helsinkiin?
Onko tasoa Kontula vai Aurinkolahti, vai jotain siltä väliltä.. Miten paljon ja minkä tasosia häiriöitä seudulla on? Vai onko se vaan yksinkertaisesti ihan samaa kuraa kuin muuallakin idässä?

Joudutaan asumaan helsingissä elämäntilanteen vuoksi vielä muutamia vuosia, ja olisin toivonut salaa mielessäni että herttoniemen rannasta olisin saanut edes vähän positiivista palautetta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kenelläkään lisää sanottavaa?

Itä-helsingistä ei varmaan löydy paikkaa jossa ei tulisi vastaan deeguja, mustalaisia, maahanmuuttajia tai nistejä.. Niihin osaankin varautua, itse kuitenkin elänyt itä-helsingissä aina. Mutta Juurikin toi hertsikan rannan alue on mulle vähän outoa seutua, siellä ei oo tullut koskaan oikein edes käytyä..

Mietin vaan että esim. minkä tasoista aluetta se on verrattuna muuhun itä-helsinkiin?
Onko tasoa Kontula vai Aurinkolahti, vai jotain siltä väliltä.. Miten paljon ja minkä tasosia häiriöitä seudulla on? Vai onko se vaan yksinkertaisesti ihan samaa kuraa kuin muuallakin idässä?

Joudutaan asumaan helsingissä elämäntilanteen vuoksi vielä muutamia vuosia, ja olisin toivonut salaa mielessäni että herttoniemen rannasta olisin saanut edes vähän positiivista palautetta...
Mun on hirmu vaikea sanoa, kun en ole asunut Hesassa muualla kuin Hertsikanrannassa. Veikkaisin kuitenkin ennemmin Aurinkolahtea kuin Kontulaa, jos ajatellaan paikan ns. mainetta. Turusta muuttaneelle Hertsikanranta on joka tapauksessa ollut ihan ok paikka, vaikka onkin henkisesti liian idässä (mitä lännempänä eli lähempänä Turkua asuu, sen parempi :D ) ja vaikka täällä onkin mamuja ja manneja yms paljon enemmän kuin siellä, missä Turussa ollessani asuin (itäisen keskustan alueella).

Kun aikoinani Hesaan muutin, mun oli pakko löytää asunto nopeasti. Nykyinen kämppä oli hinta-laatu-sijaintisuhteeltaan ehdottomasti paras kaikista asunnoista, joita kävin kattomassa. Hertsikanrannasta on metron ansiosta suht hyvät yhteydet julkisilla (en omista autoa), ainakin kaks uimarantaa kahden kilsan säteellä (Herttoniemenranta ja Kivinokka, Mustikkamaalle on vähän pitempi matka mut ei liian pitkä sinnekään), hyvät ulkoilumaastot lähellä (Viikki yms), riittävästi päivittäistavarakauppoja, jne. Keskustaan pääsee metrolla reilussa 10 minuutissa, Itikseen viidessä.
 

Yhteistyössä