Hernekeittoa vieraille? (toisesta ketjusta poimittua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meak

Vieras
Toisessa ketjussa joku sanoi ettei ikinä tarjoaisi hernekeittoa vieraille.

Miksi ei?

Meillä on melkein joka kerta hernaria kun tulee yövieraita, koska:

-hernekeitto on helppo tehdä isollekkin porukalle
-ruokkii halvalla isonkin porukan
-hernekeitto sopii keliaakikolle ja laktoosittomille
-(ilmeisesti onneksi) meidän vieraat tykkää siitä

Meillä on hernekeittoa korkeintaan kerran vuodessa (syystä että siitä ei tykkää muut kuin minä ja yksi lapsista), viimeksi just hernaripäivänä jäi yksi tytön kaverikin syömään =)
Muunlaisia ruokavieraita meillä harvemmin onkaan mutta jos tietäisin etukäteen että muutakin porukkaa tulee syömään niin tuskin hernekeittoa laittaisin, se kun jakaa mielipiteet niin voimakkaasti, toiset rakastaa ja toiset ei voi sietää.

Joo, meidän 4 tuntia keittämä kasvishernekeitto on herkkuruoka jota vieraat yleensä odottavat ensimmäisenä päivänä. Joku arjesta vieraantunut nyt taas tuollaista ihmetteli.
Pikkasen asennevikaa jollain.

Jos vieraat pitää siitä, ni miks ei ? :> Meillä ei omat lapset vielä syö sitä, vaikka koitan totuttaa niitä. Ite tykkään! Ja söisin mielelläni myös kylässä sellasta..

meilläkään ei kaikki syö hernaria (minä ja Likka siis ) joten sitä tehdään aika harvoin.Ja usein kun lasten kavereita on kylässä (tai aikuisiakin ) mä kysyn mitä haluavat syödä ja teen sitä.ja ei, meillä ei syödä pelkkää pizzaa tai hampurilaisia..

En tarjoile vieraille kahdesta syystä
- Hernekeitto aiheuttaa monille pahoja ilmavaivoja, mikä on kiusallista erityisesti kyläpaikassa.
- Moni ei pidä hernekeitosta ja itse tarjoan mielelläni ruokaa, joka maistuu kaikille pöydässä olijoille.

No meillä ei tarjota, koska aikuiset eivät siitä pidä.
Myönnän kyllä että jos kylässä olisin niin ottaisin vähän kohteliaisuudesta, yrittäisin sitten sen syödä myös kohteliaisuudesta. Toivottavasti en joudu tilanteeseen, koska hernekeitto on ainoa inhokkini.

Yhteistyössä