Herran tähen noitten talojen hintoja... :o

• Viestiketjun aloittaja kuplako?
  • Ensimmäinen viesti
kuplako?
Uskomattomia hintapyyntöjä. Joku vajaa 100neliöinen, 70-luvulla rakennettu talo, johon on vähän pintoja uusittu. Niin hintaa lähemmäs 200 000 euroa.
Meneekö nuo oikeesti kaupaksi? Sillä ainakin etuoven sivuilla olla jötköttää ne samat iänikuiset talot!!!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Älä muuta sano. Haaveilen tässä just isosta rivarikolmiosta, mutta niistäkin pyydetään ihan älyttömiä hintoja! Kuka maksaa rivarista 200 000 ??
Just näin, me kans ollaan osaketta mietitty, niin hulluus vie, nehän maksaa omakotitalon verran!! :eek:

-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Just näin, me kans ollaan osaketta mietitty, niin hulluus vie, nehän maksaa omakotitalon verran!! :eek:
Niinpä! Ottaa pattiin, kun 2003 vanhemmat ostivat omakotitalon, joka oli muuten valmis, mutta piha piti tehdä - maksoi 129 000 ?. Nyt pankin arvio samaiselle talolle on 235000 ?!

vieras
Pankki suorastaan tyrkyttää lainaa niin hinnat karkaa. Samalla tullaan sokeiksi rahan määrästä ja tarjotaan älyttömiä summia. Kupla puhkeaa lähiaikoina ja silloin ei kannata olla veloissa.

Sellasta ihmettä ei koskaan ole vielä ollut että asunnot jatkaisi nousuaan lamasta huolimatta. Eikä koskaan tule sellaista ihmettä tapahtumaan, ei edes tällä kertaa.

ap
Niinpä! Ottaa pattiin, kun 2003 vanhemmat ostivat omakotitalon, joka oli muuten valmis, mutta piha piti tehdä - maksoi 129 000 ?. Nyt pankin arvio samaiselle talolle on 235000 ?!
Aika roima korotus kun pihan laittoi :D
Kuinhan kauan nää talojen hinnat on pilvissä, vai laskeeko ne enää koskaan... helpoin ehkä asua vuokralla?!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pankki suorastaan tyrkyttää lainaa niin hinnat karkaa. Samalla tullaan sokeiksi rahan määrästä ja tarjotaan älyttömiä summia. Kupla puhkeaa lähiaikoina ja silloin ei kannata olla veloissa.

Sellasta ihmettä ei koskaan ole vielä ollut että asunnot jatkaisi nousuaan lamasta huolimatta. Eikä koskaan tule sellaista ihmettä tapahtumaan, ei edes tällä kertaa.
Eli odotamme maltillisesti, emmekä ota talolainaa.... =)

-Jonttu-
Uskon että meillä olis sellainen tilanne tässä vuoden-kahden sisään, että haluttais se oma asunto ostaa. Mutta mietityttää vaan nämä älyttömät hinnat, miten ihmeessä 80-luvulla rakennettu 79 m2 asunto voi maksaa 150 000 ?? Ei vaan mee mun järkeen. Mä kun joskus haaveilin, että ostaisin asunnon, jonka neliöhinta on 1000-1200 ?.

Meikku
Täs ois meilläpäin tilaa ja kokoo, ja EDULLISTA asua (maalämpö, esim) Mietitään tämän ostamista...

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12694255344490&itemcmd=move0&listSize=25&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1336356

se maksaa kuka jaksaa. ei vuokratkaan halpoja ole,mielettömät summat menee omistajan taskuun ties millaisista mörskistä. itse maksan mielummin omaa taloa ja laitan kuntoon. paikka on sellainen, että ei taatusti koskaan hinta laske...päinvastoin

hullut maksaa paljon
kannattaa vähän miettiä mistä sen talon ostaa... me maksettiin pienellä paikkakunnalla 64 000 , ja neliöitä talossa 350, ja pihassa 90 neliön kesätupa... tosin remonttia jouduttiin tekeen, mutta musta aika halpa talo silti..

vieras
Ihmiset on luvuille sokeita.

Montako pistettä? . . . .

