Herranen aika! :( Oltiin metässä ja joku aivokääpiö potkas koiraa :(

Status
Viestiketju on suljettu.

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Äsken siis oltiin metsälenkillä (minä & Eevi-setteri ja kaveri koiransa kanssa) ja koirat juoksivat irti. Tuolla metässä on aina koirat irti, se on ihan yleisesti semmonen paikka että kaikki käy siellä juoksuttamassa koiriaan. Ja se on keskellä mettää.

No, siellä sit tuli joku pariskunta vastaan, vanhempi mies ja nainen. Nainen pelkäsi koiria ihan kuollakseen ja kirkui ( :o ) kun kaverin pentu poukkoili siinä heidän ympärillä. No se mies alkoi raivota aivan hulluna kaverille että "ota se stanan rakki kiinni, juokse sen perään, juokse sen perään, juokse sen perään!" no, pentu innostui siitä vaan lisää, kun sen perässä juostiin. Sitten tää ukko huusi että jos se tulee yhtään hänen lähelleen niin hän potkaisee, koira meni - ja ukko potkas. Ja helvetin lujaa potkaskin.

Jatkoivat vielä raivoamistaan kuten asiaan kuuluu... Kaveri raivostui siitä potkusta ja äijä karjui kaverille takaisin.

No... Mä olen vieläkin niin tyrmistynyt, niin tyrmistynyt :o :o Ok, koirat eivät saisi olla irti edes keskellä metsää, mutta mä pidän omani jatkossakin irti, ja jos jumalauta yksikin päävikainen sitä potkii ilman syytä niin fudutan takaisin |O |O

Ja nyt varmaan joku sanoo että mitäs koirat oli irti - oma vika yms. Mutta jossain niidenkin on saatava olla, ja jos ihmiset tieten tahtoen tulevat juuri tonne mikä on tunnettu koiranulkoilutusalue, niin syyttäköön itseään sitten jos pelottaa.

Olenpa vielä sitäkin mieltä, että jos aikuinen ihminen pelkää noin kuollakseen koiria (pentuja vielä), niin jossain päin yläkammaria on jotain himmeänä. Tervejärkinen kykenisi käsittelemään pelkonsa niin, ettei joudu paniikin valtaan kun koira on 2m säteellä. Vaikka sitten joku olisikin joskus haukannut, niin silti. Terve ihminen ymmärtää että kaikki koirat eivät suinkaan käy päälle - suurin osa koiristakin kuitenkin on selväpäisiä, pienet pennut ainakin...

Raivo |O

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Joo, väärin tekivät mutta koirapelkosena ihmisenä en voi sietää irrallaan juoksevia hurttia... en ees metsässä...

No, ulkoiletko sinä sitten koirapuistoissa yms. vastaavissa paikoissa, jotka yleisesti tiedetään sellaisiksi että siellä on paljon koiria - irrallaan...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletpa tyhmä. Ei koiria pitäis antaa tollasille ihmisille. Sen verran pitää olla koulutusta, että koira tulee kutsuttaessa luokse.

...et säkään mikään järjen jättiläinen ole, kun et edes lukea osaa :xmas: :heart:

Mun yks sukulainen (onneksi kaukainen, mutta mukula kun olin niin asuivat lähempänä ja vierailivat aika usein) pelkää kaikkia eläimiä, voi sanoo. Mutta on kyllä muutenkin hysteerinen persoona; kun kävivät kylässä ei antanut lastensa koskea leluihin ennekuin ne oli pesty jne.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Äsken siis oltiin metsälenkillä (minä & Eevi-setteri ja kaveri koiransa kanssa) ja koirat juoksivat irti. Tuolla metässä on aina koirat irti, se on ihan yleisesti semmonen paikka että kaikki käy siellä juoksuttamassa koiriaan. Ja se on keskellä mettää.

No, siellä sit tuli joku pariskunta vastaan, vanhempi mies ja nainen. Nainen pelkäsi koiria ihan kuollakseen ja kirkui ( :o ) kun kaverin pentu poukkoili siinä heidän ympärillä. No se mies alkoi raivota aivan hulluna kaverille että "ota se stanan rakki kiinni, juokse sen perään, juokse sen perään, juokse sen perään!" no, pentu innostui siitä vaan lisää, kun sen perässä juostiin. Sitten tää ukko huusi että jos se tulee yhtään hänen lähelleen niin hän potkaisee, koira meni - ja ukko potkas. Ja helvetin lujaa potkaskin.

Jatkoivat vielä raivoamistaan kuten asiaan kuuluu... Kaveri raivostui siitä potkusta ja äijä karjui kaverille takaisin.

No... Mä olen vieläkin niin tyrmistynyt, niin tyrmistynyt :o :o Ok, koirat eivät saisi olla irti edes keskellä metsää, mutta mä pidän omani jatkossakin irti, ja jos jumalauta yksikin päävikainen sitä potkii ilman syytä niin fudutan takaisin |O |O

Ja nyt varmaan joku sanoo että mitäs koirat oli irti - oma vika yms. Mutta jossain niidenkin on saatava olla, ja jos ihmiset tieten tahtoen tulevat juuri tonne mikä on tunnettu koiranulkoilutusalue, niin syyttäköön itseään sitten jos pelottaa.

Olenpa vielä sitäkin mieltä, että jos aikuinen ihminen pelkää noin kuollakseen koiria (pentuja vielä), niin jossain päin yläkammaria on jotain himmeänä. Tervejärkinen kykenisi käsittelemään pelkonsa niin, ettei joudu paniikin valtaan kun koira on 2m säteellä. Vaikka sitten joku olisikin joskus haukannut, niin silti. Terve ihminen ymmärtää että kaikki koirat eivät suinkaan käy päälle - suurin osa koiristakin kuitenkin on selväpäisiä, pienet pennut ainakin...

