herpes siellä ja täällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaverilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaverilla

Vieras
Tää nyt on ehkä tyhmä kyssä, mutta kun ei oo kokemusta ko. asiasta: Voiko sukupuolielimissä olla herpes joka on sama ei-sukupuolitauti kuin huuliherpes? Vai onko alapääherpes AINA sp-tauti? Ja varmat tietäjät kiitos vastatkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Molemmat herpekset voivat tarttua ristiin eli alapäässä voi olla huuliherpes ja toisinpäin.

Niin tarttua juu, sen ymmärrän, mutta jos oon huuliherpes-viruksen kantaja niin voiko se puhjeta alapäähän? Siis ilman tartuntaa? Mä oon ymmärtäny että se puhkee aina kasvojen alueelle, nääs?

Alkuperäinen kirjoittaja kaverilla:
Molemmat herpekset voivat tarttua ristiin eli alapäässä voi olla huuliherpes ja toisinpäin.

Niin tarttua juu, sen ymmärrän, mutta jos oon huuliherpes-viruksen kantaja niin voiko se puhjeta alapäähän? Siis ilman tartuntaa? Mä oon ymmärtäny että se puhkee aina kasvojen alueelle, nääs?

jos sulla on rakkula huulessa ja suuseksiä harrastat niin kyllä se tarttuu alapäähän

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kaverilla:

jos sulla on rakkula huulessa ja suuseksiä harrastat niin kyllä se tarttuu alapäähän

tosiaan! Ja siis herpeshän on myös sukua vesirokolle ja vyöruusulle!!

Se, että huuliherpesvirus on alapäässä, ei tarkoita sitä, että virus on maagisesti siirtynyt alemmas huulesta, jossa se aiemmin oli. Todennäköisempää on, että virus on siirtynyt alapäähän huuliherpestä sillä hetkellä oireilevalta toiselta ihmiseltä. Jos sinulla on tavishuuliherpes, ei se herpes itsekseen genitaalialueelle seilaa.