Näkee laskemattakin, mutta montako tässä? . . . . . . . . . . . . . . . nyt joutuisi jo laskemaan tarkasti yksi kerrallaan vaikka oli vasta 15 pistettä.

Sitten kun on sata tuhatta pistettä ei edes lasketa vaan ajatellaan "sata" sekä "tuhatta" eikä sen kummemmin mietitä edes paljonko se on kun suhteutetaan hintoja vain muihin asuntoihin, silloin "kymmenen" "tuhatta" on pieni summa ja rahasotku on valmis.

Alkuperäinen kirjoittaja Meikku:
Täs ois meilläpäin tilaa ja kokoo, ja EDULLISTA asua (maalämpö, esim) Mietitään tämän ostamista...

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=12694255344490&itemcmd=move0&listSize=25&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1336356
aika hauska,mutta mä tulisin vainoharhaiseksi tollasessa talossa yksin kun olisin :snotty: .

-Jonttu-
Joo, myös vuokrat on korkealla. Mutta ehkä tällä hetkellä mieluummin maksan pari vuotta toisen pussiin, kuin otan ylisuuren lainan ja kärvistelen sen kanssa kun korot nousevat.

Meikku
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:

aika hauska,mutta mä tulisin vainoharhaiseksi tollasessa talossa yksin kun olisin :snotty: .
Joo. :) Ainoo mikä tossa mietityttää,on se "laitosmaisuus". Ja se, että veskit on ns. laitosvessoja pönttöriveineen. Mutta äkkiäkös sellasen muuttaa.. Muuten IHANA paikka ja Samassa pihapiirissä yksityinen vanhusten hoitokoti, josta voisi vaikka saada töitä.

-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitten kun on sata tuhatta pistettä ei edes lasketa vaan ajatellaan "sata" sekä "tuhatta" eikä sen kummemmin mietitä edes paljonko se on kun suhteutetaan hintoja vain muihin asuntoihin, silloin "kymmenen" "tuhatta" on pieni summa ja rahasotku on valmis.
Tämä on totta, olen huomannut omalla kohdallani. Moniko esim. miettii, kauanko kymppitonnin lyhentämiseen kuluu aikaa? Entä kuinka paljon laina-aikana menee pelkkiin korkoihin? Moni talo tuplaa hintansa, kun lasketaan korot päälle.

ap

Mä pelkäisin tuossa talossa - kielikuvitus on vilkas :D
Eilen katsoin Uhka-elokuvan ja tuosta talosta tuli se heti mieleen APUA!!

Meikku

Vilkas se on mullakin, mutta silti jotenkin tää houkuttaa ihan hulluna ;)

vieras
Joo, myös vuokrat on korkealla. Mutta ehkä tällä hetkellä mieluummin maksan pari vuotta toisen pussiin, kuin otan ylisuuren lainan ja kärvistelen sen kanssa kun korot nousevat.
Ei pelkästään korot vaan verotus tulee kiristymään ja paljon. Sitten on sellainen ongelma että lainan korko ei ole Suomen vaan EU:n isompien maiden taloudesta kiinni. Saksalla alkaa mennä hyvin niin korko nousee, vaikka samaan aikaan Suomessa olisi täysi kriisi päällä.

2011: korko nousee, valtion verotus kovenee, kuntien verotus kovenee = ei kannata olla asuntovelallinen

ap

Kielikuvitus :LOL: jos kuitenkin Mielikuvitus! :D

ap
Minusta kans tuntuu parhaalle vaihtoehdolle tällä hetkellä asua vuokralla.

ap
Minusta kans tuntuu parhaalle vaihtoehdolle tällä hetkellä asua vuokralla.
Vaikka talokuume on kova :/ Mut kun katsoo nuita hintoja, niin toivottavasti kuume laskee!!

-jonttu-
Vaikka talokuume on kova :/ Mut kun katsoo nuita hintoja, niin toivottavasti kuume laskee!!
Peesi, ei auta kuin odotella nyt vaan. Asuntolainan kanssa pitää elää suuri osa elämästä, niin pitää nyt vain jaksaa odottaa.

Yhteistyössä