Herpes puhkesi alapäähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leimattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leimattu

Vieras
Ei per**se =/ . Sain sitten mieheltä suuseksissä herpeksen alakertaan. On kyllä aika huono fiilis nyt...onko muita kohtalotovereita, pilaako tää nyt loppuelämän?

Sait sitten suuseksiä mieheltäsi,jolla oli rakkulavaiheessa oleva huuliherpes? Anteeksi vaan,mutta melko hölmöjä olitte kummatkin. Silloin ei edes pussailla,jos on huuliherpes päällä!

Tässä vähän tietoa tarttuvuudesta. Ja anteeksi,kun olin tyly. Kärsin itsekin huuliherpeksestä ja pelkään hulluna,että se tarttuu vahingossa toiseen ihmiseen,tai vaikka omaan alapäähän muuttuen sitten toisenlaiseksi vaivaksi. Toivottavasti saat apua siihen tartuntaan!

Huuliherpeksen voi saada hyvin helposti kosketustartuntana henkilöltä, jolla on huuliherpes. Huuliherpeksen aikana on vältettävä suutelua ja suuseksiä, sillä suun haavaumat voivat tartuttaa virusta sukuelimiin. Niin kauan kuin huuliherpes on aktiivinen (puhjennut), ruokailuvälineitä, astioita, huulipunaa tai pyyheliinoja ei saa jakaa toisten kanssa.
Käsien pesu on tärkeää, aina kun koskee huuliherpekseen. Käsien pesu voiteen levittämisen jälkeen on osa hoitoa. HSV voi tarttua niin kauan, kunnes rakkulat ovat kuivuneet kokonaan. Yleensä huuliherpeksen paraneminen voi kestää noin 10 päivää ilman hoitoa, mutta paranemisaika vaihtelee eri kerroilla.
Viruksia on pääsääntöisesti haavaumassa olevassa nesteessä. Tartuttaminen on ohi vasta, kun haavauma on kokonaan kuivunut.

Nou hätä. Itsekään en todellakaan tiennyt että voi tarttua noin, mutta näillä mennään :/ Harvinaisempaahan tuo on , mutta ei näköjään mahdotonta, mitä olen tässä nyt googletellut.
ap

Se siitä rauhoittuu ajan kanssa. Voit myös pyytää lääkäriltä reseptin estoläkkeeseen jos tuntuu,että kokonajan uusii. Minulla aikoinaan oli tosi rajuna ja uusi koko ajan. Söin lopulta pariin otteeseen estolääkettä muutaman kuukauden kerrallaan niin lopulta rauhoittui. Viimeisimmästä herpesrakkulasta kulunut varmaan 10v.

No kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta en kokenut olevani ihminen jolla on ns. sukupuolitauti. Kaksi suhdetta takana koko elämäni aikana. Koetan ajatella järkiperäisesti, mutta aika likaiselta olo tuntuu.
ap