Raivo |O

Tuossa tilanteessa oikein että monotti koiraa.

Joo, väärin tekivät mutta koirapelkosena ihmisenä en voi sietää irrallaan juoksevia hurttia... en ees metsässä...

No, ulkoiletko sinä sitten koirapuistoissa yms. vastaavissa paikoissa, jotka yleisesti tiedetään sellaisiksi että siellä on paljon koiria - irrallaan...?

Metsä ei ole koirapuisto. Ja metsässä ei saa pitää koiraa irrallaan.

oliko sulla maanomistajan lupa että saat pitää koiraasi siellä vapaana? tässä taas huomataan kuinka koiranomistajat luulevat olevansa se maailman napa. jos ihminen pelkää koiria niin se pelkää.. vaikka olisi kuinka tervejärkinen. tuskin se koira pelko on yhteydessä mielenterveysongelmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
mut jos pelkää koiraa (varsinkin kun se on irti eikä omistajan hallittavissa kun pentu) niin minusta ihan ymmärrettävää vaikka väärin potkaista.

No todella ymmärrettävää :o Se olisi ymmärrettävää jos koirasta olisi ollut jotain harmia, mutta ihan vaan siitä syystä että koira tulee lähelle, niin...

Järkevämpi tapaus olisi rauhoittunut ja napannut pannasta kiinni että omistaja saa koiransa remmiin. Se mies ei vaikuttanut pelokkaalta, raivopäältä tosin kyllä.

No en ulkoile koirapuistoissa mutta metsässä kylläkin..

;)

Ja sille ei voi mitään että pelkää.. Haluisin itekki päästä pelosta eroon mutta ei sitä voi tajuta toinen joka ei pelkää...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Raivo |O

Tuossa tilanteessa oikein että monotti koiraa.

Olis pitänyt vielä lyödä omistajaa!

entäs jos ne ihmiset ei tienny, et se on irtipidettyjen koirien "ulkoilualuetta"? jospa ne oli vasta muuttaneet tai jotain?

ja pitäkää hyvät ihmiset oikeesti ne koiranne kiinni!! niin pidin minäkin, kun sellainen vielä tässä perheessä oli, eri juttu sit kun oltiin omilla maillamme, mis ei tasan muita ollut

Tiedätkö kun mun koira pääsi irti, eikä uskonut (sekaisin narttujen hajuista).. Mä sanoin yhden koiran omistajalle et potkaise jos tulee lähelle.. Koiran on pysyttävä pois vieraiden ihmisten luota..

Mulla on kaksi setterin kokoista koiraa itselläni enkä vois enempää hävetä jos mun koirat menis hulluna pomppii jonkun ihan vieraan ihmisen luo..

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Mun yks sukulainen (onneksi kaukainen, mutta mukula kun olin niin asuivat lähempänä ja vierailivat aika usein) pelkää kaikkia eläimiä, voi sanoo. Mutta on kyllä muutenkin hysteerinen persoona; kun kävivät kylässä ei antanut lastensa koskea leluihin ennekuin ne oli pesty jne.

Mun mielestä se on todella outoa, siis oikeasti todella outoa, jos pelkää kuollakseen jotain pentukoiraa esim.
Se kertoo ihmisestä melko paljon :xmas: Mutta aina ei mene nallekarkit tasan, niin se taitaa olla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
mut jos pelkää koiraa (varsinkin kun se on irti eikä omistajan hallittavissa kun pentu) niin minusta ihan ymmärrettävää vaikka väärin potkaista.

No todella ymmärrettävää :o Se olisi ymmärrettävää jos koirasta olisi ollut jotain harmia, mutta ihan vaan siitä syystä että koira tulee lähelle, niin...

Järkevämpi tapaus olisi rauhoittunut ja napannut pannasta kiinni että omistaja saa koiransa remmiin. Se mies ei vaikuttanut pelokkaalta, raivopäältä tosin kyllä.

Eiköhän tämä ole koiran omistajan tehtävä.

Mistä tiedät että nämä ihmisen sen tiesivät "koirapuistoksi"?
eikös tuo luokse tulo opeteta koiralle/ pennulle ensimmäisenä?

Parempi kun pidät rakkisi kiinni. Ei tarvitse sitten turhia valittaa. Vaikka oikeassa olet,turhaan sitä koiraa potkitaan. Omistajat ne yleensä pitäisi mätkiä, harmi ettei sellaista ole tajunneet. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Mistä tiedät että nämä ihmisen sen tiesivät "koirapuistoksi"?
eikös tuo luokse tulo opeteta koiralle/ pennulle ensimmäisenä?

Eihän kaikki opeta koirilleen yhtään mitään.

Voi ei :/ Ei koiraa saa potkia...
Mutta mie kuulun myös siihen porukkaan, että pelkään koiria (ainakin joitakin koiria). Enkä voi sietää sitä, että lenkillä käydessäni vaik metsässä,koirat juoksee irrallaan... En mie silti ala koiria potkimaan. Mutta jos esim. irrallaan oleva koira alkaa hyppiä lapsia kumoon, niin varmasti sanon omistajalle mitä mieltä moisesta oon...

Jessus..

Meillä joku aika sitten kävi niin,että ihmettelin mitäs se koira noin haukkuu pihalla.
Menin sitten katsomaan niin joku ukko meidän aidalla ja huutaa yrittää ottaa poskista sitä kiinni,että pysy sielä etc..
No ite menin ihan puihin ja äijä huomas mut niin lähti lipettiin kahden kääpiö rotusen koiransa kanssa...

|O |O |O |O |O

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä