herppes ja lääkitys

nyt on kyl fiilikset huonot :( eilen ilmestyi häpyhuuleen rakkula ja ekana tuli mieleeni kun näin sen että sehän on herppes, mutta en uskonut sitä koska minulla ei ole genitaalialueen herppestä ollut koskaan. huuliherppes sitäkin useammin! neuvolalääkäri, kesäsijainen vahvisti asian että kyseessä on herppes. kirjoitti aciclovir kuurin suun kautta 5vrk. en ole vielä uskaltanut aloittaa lääkettä, koska pelko sikiön voinnista(vko29) ja lääkäri ei tiennyt oikein mitään. netistä olen nyt illan lueskellut erilaisia käytäntöjä ja "kauhu"kertomuksia. ottaisin mielellään vastaan muiden kokemuksia jos on ollut vastaava tilanne?

kiitos jo etukäteen!
 
Mulle gynegologi on sanonut, että on ihan normaali käytäntö ainakin raskauden loppuvaiheessa aloittaa estolääkitys (siis äidille, jolla on todettu genitaaliherpes), jotta synnytyksen aikana ei rakkuloita ilmaantuisi ja alatiesynnytys olisi mahdollinen. Siitä en tiedä, mitä lääkärit ovat mieltä asikloviirin syömisestä aiemmin raskausaikana. Kannattaa tosiaan kysyä neuvolasta tai synnytyksiin ja naistentauteihin erikoistuneeltä lääkäriltä. Toivottavasti selviää :)
 

Yhteistyössä