Herraisäkulehmätokalliita!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
No hyvään hevoseen verrattuna edullisia juu, mutta silti... Kyl mä kannan maitoni kaupasta sit jatkossakin :D Kun ottaa huomioon lähtöhinnan + ylläpitokulut, ni se lehmähän on hemmetin kallis elukka.

Ja lissäntymiskulut kans... ei sitä maitoa muuten tule :p

No semmosta lisääntynyttä lehmää mä katoinkin, et onpahan kallis. Ne ei-lisääntyneet oli vähän huokeempia. Mut tuleeks sitä maitoa jos se on lisääntyny kerran, vai pitääks sen lisääntyä aina vähän väliä? :D

No hyvään hevoseen verrattuna edullisia juu, mutta silti... Kyl mä kannan maitoni kaupasta sit jatkossakin :D Kun ottaa huomioon lähtöhinnan + ylläpitokulut, ni se lehmähän on hemmetin kallis elukka.

Ja lissäntymiskulut kans... ei sitä maitoa muuten tule :p

No semmosta lisääntynyttä lehmää mä katoinkin, et onpahan kallis. Ne ei-lisääntyneet oli vähän huokeempia. Mut tuleeks sitä maitoa jos se on lisääntyny kerran, vai pitääks sen lisääntyä aina vähän väliä? :D

Tulee sitä heti. Ja kotitarpeiksi jos vaan tarvii maidot, niin ei tarvii ihan joka vuosi edes poi´ituttaa

Mulle ainakin sanottiin, että sen pitää kyllä aina vähän väliä lisääntyä, jossain vaiheessa se maidontulo ehtyy jollei sitä laiteta poikimaan taas.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Ap:lle vinkki... Jos maitoa kaipaat, niin osta se maito jostain tilalta suoraan. Pääset helpommalla. Ja halvemmallakin.

Tätä mä haluaisin harrastaa, tietäis vaan missä lähin sellainen tila on mistä saa maitoa ostettua... :p Tilalta suoraan ostettu on HYVÄÄ!!!

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Mulle ainakin sanottiin, että sen pitää kyllä aina vähän väliä lisääntyä, jossain vaiheessa se maidontulo ehtyy jollei sitä laiteta poikimaan taas.

keskimäärin lehmä menee noin vuodessa umpeen, eli uus vasikka tilaukseen siinä pari kolme kuukautta poikimisen jälkeen. pitää olla välillä ummessa, jotta utare saa levätä ja toipua edellisen tuotantokauden rasituksista

Katos klooni paikalla :D

Mä olen OIKEASTI töissä :whistle: (niin siis tää oli Tirskulle tarkotettu tää älyvapaa kommentti tähän väliin)

Klooni, mee kattoo naamakirjasta mitä mä laitoin ;)

Juu juu, tietysti olet, sulla on vaan luova tauko. :whistle: oih ihanuus noita lankoja mitä annoit :heart:

Yhteistyössä